Puterea culorilor in crearea unui logo

23 septembrie 2015

Intelegerea psihologiei culorilor in crearea unui logo este un aspect foarte important de care trebuie sa tinem cont. Mintea umana este foarte receptiva la stimulii vizuali, iar culorile transmit mult mai mult decat ne-am fi imaginat. De cele mai multe ori culoarea unui logo este mult mai importanta decat forma logo-ului in sine.

Culoarea este o forma de comunicare non-verbala folosita intr-un logo si ofera un mesaj subliminal. Cele mai importante obiective atunci cand alegem culoarea unui logo este sa atraga atentia, sa fie usor de retinut si sa convinga clientul sa cumpere.

Asadar, designerii trebuie sa inteleaga puterea culorilorĀ folosite intr-un logo sau in imaginea unui brand, pentru ca acestea functioneaza atat la constient, cat si la nivel subcontient,Ā in mintea consumatorului.

Ce reprezinta fiecare culoare in parte si care este domeniul potrivit in care sa o folosim, vedem mai jos.

ROSU

Este o culoare puternica, dinamica care poate creste pasiunea, starneste emotii puternice si stimuleaza oamenii sa isi asume riscuri. S-a constatat ca rosu creste apetitul si este adesea folosit in logo de restaurante si produse alimentare. Este folosit adesea de branduri in perioada de reduceri.

ALBASTRU

Este una din cele mai folosite culori in logo-uri. Albastru este asociata cu profesionalismul, integritatea, seriozitatea, calmul si incurajeaza comunicarea. Albastrul este asociat cu succesul si autoritatea fiind o culoare foarte des utilizata de institutiilefinanciare. Este culoarea cerului si culoarea marii, calmeaza simturile si stimuleaza sentimentul de incredere si ordine.

PORTOCALIU

EsteĀ o culoare asociata cu caldura, soare, foc, o culoare, care te duce cu gandul la inovare si gandire moderna. Stimuleaza sentimente de energie, echilibru, distractie si este o culoare care din punc de vedere psihologic reprezinta tinerete si accesibilitate.

VERDE

Este folosit de companii atunci cand doresc sa sublinieze latura lor naturala, produse bio, sanatate. Mai poate da o nota de prospetime brandului si se poate asocia si cu produsele financiare.

GALBEN

Culoarea reprezinta prietenie, soare, caldura, energie, fericire. Poate stimula sentimentul de optimism si speranta si incurajeaza comunicarea. Ochiul uman proceseaza galbenul ca prima culoare, de aceea este si culoarea folosita in scopuri de atentionare.

MOV

Este o culoare care te duce cu gandul la mister, lux, spiritualitate si noblete. Mult timp a fost asociata cu biserica ceea ce reprezenta intelepciune si demnitate. O culoare folosita mult in plan politic, potrivita pentru produsele anti imbatranire sau ca promovare a produselor de calmare.

NEGRU

Este o culoare care poate avea mai multe conotatii. Poate simboliza ceva ascuns, secretos, necunoscut, dar in acelasi timp poate fi perceput un sentiment de rafinament, independenta si putere.Ā  Pe parte psihologica negrul creeaza o bariera fata de lumea exterioara, confera un confort care protejeaza emotiile si sentimentele si in acelasi timp ascunde vulnerabilitatile.Ā  Negru este absorbtia tuturor culorilor, dar si absenta luminii. Aceasta inseamna putere si competenta si implica auto-control, independenta, si autoritate.

Ā 

Modele logouri pe culori

Ā 

Pentru un magazin online logo-ul este mai vizibil si mai aproape de cumparator. Un aspect important il are toata paleta de culori folosita pe website si materialele de promovare asociate marcii tale, si este indicat sa se potriveasca foarte bine cu nuantele din logo.

Alegerea culorilorĀ unui logo poate fi dificila, de aceea stabileste mai intai mesajul exact pe care vrei sa il transmiti prin intermediul culoriiĀ respective. Foloseste culorile in mod profesionist, iar imaginea brandului tau va avea doarĀ de castigat.

Lasa un comentariu