Optimizarea site-ului pentru reducerea ratei de abandon a cosului de cumparaturi

29 aprilie 2014

Abandonarea cosului de cumparaturi afecteaza orice magazin online, indiferent de industrie, iar rata de abandon medie este de aprox. 67.5% (in SUA) si este in crestere. Pentru anul 2014, la nivel global, sunt estimate vanzari prin eCommerce de 1400 miliarde de dolari, iar valoarea cosurilor de cumparaturi abandonate se ridica la 3000 miliarde de dolari. E o suma destul de mare, asa ca in mod cert subiectul merita atentia noastra.

Sa analizam putin fiecare dintre aceste motive si sa vedem ce putem face pentru a evita asta.

1. La checkout au dat peste cheltuieli la care nu se asteptau
Multe magazine online pentru a afisa un pret mai mic pe pagina de produs omit anumite informatii, cum ar fi ca livrarea se plateste (si cu cat) sau ca peste pretul acelui produs se adauga si alte taxe. Cumparatorul vede produsul, eventual, daca a facut research, vede ca este mai ieftin decat in alte parti si il adauga in cosul de cumparaturi. Ajunge la checkout si vede ca suma este mai mare decat i se spusese initial, asa ca iese de pe site.

Ce e de facut?
Magazinele online ar trebui sa fie cat se poate de transparente. Chiar daca sunt unele cheltuieli care difera foarte mult de la un magazin la altul, cum ar fi cele care ofera livrare in diferite tari, trebuie facut tot posibilul ca aceste taxe sa le fie afisate cat mai devreme cumparatorilor. In exemplul de fata, ideal ar fi sa se afiseze costurile de transport in pagina de produs sau intr-o zona fixa a site-ului si usor accesibila (cum ar fi header-ul).

2. Nu aveau din start intentia de a cumpara
Statistic, aprox. 37% dintre cei care abandoneaza cosul de cumparaturi o fac pentru ca voiau doar sa se uite prin magazin si prin oferta.

Ce e de facut?
Pentru cei care stau mai mult timp pe site-ul tau pune un pop-up care sa ii aboneze la newsletter si, in urma inregistrarii, ofera-le un discount, un cupon, un incentive sa cumpere.

3. Pretul este prezentat in alta valuta
Asta este o problema a magazinelor online care vand in multe tari si care face, normal, procesul de cumparare putin mai dificil pentru un cumparator pentru ca ii ia mai mult timp sa calculeze preturile in moneda lui (si daca mai sunt si costuri ascunse…).

Ce e de facut?
Pe cat posibil, incearca sa oferi pentru toate tarile in care vinzi, optiunea de a vedea preturile in moneda tarii respective. Cu cat e totul mai clar, cu atat mai bine. ShopMania BIZ ofera optiunea de multi currency, utilizatorii platformei avand la dispozitie 35 de monede valutare.

4. Vizitatorul devine distras
Oamenii care intra pe site-ul magazinului tau online sunt, ca noi toti, bombardati in permanenta de tot felul de mici distrageri – un telefon, o notificare de pe Facebook, un e-mail, etc. Astea sunt lucruri pe care nu le poti controla, dar ce se intampla pe site-ul tau tine de tine.

Ce e de facut?
Recomandat este sa ai un site cat mai „curat”, doar cu informatiile importante si relevante pentru cumparatorii tai, cu popup bannere puse intr-un mod istet si la un moment potrivit, astfel incat sa nu distraga atentia vizitatorului de la a cumpara.

5. Nu au incredere in magazin
Asta este un lucru ce trebuie optimizat, mai ales daca ne gandim ca majoritatea vizitatorilor de pe un site sunt pentru prima data acolo, oameni care nu au mai interactionat cu noi pana atunci. Apoi, neincrederea in magazinele online este o chestiune destul de des intalnita in Romania, mai mult decat in tari ca SUA, Anglia sau Germania.

Ce e de facut?
In primul rand, pune la indemana oricui datele companiei, numarul de telefon si adresa. Apoi, poti folosi testimoniale de la clientii multumiti pe paginile de produs (daca sunt pentru un anumit item) sau pe homepage, daca au scris despre magazin in sine. De asemenea, o varianta buna de a creste increderea vizitatorilor in brandul tau este sa pui si pe homepage, dar mai ales la checkout sigle autorizate de la sistemele de plata pe care le folosesti (Visa, Paypal, etc). Un alt element care ajuta este sistemul de chat support.

Cam astea ar fi, in mare, principalele motive pentru care un magazin online pierde clienti. Prima etapa este de a optimiza site-ul, dupa care discutam despre metode de recuperare a clientilor.

Lasa un comentariu