9 Lucruri pe care sa le faci din timp pentru a-ti dubla vanzarile de Black Friday

14 august 2020

In fiecare an, Black Friday aduce noi recorduri de vanzari pentru toate magazinele online care participa la cel mai mare eveniment de reduceri al anului. Desi este un eveniment important, consumatorii din Romania s-au obisnuit cu prezenta lui anuala.

Cumparatorii asteapta Black Friday pentru a-si cumpara diverse lucruri, de cele mai multe ori electronice si electrocasnice – produse cu o valoare peste medie. Insa acest lucru nu inseamna ca nu exista si acei vanatori de chilipiruri care sunt dispusi sa cheltuie sume impresionante pentru cumparaturi de ocazie. Vorbim aici de acele mici rasfaturi care devin mai accesibile in perioada Black Friday – haine, produse cosmetice, electronice, chiar si anumite tipuri de produse alimentare si de igiena.

Cu alte cuvinte, toata lumea asteapta Black Friday, fie cu un plan de cumparaturi bine pus la punct, fie cu dorinta de a profita de reducerile care se ivesc pe moment.

Atunci cand consumatorii se pregatesc din timp si au wish list-uri facute cu luni inainte de Black Friday, magazinele online nu au nicio scuza sa nu faca acelasi lucru.

Anul 2020 a fost (si va fi in continuare) unul plin de provocari. Daca vrei sa-ti rotunjesti vanzarile de Black Friday 2020, NU este prea devreme sa incepi pregatirile.

Iata ce trebuie sa faci:

9 Sfaturi pentru Black Friday 2020 pentru afacerile eCommerce

1. Stabileste o strategie clara de reduceri

Aparent, Black Friday e simplu: aplici reduceri semnificative si astepti vanatorii de chilipiruri. Insa lucrurile sunt ceva mai complicate.

In primul rand, trebuie sa identifici categoria de produse care se afla la intersectia dintre ce-si doresc consumatorii si ce iti aduce tie cel mai mare profit.

Spre exemplu, consumatorii pot fi interesati de televizoare full HD. Insa, in functie de contractul tau cu furnizorii, e posibil ca la acestea sa nu poti aplica reducerile uriase pe care le cauta clientii tai. In schimb, ai putea sa o faci pentru laptopuri sau alte electronice.

Importanta este si pozitionarea ta: vrei sa oferi reduceri substantiale pentru produse premium sau pentru cele entry-level? Ia in calcul faptul ca aceasta pozitionare poate schimba complet comportamentul clientilor tai, chiar si dupa ce evenimentul Black Friday se incheie.

2. Asigura-te ca ai stocuri suficiente

Cu cel putin trei luni inainte, discuta cu furnizorii si asigura-te ca vei avea suficiente produse pe stoc. Probabil ca stii deja care sunt bestseller-ele tale – ele nu trebuie sa-ti lipseasca!

Discutiile cu furnizorii sunt si mai importante pentru afacerile eCommerce de tip dropshipping. Black Friday nu este momentul potrivit pentru a contracta furnizori noi – ramai la cei vechi, in care stii ca poti avea incredere si care pot onora comenzile rapid.

3. Creeaza o pagina dedicata promotiilor de Black Friday

Acesta trebuie sa fie locul in care se vor reuni toate promotiile de Black Friday. Pe MerchantPro ai deja la dispozitie o pagina predefinita de Promotii, deci asigura-te ca ai activat-o si ca ai redenumit-o in mod sugestiv pentru acest eveniment.

De ce nu este suficient sa aplici reduceri la produsele care vor face parte din promotie?

In primul rand, pentru ca vrei sa sporesti sentimentul de urgenta, de promotie care se va incheia rapid si de care clientii tai trebuie sa beneficieze ACUM.

In al doilea rand, nu uita ca pentru fiecare fan al Black Friday exista un alt cumparator care nu doreste sa ia parte la acest eveniment. Pentru ei, este recomandat sa ai si versiunea „normala” a site-ului functionala.

Apropo de functional:

4. Verifica din timp capacitatea serverelor

Tii minte toate acele stiri cu servere cazute chiar in noaptea de Black Friday si cumparatori care au adormit cu degetul pe F5? Ei bine, nu vrei sa ti se intample chiar tie, nu?

Ia in calcul faptul ca un client furios va renunta la cumparaturile dintr-un magazine online mic foarte usor. Asigura-te ca partea technical este bine pusa la punct!

Clientii MerchantPro nu trebuie sa-si faca griji pentru servere! Platforma noastra garanteaza un uptime de peste 99.9%, chiar si in perioadele aglomerate, cum este Black Friday. Nu ai inca un cont pe MerchantPro? Creeaza-l acum gratuit si scapa de aceasta grija!

eCommerce de Black Firday

5. Anunta promotiile din timp

Scrie pe blog, afiseaza bannere mari pe site, anunta-ti clientii prin newslettere cu cel putin doua luni inainte de Black Friday. Continua sa faci asta si investeste si in reclame PPC in preajma evenimentului.

Astfel, nu vei creste doar valoarea cumparaturilor din ziua de Black Friday, dar vei putea strange si mai multi abonati la newsletter-ul tau. O campanie simpla de tipul: „Aboneaza-te la newsletter ca sa fii primul care afla de reducerile de pana la 70% de Black Friday” iti poate dubla numarul de abonati!

6. Nu ignora Black Friday

Numerosi proprietari de afaceri eCommerce mici considera ca nu pot rivaliza cu marile magazine, asa ca aleg sa nu participe deloc la Black Friday.

Sigur, majoritatea cumparatorilor vaneaza reducerile uriase, de peste 60%. Insa cumparatorii tai fideli se vor bucura de orice reducere pe care le-o poti oferi. Chiar daca nu poti reduce pretul cu mai mult de 15%, anunta-ti publicul pe toate canalele pe care le ai la dispozitie.

Nu iesi singur din joc!

7. Rasfata-ti clientii fideli si VIP

Fiecare magazin online are cativa clienti „de baza”. Fie ca e vorba de frecventa comenzilor, fie ca e vorba de valoarea lor, cu siguranta ii poti identifica pe cei care sunt clientii tai ideali.

In perioada in care toate lumea primeste reduceri, cum ii poti face sa se simta cu adevarat speciali? Oferindu-le niste preturi special DOAR lor pentru niste produse pe care le companda de obicei sau care sunt complementare produselor comandate de ei de regula.

Anunta-i pe canalul lor preferat de comunicare (email, social media, telefon) ca beneficiaza de promotii exclusive, gandite special pentru ei. Este o metoda de loializare excelenta!

8. Anunta modificarile la timpul de livrare

Anunta-ti clientii din timp ca e posibil sa astepte mai mult pentru a primi comenzile efectuate de Black Friday. In acea perioada, serviciile de curierat sunt supra-solicitate, asa ca este important sa fii sincer cu clientii tai.

Daca oferi livrarea cu livratori proprii si poti oferi acelasi timp de livrare ca si in restul anului, fa din asta un avantaj pentru tine. Black Friday cu livrare rapida e visul oricarui vanator de reduceri!

9. Respecta legea!

Nu uita ca promovarea de reduceri falsa este ilegala si se pedepseste conform legii. Mai mult, ea este taxata si de vizitatorii site-ului tau. Clientii eCommerce formeaza deja un public matur, obisnuit sa compare preturi si sa caute evolutia pretului unui anumit produs.

Transparenta e mereu preferabila!

In concluzie

Nu este niciodata prea devreme sa te pregatesti pentru Black Friday, mai ales intr-un an in care toata lumea s-a saturat deja de surprize!

De fapt, cele mai profitabile vanzari de Black Friday se pregatesc chiar de la incheierea evenimentuluiā€¦ pentru anul urmator. Concluziile „la cald” te ajuta mereu sa pregatesti campanii mai performante!

Lasa un comentariu