9 idei pentru Black Friday 2020 pe care sa le implementezi rapid
Pana acum cativa ani, Black Friday era o sarbatoare relativ necunoscuta in tara noastra. Intre timp, lucrurile s-au schimbat major. A devenit cea mai importanta zi a anului, atat pentru cei care activeaza in industria eCommerce, cat si pentru consumatori.
In fiecare an, vanzarile de Black Friday ating noi recorduri. Mai mult, in ultimii cativa ani, Black Friday nu se mai desfasoara intr-o singura zi. Unele magazine aleg sa tina promotiile live chiar si cinci zile, in timp ce altele dau startul mai devreme. Totul pentru a spori vanzarile si pentru a da tuturor cumparatorilor timp sa faca toate achizitiile pe care si le doresc.
Consumatorii au liste pregatite de la inceputul anului, asa ca asteapta cu nerabdare ultima decada a lui noiembrie. Magazinele online, la randul lor, se pregatesc pentru Black Friday imediat dupa ce editia precedenta a luat final. Cu toate acestea, exista mereu lucruri care raman pentru ultima suta de metri.
Avand in vedere ca anul 2020 a fost unul complet atipic, iar industria eCommerce a fost si ea sub semnul incertitudinii, majoritatea comerciantilor se bazeaza pe inspiratia de ultim moment.
Daca te regasesti in cele de mai sus, iata ce poti sa faci pentru a creste vanzarile de Black Friday chiar si cu cateva zile inainte de eveniment:
1. Promoveaza evenimentul chiar daca reducerile nu sunt inca active
Chiar daca incepi campania pe ultima suta de metri, este important sa o anunti inainte ca promotiile sa fie active. Astfel, clientii tai fideli pot vedea categoriile de produs la care vor exista reduceri si vor pastra magazinul tau pe lista de optiuni pentru anumite produse.
2. Restrange targetul si promoveaza categoriile de produse separat
O campanie generala care anunta evenimentul Black Friday e un lucru bun pentru brand awareness si pentru magazinele online aflate la inceput de drum, care nu au inca o baza de clienti fideli. Insa daca vrei mai multe vanzari de Black Friday, recomandarea noastra este sa promovezi produsele separat sau pe categorii.
De exemplu, poti avea o zi dedicata telefoanelor mobile, una dedicata televizoarelor, alta laptopurilor si asa mai departe. De asemenea, campaniile de ad-uri ar trebui sa fie separate si ele pe categorii, fiecare cu un public-tinta cat mai redus, astfel incat sa ajungi la persoanele care au cele mai mari sanse sa fie interesate de o anumita categorie.
3. Nu uita de remarketing
Multi cumparatori vor pune produse in cos de Black Friday, insa le vor lasa acolo in timp ce cauta oferte mai bune. De multe ori, vor uita complet de ele.
Pentru a-i aduce inapoi, seteaza campanii de remarketing, atat prin reclame, cat si prin email-uri care sa le aminteasca de comanda nefinalizata. Black Friday este ocazia perfecta pentru a folosi urgenta – aminteste-le cumparatorilor tai ca mai au foarte putin timp la dispozitie pentru a beneficia de reducerea de pret.
4. Ofera coduri pentru extra reduceri in anumite intervale de timp
FOMO (Fear Of Missing Out) este cel mai bun aliat al tau de Black Friday. Pentru a evita situatia descrisa mai sus, cu cosuri de cumparaturi uitate in goana dupa reduceri mai mari, poti oferi coduri pentru extra 10% reducere clientilor tai fideli – de exemplu, celor care sunt inscrisi la newsletter si celor care te urmaresc pe diverse canale social media.
Foarte important este insa ca acele coduri sa fie valabile doar pana la o anumita ora, de pilda pana la 11:00 AM. Astfel, te asiguri ca majoritatea cumparatorilor vor finaliza comanda inceputa de teama de a nu pierde extra reducerea.
5. Nu uita de cross-selling
Termenul cross-selling denumeste actiunea de a vinde un produs conex celui ales deja de consumator. Pentru a creste vanzarile de Black Friday, dar si pentru a oferi vizitatorilor o experienta personalizata, le poti recomanda produse aditionale, bazate pe ceea ce au comandat alti cumparatori.
De exemplu, la achizitia unui telefon mobil, poti recomanda husa potrivita pentru el sau o protectie pentru ecran. Similar, la achizitia unei pilote sau a unei perne, poti recomanda o lenjerie de pat completa.
6. Asigura-te ca poti livra la timp
Discuta cu firma de curierat cu care ai deja un contract despre intarzierile pe care le preconizeaza in acest an. Fii transparent cu clientii tai si anunta-i ca pot aparea intarzieri datorita volumului mare de comenzi.
Fa asta atat pe homepage, cat si in pagina cosului de cumparaturi sau in mailul de confirmare a comenzii. E important sa te asiguri ca intarzierile sunt acceptate.
7. Ofera promotii legate de livrare
Dupa cum spuneam mai sus, livrarea produselor comandate de Black Friday este un subiect sensibil. Toti consumatorii sunt entuziasmati de cumparaturile de Black Friday si isi doresc sa le primeasca cat mai repede.
Cum acest lucru nu este posibil, arata-le ca ii intelegi si ii ajuti cum poti. De exemplu, poti oferi un discount de 50% la costurile de livrare, livrarea gratuita pentru comenzi de peste o anumita suma (mai mica decat de obicei) sau chiar livrarea gratuita la orice suma.
8. Creeaza promotii exclusive pentru clientii fideli
Extra discount-urile sau produsele reduse care nu sunt accesibile decat lor sunt modalitati perfecte pentru a-ti tine clientii apropiati si mai aproape. Poti alege clientii care sunt inscrisi la newsletter-ul tau sau pe cei care au comandat produse de o anumita valoare in ultimele luni.
De asemenea, un program de loialitate activ in magazinul tau va putea convinge clientii trimita comenzi de valoare mai mare si in mod recurent, in baza recompenselor sub forma de puncte de loialitate, pe care le vor putea utiliza pentru a beneficia de reduceri de pret.
Oricare ar fi alegerea ta, asigura-te ca emailul prin care ii anunti de aceasta promotie este personalizat si ca le comunici faptul ca fac parte dintr-un club exclusivist.
9. Nu uita de partea tehnica!
Prinsi in valtoarea promotiilor si a alegerii produselor pentru Black Friday, e foarte usor sa uitam sa ne asiguram ca site-ul va ramane in picioare atunci cand departamentul de marketing are rezultate exceptionale si atrage foarte mult trafic nou.
Asigura-te ca serverele tale sunt capabile sa sustina un trafic de sute de ori mai mari decat cel din prezent. Ultimul lucru pe care vrei sa-l faci este sa fii nevoit sa afisezi un mesaj care incepe cu “ne pare rau, dar…”.
De asemenea, nu uita ca majoritatea consumatorilor plaseaza comenzi de pe device-uri mobile. Site-ul tau este responsive?
Stiai ca magazinele create pe MerchantPro nu trebuie sa se ingrijoreze de niciunul dintre aceste lucruri? Platforma este 100% mobile responsive, iar up time-ul este de aproape 100%. Cand magazinul tau functioneaza pe MerchantPro, trebuie sa te ocupi doar de crearea celor mai bune promotii. Ne ocupam noi de partea tehnica!
Nu ai inca magazinul pe MerchantPro? Creeaza-l acum!
Lasa un comentariu