Functionalitati pentru afaceri online: Formular retur, Schimb de produse, Wallet, Puncte de loialitate, Categorii dinamice si Colectii de produse

1 octombrie 2020

A venit din nou timpul sa iti prezentam o trecere in revista a celor mai importante functionalitati pe care le-am adaugat in platforma MerchantPro. Speram sa iti fie de folos in dezvoltarea afacerii tale online, iar in cazul in care nu esti sigur cum ai putea utiliza un anumit instrument, da-ne un semn si vom analiza lucrurile impreuna.

Aplicatia Formular de retur

Pentru a-ti simplifica procesele de prelucrare si monitorizare a retururilor, am introdus aplicatia Formular Retur, special destinata acestui scop. Setarile din aplicatie iti permit sa adaptezi intregul proces conform politicii tale de retur, cum ar fi definirea intervalului de timp in care clientul poate trimite o cerere de retur din magazin, selectarea produselor care permit returnare si multe altele.

Solicitarile de retur generate de clienti sunt listate in sectiunea Comenzi > Cereri retur, de unde poti initia actiunile necesare cu privire la aprobarea cererilor si procesarea efectiva a retururilor.

In momentul generarii unei solicitari de retur din magazin, aceasta va fi listata in sectiunea mentionata cu statusul In asteptare si va necesita aprobarea ta. Dupa aprobare, solicitarea va primi statusul de Cerere aprobata si se va regasi in lista de Confirmate. In acest moment ai posibilitatea de a procesa cererea si de a adauga automat o comanda de tip retur, in cadrul careia produsele care vor fi returnate vor fi incluse cu cantitati negative. Comanda de retur va primi statusul In asteptare, iar in momentul in care receptionezi produsele o poti procesa ca pe orice alta comanda plasata din magazin.

Formular retur produse

Functia Schimb de produse

Tot in cadrul aplicatiei Formular de retur poti regasi o noua functionalitate care permite clientilor tai sa solicite un Schimb de produse, direct din magazin.

Prin activarea acestei optiuni, atunci cand genereaza o solicitare de retur din magazin, clientii vor putea selecta daca pentru anumite articole doresc sa efectueze un schimb de produse, in locul unui retur clasic.

In momentul initierii returului cu schimb de produse, clientul trebuie sa aiba deja adaugate in cos noile produse pe care doreste sa le primeasca la schimb. Schimbul de produse este permis doar daca produsele noi au o valoare mai mica sau egala cu totalul produselor returnate.

Formular schimb produse

Aplicatia Wallet

Pentru a-ti sustine demersurile de fidelizare a clientilor, am lansat aplicatia Wallet, care permite clientilor tai sa acumuleze o serie de credite convertibile in bani si utilizabile pentru plata in cadrul magazinului tau.

Aceste credite contorizate in Wallet-ul clientului pot proveni din 5 surse:

  • Din obtinerea de puncte de fidelitate (pentru detalii vezi nou lansata aplicatie Puncte de loialitate prezentata mai jos);
  • Ca urmare a deciziei clientului de a primi contravaloare unui retur sub forma de credite in Wallet;
  • Prin aplicarea unei Reguli de discount de tip Cart cu optiune de Bonus Cashback, prin care un anumit procent din valoarea comenzii va fi oferita inapoi clientului sub forma de credite valorice in Wallet;
  • Ca urmare a unei actiuni directe din partea ta, de creditare a Wallet-ului clientului cu un anumit numar de puncte valorice;
  • Prin obtinerea de comisioane de afiliat, ca parte din aplicatia Sistem de afiliere pe care o vom lansa in scurt timp.

Toate operatiunile care au loc la nivelul Wallet-urilor clientilor sunt listate in sectiunea Clienti > Tranzactii Wallet.

Clientul va putea folosi creditele valorice acumulate pentru a efectua noi plati in cadrul magazinului. Poti alege ca Wallet-ul sa poata fi folosit fie pentru plati partiale (respectiv pentru a plati pe baza de credite o parte din contravaloarea comenzii), fie doar pentru plati integrale (clientul va vedea optiunea de Plata din Wallet doar atunci cand detine in Wallet toata suma necesara pentru a achita intreaga contravaloare a comenzii).

Aplicatia Puncte de loialitate

Numele aplicatiei este suficient de reprezentativ, dar pe scurt aplicatia Puncte de loialitate iti permite sa rasplatesti anumite actiuni efectuate de clienti in magazin prin acordarea de puncte de loialitate valorice, care se vor acumula in Wallet-ul clientului.

Poti seta acordarea automata de puncte de loialitate, de valoarea stabilita de tine, pentru actiuni in magazin precum plasarea primei comenzi cu creare de cont, postarea de comentarii de produse sau chiar si la plasarea fiecarei comenzi care indeplineste anumite criterii (Bonus Cashback).

De asemenea ai optiunea de a defini o durata de valabilitate a punctelor de loialitate, pe parcursul careia acestea pot fi folosite pentru plati in magazin si poti seta limita procentuala din valoarea unei comenzi care poate fi achitata pe baza de puncte de loialitate. Utilizarea acestora pentru plati in magazin se efectueaza pe baza functionalitatilor oferite de aplicatia Wallet.

Categorii dinamice de produse si Colectii de produse

Categorii dinamice si colectii produse

Acestea 2 noi tipuri de categorii sunt un update important la nivelul catalogului de produse.

Categoriile dinamice

Pot fi afisate in magazin, iar rolul lor este de a grupa sub o categorie comuna produse care la origine sunt asignate pe categorii statice. Gruparea produselor pe o categorie dinamica este realizata in mod automat de catre sistem, pe baza anumitor filtrari la nivel de produse pe care tu le definesti.

Spre deosebire de categoriile statice, pe categoriile dinamice nu poti asigna in mod direct produse si ele nu pot avea subcategorii asociate.

Printre altele, poti folosi categoriile dinamice spre exemplu pentru a afisa in magazin diferite categorii de sezon, cum ar fi o categorie de tipul Back to school, care va grupa produse din diferite categorii statice (laptop-uri, rechizite, imbracaminte etc.).

Colectiile de produse

Spre deosebire de categoriile dinamice, colectiile nu pot fi afisate in magazin. Rolul lor este tot de a grupa produse care au anumite particularitati, dar de data aceasta cu scopul utilizarii interne in panoul de control al magazinului.

Am creat acest nou tip de grupare interna a produselor pentru a simplifica pe viitor toate operatiunile la nivel de panou de control, care acum presupun efectuarea unei selectii manuale de produse, cum ar fi: permiterea utilizarii unei metode de plata doar pentru anumite produse, utilizarea unei metode de livrare doar pentru anumite produse, aplicarea unei reguli de discount doar pentru anumite produse etc.

In momentul de fata, colectiile de produse, dupa ce au fost create, pot fi folosite in cadrul aplicatiei Formular de retur – daca spre exemplu pentru anumite produse permiti returul, dar pentru alte articole nu se accepta returnarea, poti crea o colectie de produse care accepta retur si ulterior in setarile aplicatiei Formular de retur vei seta ca returul este posibil doar pentru colectia respectiva de produse.

In curand colectiile de produse vor putea fi utilizate si in setarile metodelor de plata si livrare si ulterior si in cadrul regulilor de discount cu aplicare selectiva pentru anumite produse.

Ne-am bucura sa ne oferi feedback-ul tau, iar pentru orice intrebari iti stam la dispozitie cu placere.

Lasa un comentariu