10 moduri de a crea continut social media pentru magazinul tau
Ori de cate ori avem o oferta speciala in magazin sau o gama noua de produse, este de la sine inteles ca le vom promova pe toate canalele social media pe care le-am activat pentru afacerea noastra. Cu toate acestea, nu mereu avem inspiratia de a crea material adresat publicului tinta si avem nevoie de cateva idei de continut.
Despre social media stim deja ca este un instrument de marketing puternic, utilizat cu succes de mii de magazine online, ce a devenit o sursa de informare pentru cumparatori. 87% dintre acestia considera ca media sociala ii ajuta sa ia o decizie de cumparare mai buna.
Vrei sa afli cum sa atragi atentia utilizatorilor, care se regasesc deja intr-un ocean de selfie-uri si campanii de branding? Cu cateva idei bune si o strategie stabilita clar de la inceput, poti capta atentia followerilor ori de cate ori postezi pe canalele social media.
Pana la sfarsitului articolului vei parcurge 10 idei dovedite, care sa te inspire sa aduci mai mult trafic in magazinul tau online.
1. Colaborari cu influenceri
Influencer marketing este o forma de colaborare cu persoane care au deja o baza mare de followeri si care pot crea valoare pentru produse nisate. In acest fel produsele sunt promovate direct unei audiente cu interese comune pentru aceeasi nisa. De aceea o campanie eficienta de acest tip necesita alegerea influencerilor cheie pentru domeniul in care este activ magazinul tau.
Observam ca si in acest caz se aplica marketingul Word-to-Mouth, despre care am vorbit si in articole anterioare. Pana la 90% dintre utilizatori au incredere in produsele recomandate de influenceri, in luarea propriei decizii de cumparare.
Gasesti aici o lista cuprinzatoare a influencerilor din Romania, cat si din alte tari in care doresti sa promovezi produsele.
2. Publicare a articolelor de pe blog
Daca ai un blog in care publici material adresat clientilor din magazin, atunci este natural sa publici link-ului catre articol, pe paginile social media, pentru a primi mai mult trafic pe site.
Imaginea de articol sau imaginea pe care o vei incarca in retelele de socializare trebuie sa contina culori de impact, sa fie reprezentativa pentru subiectul abordat si, optional, sa contina un text scurt descriptiv.
3. Stiri despre companie sau industrie
A fost publicat recent un material despre magazinul tau pe unul dintre website-urile de stiri, pe un blog partener sau un website de specialitate? Imparte bucuria cu followerii tai si da un share link-ului respectiv. Daca ai gasit un studiu sau o noutate despre nisa de retail in care te afli, creeaza o postare pentru social media (de ce nu, chiar si pentru blog).
4. Continut generat de utilizatori
Audienta care te urmareste pe canalele social media este o resursa valoroasa atunci cand incerci sa gasesti idei de material. Continutul generat de utilizatori (User Generated Content – UGC) este o modalitate eficienta de a adauga postari si este un mod sigur de atragere de noi followeri sau generare vanzari online.
Abordeaza clientii fideli sau creeaza o provocare pentru utilizatori, de a trimite fotografii cu produsele pe care le folosesc, dupa ce le-au achizitionat din magazinul tau.
5. Behind the scenes
Care este brandul tau favorit? Ti-ai dori sa vezi cum arata o zi de lucru pentru angajatii acelei companii? Publicul isi doreste sa afle mai mult despre oamenii adevarati din spatele business-ului pe care il urmaresc si sa vada ce se intampla in spatele usilor inchise. Cum arata o zi de munca pentru angajatii tai? Posteaza o imagine in platforma de socializare si vezi ce reactii va starni.
In plus, imaginile in care apar fetele oamenilor vor primi mai multe like-uri, cum ar fi in cazul celor publicate pe Instagram, unde cresterea numarului de like-uri este de 38% fata de imaginile fara oameni.
6. Oferte speciale doar pentru Followeri
Audienta prezenta in social media si care iti urmareste conturile este similara unui grup de clienti care fac parte dintr-un club VIP. Ai posibilitatea sa creezi o oferta, un pachet de servicii, cupoane de reducere sau discounturi speciale doar pentru acesti clienti.
Cu timp limitat sau nu, publica pe social media o oferta dedicata celor care au dat Like sau Follow contului tau. Fear of Missing Out este unul dintre tipurile de marketing, despre care am mentionat si intr-un articol anterior, ce sta la baza multor promotii pentru a crea sentimentul de urgentare.
7. Imagini de produs care spun o poveste
Brandurile dezvolta concepte digital creative care sa prezinte produsele intr-un mod care va atrage atentia publicului social potrivit. O fotografie stilizata a produselor primeste cu 40% mai multa interactiune decat alte postari in social media.
Cu ajutorul unui fotograf amator sau profesionist, poti face rost de fotografii care vor spune o poveste despre acele produse, mai mult decat o pot face imaginile de la producator.
8. Imagini de stock gratuite
Vrei sa publici o imagine inspirationala despre vreme, culori, mood sau orice altceva? Intra pe unul dintre website-urile de stock gratuite si alege o imagine adecvata. Impreuna cu un text scurt si inspirat vei putea starni reactii pozitive din partea utilizatorilor.
Iata cateva platforme pentru fotografii gratuite, pe care le poti utiliza in scop comercial (iti recomandam sa citesti drepturile de licenta):
– Unsplash.com;
– Pixabay.com;
– Pexels.com;
– Canva.com (este un serviciu care ofera acces la o multitudine de imagini gratuite si pe care le poti edita la dimensiuna potrivita direct din aceasta aplicatie).
9. Video de prezentare sau Live video
Ti s-a intamplat sa cauti un video despre produsul pe care vrei sa il cumperi, ca sa fii sigur ca este asa cum iti doresti? Nu esti singurul, 64% dintre oameni sunt decisi sa faca o achizitie dupa urmaresc un videoclip online despre acel produs.
Cu un simplu smartphone poti filma rapid produsul in actiune sau poti alege sa faci un video de tip Live, unde este acceptabila o calitate mai redusa a rezolutiei video. Intr-un Live, followerii pot gasi o conectare mai apropiata cu cei care vorbesc in fata camerei de filmat si pot pune intrebari carora sa le raspunzi in mod direct. In timpul unui video poti avea demonstratii de produs, prezentari ale biroului de lucru, Q&A-uri sau invitati speciali.
10. Servicii noi in magazin
Cu fiecare activare a unui serviciu sau inceperii unei colaborari in magazin, anunta pe social media avantajele pe care le pot primi clientii tai. Fie ca ai adaugat o noua metoda de livrare, o noua metoda de plata sau ai adus noi branduri in magazin, toate merita impartasite cu cei mai apropiati oameni ai afacerii tale – followerii, oamenii care au ales sa afle mai mult despre ce inseamna magazinul tau MerchantPro.
Cele mai bune practici
Dupa ce ai parcurs lista de idei pentru a promova cu succes magazinul tau MerchantPro pe social media, mai exista cateva sfaturi pe care sa le iei in considerare pentru a avea rezultate cat mai ridicate in campaniile de marketing social.
-
Foloseste hashtag-uri ca sa ajuti la raspandirea postarii, insa ai grija cate vei adauga. Gradul de interactiune al utilizatorilor cu o postare pe Instagram, spre exemplu, variaza in functie de numarul de hashtag-uri.
-
Utilizeaza un limbaj usor de inteles si adauga in text cuvinte similare cu cele din magazin.
-
Adauga link-ul sursei sau numele autorului, daca publici un material creat de altcineva.
-
Raspunde intrebarilor lasate in mesaje private sau in comentarii, mentinand un limbaj calm si politicos.
-
Urmareste datele statistice oferite de platforma social media si optimizeaza continutul in functie de rezultate. Textele si imaginile se vor perfectiona in timp.
-
Posteaza in mod regulat insa nu prea mult – 46% dintre utilizatori renunta sa urmareasca un brand pentru ca au prea multe postari, dar nici prea putin – 18% dintre acestia renunta din cauza faptului ca sunt prea putine postari.
Lasa un comentariu