Romanii cumpara online imbracaminte, produse electronice, cosmetice si cel mai des platesc facturi

26 februarie 2013

Plata utilitatilor este cel mai utilizat serviciu de comert electronic in Romania, 42,8% dintre cei care au facut cumparaturi pe internet in ultimele sase luni platindu-si online impozitele si facturile la telefonie, curent, gaze ori cablu, potrivit unui studiu realizat in luna februarie a acestui an de catre compania de cercetare Daedalus Millward Brown pe un esantion de 600 de respondenti.

Locul al doilea este ocupat de produsele de imbracaminte/incaltaminte in procent de 38%, pe al treilea loc aflandu-se produsele electronice – 37%, urmate de cosmetice si parfumuri -34%.

Pe de alta parte, la fel ca si in 2011, romanii cumpara cel mai putin de pe Internet produsele alimentare (7,2%), cele sportive (6,8%), muzica si filme (6,3%).

Datele nu s-au schimbat foarte mult fata de anul 2011 cand, conform unui studiu realizat tot de  Daedalus Millward Brown, cand 43,4% dintre romanii cu acces la internet spuneau ca in ultimele sase luni si-au platit facturile la utilitati pe Internet.

De altfel, singura modificare semnificativa fata de editia din 2011 este scaderea numarului celor care au cumparat bilete de avion. Astfel, daca in februarie anul acesta, in jur de 10,4% dintre respondenti au afirmat ca si-au cumparat online bilete de avion in ultimele sase luni, in octombrie 2011 procentul era de 18,6%.

Studiul a fost realizat de catre Daedalus Millward Brown pentru ecomTIM,  pe un esantion reprezentativ de 600 de respondenti din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 55 de ani, care au acces la Internet. Interviurile au fost realizate online, in perioada 02-08 februarie 2013, cu membrii panelului online Daedalus New Media.

Datele studiului vor fi prezentate in intregime in cadrul celei de-a treia editii a targului regional ecomTIM care se va desfasura intre 13 si 14 martie 2013 la Timisoara.

Mai multe detalii despre eveniment poti afla aici.


Lasa un comentariu