Telefonul, cel mai bun prieten al cumparatorului
Timpul petrecut pe mobil a crescut uimitor de mult, fiind chiar mai mare decat timpul petrecut in fata calculatorului personal. Smartphone-ul devine un instrument esential in luarea deciziilor, avand o influenta directa si majora asupra comportamentului din mediul offline. Putem vorbi despre cautarea unui restaurant sau a unui eveniment aflat in apropiere, dar si de oportunitatea advertiserilor de a influenta decizia de cumparare a utilizatorilor deoarece pe telefon are loc inceputul procesului de cumparare, mai exact procesul de cercetare privind calitatea si pretul produselor, evalurea optiunilor.
Companiile Nielsen si xAd au colaborat pentru a realiza un studiu care analizeaza comportamentul consumatorilor in raport cu telefoanele mobile. Pentru acuratetea rezultatelor si complexitatea lor, durata studiului a fost de 3 ani de zile, si a urmarit drumul parcurs de consumator de la intentia de cumparare la conversie si observarea concomitenta a eficientei reclamelor. La studiu au fost analizate date de la peste 2000 de utilizatori de telefoane si tablete din SUA, cat si informatii din baza de date a companiei Nielsen referitoare la peste 6000 de utilizatori de iOS si Android. Ambele grupuri de utilizatori au folosit dispozitivul mobile pentru a lua o decizie de cumparare in cel putin una dintre industriile cheie, in ultimele 30 de zile.
Rezultatele studiului
Mobilul este o parte importanta in luarea deciziei
51% din timpul petrecut online are loc pe mobil;
Consumatorii folosesc zilnic dispozitivele mobile pentru luarea unei decizii
42% dintre cumparatori folosesc un dispozitiv mobil pentru alegerea finala;
Mobilele sunt folosite la inceputul procesului, dar deciziile sunt luate rapid
2/3 dintre utilizatorii de smartphone sau tableta doresc sa achizitioneze un produs in aceeasi zi;
Proximitatea si accesul usor la informatiile despre locatie sunt cheie
aproape 60% dintre cautari sunt despre locatii si preturi;
Cresterea utilizarii si portabilitatii mobilelor influenteaza comportamente in offline
56% dintre cumparaturile influentate de mobile, au loc in magazine fizice.
Mult mai multe informatii despre fiecare dintre aceste puncte, puteti citi in documentul publicat pe site-ul www.mmaglobal.com.
Micro-momente
Consumatorii se bazeaza zilnic pe telefon sau tableta fie pentru a lua o decizie de cumparare, fie pentru a planui o vacanta sau pentru a cauta idei de renovare a casei. Iar multe dintre aceste actiuni au loc in mici momente de pauza din activitatile principale sau chiar in momentul in care o persoana discuta cu cineva pentru un proiect si doreste sa afle pe loc o informatie. Acestea poarta numele de micro-moments si au loc de cel putin cateva zeci de ori pe zi pentru utilizatorii de terminale mobile conectate la Internet.
Aceste clipe sunt critice pentru magazine si ar trebui exploatate rapid si eficient. Se pare ca pana la 82% dintre utilizatorii de smartphone folosesc telefonul pentru a lua o decizie de shopping, aflandu-se chiar intr-un magazin fizic.
„Credem ca una dintre cele mai mari oportunitati este posibilitatea cumparatorilor de a folosi telefonul mobil precum un asistent de shopping, atunci cand se afla intr-unul din magazinele noastre”, spune Bridget Dolan, vicepresedinte digital media al Sephora.
Review-urile, sursa de aur pentru magazinele online
Potentialii consumatori se bazeaza adesea pe review-urile si comentariile postate online de catre diversi utilizatori ai produselor pe care le cauta. Mai mult de jumatate dintre millenniali spun ca au cautat review-uri de produse de pe telefon, in timp ce se aflau la cumparaturi, iar Youtube a devenit o sursa de informare de top. Exista peste un milion de canale Youtube unde producatorii, distribuitorii, expertii si consumatorii au publicat review-uri cu privire la sute de mii de produse sau chiar servicii.
Asa cum ne arata un articol Google, o treime dintre consumatorii online, cu varste cuprinse intre 18-34 ani, spun ca informatiile pe care le-au gasit in timpul cautarilor de pe mobile s-au finalizat cu achizitionarea unor produse mai scumpe in magazine, daca acel produs era considerat mai bun.
Marketerii trebuie sa acorde mai multa atentie modului in care consumatorii folosesc dispozitivele mobile in luarea deciziei de cumparare. Ne aflam intr-o perioada in care folosirea mobilelor se afla pe o panta pozitiva, numarul de magazine online este in crestere, iar consumatorii capata tot mai multa incredere in shoppingul online. Asadar advertiserii pot folosi aceasta fereastra pentru a ajunge la potentialii clienti prin intermediul telefoanelor si al tabletelor in cel mai scurt timp posibil.
Lasa un comentariu