Psihologia culorilor in marketingul online (partea a doua)
In prima parte a articolului „Psihologia culorilor in marketingul online” iti explicam faptul ca fiecare culoare si diferitele combinatii de culori transmit mesaje diverse. De cele mai multe ori, atunci cand vorbim despre site-uri, culorile generaza o anumita stare de spirit sau emotii vizitatorilor.
Cunoasterea psihologiei culorilor te poate ajuta asadar in selectarea celor mai bune combinatii de culori pentru magazinul tau online.
Pentru magazinele online construite cu platforma ShopMania Biz sunt disponibile o gama variata de teme in diverse combinatii de culori ce pot fi selectate din meniul Design – Selectie tema.
Daca doresti, poti modifica culorile din tema si cu ajutorul editorului CSS, din panoul de administrare.
In prima parte a articolului „Psihologia culorilor in marketingul online” ti-am prezentat semnificatia si influenta culorilor: rosu, portocaliu, galben, albastru.
In continuare, vei afla care sunt influentele psihologice atribuite de specialisti, celorlalte culori ale gamei cromatice.
Verde: Bogatie, ecologie, natura, viata. Este culoarea farmaciilor si a magazinelor de arta. Din punct de vedere medical, este demonstrat stiintific faptul ca verdele este cea mai odihnitoare culoare pentru ochi.
Violet: Culoarea regalitatii, a creativitatii, a intelepciunii si a demnitatii.
Nuantele mai palide de violet pot fi asociate de asemenea cu dragostea si romantismul.
Este o culoare potrivita pentru un magazin cu produse ezoterice; obiecte de arta sau pentru librarii online.
Roz: Romantism, dragoste, calm, feminitate si prietenie.
Culoarea roz este traditional asociata cu feminitatea si ca atare nu este indicat sa fie folosita pe site-uri care au ca principal public tinta barbatii. Rozul are un efect calmant asupra psihicului uman.
Alb: Albul are o conotatie pozitiva si poate fi folosit impreuna cu orice alta culoare. Atentie insa! Folosirea exclusiva a albului pe un site, poate crea senzatia de continut insuficient.
Auriu: Prestigiu, bogatie si obiecte scumpe.
Argintiu: Academic, rece, stiintific. Argintiul este oarecum similar cu auriul ca efect psihologic asupra privitorului, insa induce mai mult sentimente lucide fata de starile mai vesele induse de auriu.
Negru: Putere, eleganta, prestigiu si clasa. Fiind clasat la polul opus fata de alb, negrul poate fi si el folosit in combinatie cu oricare dintre celelalte culori. Este culoarea care inspira cel mai mult senzatia de masculinitate si energie.
Variatii de culori si combinatii
Utilizarea diverselor combinatii dintre culorile de mai sus poate induce anumite conexiuni emotionale pe care doresti sa le declansezi in randul vizitatorilor magazinului tau online.
De exemplu, dupa cum mentionam mai sus, nuantele mai deschise de albastru sunt mai prietenoase in timp ce albastrul inchis genereaza un sentiment de siguranta si incredere.
Nuantele de verde deschis induc un sentiment de calm privitorului, spre deosebire de verdele inchis care determina mai multa energie si actiune.
Similar cu schimbarile de stari induse de luminozitatea sau dimpotriva inchiderea nuantei unei culori functioneaza si diversele combinatii de culori, ce determina anumite reactii afective.
De exemplu, negru in combinatie cu rosu transmite un mesaj emotional diferit decat combinatia de alb cu rosu.
Ca sa dam un exemplu extrem de popular putem lua combinatiile de culori asociate sarbatorilor.
Rosul combinat cu alb si verde, este combinatia traditionala pentru Craciun, la americani, combinatia de negru cu portocaliu sugereaza Halloween-ul, iar la romani de martisor se foloseste albul si rosul.
Culorile si identitatea unui brand
Pe langa generarea de asocieri la nivel afectiv, culorile pot ajuta la consolidarea identitatii unui brand.
Pentru a realiza importanta culorilor in imaginea unui brand incearca sa asociezi fara sa te gandesti prea mult urmatoarele culori: portocaliu, verde, rosu, albastru, cu urmatoarele branduri: Facebook, Starbucks, Vodafone, ING Bank, si ai sa-ti dai seama ce vrem sa spunem.
Este demonstrat stiintific faptul ca asocierea cu anumite culori contribuie foarte mult la procesul de recunoastere si memorare al diverselor denumiri de companii, magazine, etc.
In cazul brandurilor, s-a demonstrat ca folosirea aceleiasi culori de-a lungul timpului ajuta oamenii sa recunoasca mult mai bine respectiva companie decat in cazul celor care si-au schimbat culorile reprezentative pe parcurs.
Asa ca, analizeaza foarte bine care sunt sentimentele si emotiile pe care vrei sa le transmiti clientilor magazinului tau si alege cele mai potrivite combinatii de culori.
Lasa un comentariu