Promovarea pe site-urile de reduceri – o afacere buna daca stii cum s-o administrezi
In aceste zile de instabilitate economica, din ce in ce mai multi clienti incearca sa economiseasca bani atunci cand cauta produsele de care au nevoie si sunt atrasi foarte mult de ofertele speciale, discount-uri, reduceri si lichidari de stocuri.
Discount-urile substantiale oferite pe site-urile de reduceri cum ar fi Groupon, Zumzi sau TeamDeals sunt foarte atractive pentru clienti si pot avea o contributie benefica si asupra business-ului tau.
De aceea site-urile de oferte au „prins” foarte bine si la noi inregistrand o crestere spectaculoasa anul trecut, mai ales in privinta numarului celor care au cumparat cupoane de oferte. Acum balanta se inclina mai mult in partea magazinelor care cauta noi si noi metode de a profita de site-urile de reduceri si oferta zilei.
Desi, oamenii sunt atrasi de acest gen de cupoane pentru a profita de o anumita ocazie, ei pot deveni clienti ai magazinului tau descoperind, datorita promovarii pe acest gen de site-uri, si alt tip de produse din magazin.
Vanatorii de chilipiruri online pot fi convertiti in clienti fideli. De asemenea, poti folosi cupoanele de oferta zilei pentru a lichida un inventar de produse din care mai ai doar cateva pe stoc.
Cupoanele de oferte speciale tip Daily Deal pot genera venituri substantiale daca stii cand anume sa le lansezi pe piata si ce strategie sa folosesti.
Cum sa maximizezi rezultatele unei campanii de „oferta zilei”
- Fa-ti un plan de actiune inainte de a lista o oferta. Trebuie sa stii dinainte daca te astepti la un profit de pe urma ofertei sau iti doresti doar sa faci cunoscuta oferta magazinului tau prin acea promotie.
- In mod uzual, pentru a putea fi listat pe un site de oferte, pretul produsului promovat trebuie sa fie redus. Site-urile de deal-uri incaseaza si ele un anumit procent din pretul deja redus al produsului pentru serviciul prestat, astfel incat, profitul tau propriu zis nu va fi foarte mare de pe urma ofertei.
Insa clientul care a cumparat cuponul de reducere poate cumpara si un alt produs la pret intreg de pe site pe langa produsul cu discount, screi astfel magazinul face profit de pe urma ofertei.
O modalitate prin care magazinele online pot face profit de pe urma listarii ofertelor pe site-urile de „Daily deals” este atragerea unui numar mare de clienti care sa si profite de cupoanele cumparate, cu toate ca un anumit procent de cupoane poate ramane nefolosit.
O practica buna in acest sens o au site-urile Groupon si LivingSocial din Statele Unite care platesc magazinelor cupoanele nefolosite.
Daca nu iti permiti sa tii blocat un anumit capital de fonduri, cauta un site de reduceri care sa asigure plata intr-un termen cat mai scurt.
Termenii de plata a partii care-ti revine din pretul produsului poate fi negociat cu site-urile de reduceri si, uneori, platile sunt facute de catre site-urile de oferte, in rate. Daca iti planifici bine rulajul financiar, poti transforma o asemenea campanie intr-un succes.
- O asemenea campanie de oferte speciale poate creste vizibilitatea magazinului tau generand trafic si poate fi asadar considerata si ca un instrument de advertising. Insa asta depinde dupa cum spuneam si de posibilitatile financiare si de o buna planificare a investitiei.
Campaniile de reduceri aduc si alte beneficii
- Profita de ocazia oferita de o asemenea campanie de marketing bazata pe cupoane de reduceri si ofera clientilor ocazia de a se abona si la newsletter-ul magazinului sau le poti oferi si alte discount-uri la produse.
- Onoreaza comenzile venite pe aceasta cale cu aceeasi promptitudine si profesionalism ca si in cazul comenzilor normale pentru care clientii platesc pretul intreg.
Desi clientii platesc mai putin atunci cand beneficiaza de un cupon de reducere, modul in care interactioneaza cu magazinul tau ii va determina sa revina si sa cumpere si produse cu pretul integral.
Masoara si analizeaza impactul unei asemenea campanii pentru a sti ce masuri sa iei pe viitor.
Ce incasari a generat o campanie tip „oferta zilei”? Cati dintre cumparatorii de cupoane au revenit in magazinul tau pentru a cumpara alte produse in urmatoarea saptamana? Dar in urmatoarea luna? Sau in urmatorul an.
Cunoasterea acestor date te poate ajuta sa planifici mai bine viitoarele promotii.
- Nu in ultimul rand, o campanie de marketing bazata pe oferta zilei te poate ajuta pe partea de SEO mai ales daca ai grija sa alegi pentru promovare un site de reduceri care este bine indexat in motoarele de cautare.
Pe langa expunerea pe site-urile de reduceri propriu-zise, poti beneficia de expunere suplimentara si pe site-urile care agrega acest tip de oferte, precum ShopMania Reduceri.
Lasa un comentariu