Afla cum poti genera vanzari daca folosesti pagina de Facebook
Media sociala a devenit pentru marketeri o unealta indispensabila pentru a comunica cu potentialii consumatori si de a diferentia orice tip de produse sau servicii de cele ale concurentei, prin elemente unice de pozitionare a lor in mintea utilizatorilor.
Facebook ofera o serie de functionalitati prin care poti transmite cat mai creativ mesajul de vanzari catre audienta targetata. Introducerea paginilor de brand ca unealta de business pentru companii a provocat departamentele de marketing si comunicare sa ridice standardele, dar si asteptarile consumatorilor. Compania ta nu trebuie sa lipseasca de pe cea mai folositea retea de socializare, acolo unde potentialii clienti sunt prezenti in numar foarte mare.s
Afla cum poti crea o comunitate in jurul produselor tale, cum te poti pozitiona in mintea utilizatorilor si cum poti creste vizitele catre magazinul tau online.
Branding
Primul lucru pe care il vede un utilizator intr-o Pagina de brand este imaginea cover, ce poate fi si integrata cu avatarul. Ce impact poate avea acest lucru asupra vizitatorului unei pagini? Noi iti spunem ca este esential sa captezi atentia lor prin folosirea elementelor specifice marcii sau companiei tale, precum logo, culori, produse comercializate. Tinta este de a te pozitiona cat mai bine in mintea potentialilor consumatori pentru ca ei sa isi aminteasca de marca si produsele tale, prin asocierea mesajului vizual cu variate situatii de viata sau consum de produse.
O pozitionare cat mai corecta in mintea vizitatorilor poate fi atinsa daca folosesti cu incredere functionalitatea Milestone, ce te ajuta sa le prezinti istoricul companiei, al marcii sau al produselor. Cum? Prin incarcarea de fotografii si statusuri sub forma de pietre kilometrice, care pot avea setata orice data, printre acestea putandu-se numara lansari de produse, premii, evenimente etc. Milestones vor aparea grupate pe ani si luni in partea din dreapta a Paginii, fiind vizibile si accesibile de pe Wall-ul paginii.
Nu uita sa completezi si informatiile despre companie din zona About, vizibila chiar la inceputul Paginii. Facebook iti permite sa comunici misiunea companiei, sa prezinti o descriere cat mai concisa a firmei si a produselor sau sa te lauzi cu premiile obtinute de-a lungul timpului. Foarte important este sa adaugi link-ul catre website-ul tau pentru ca utilizatorii sa iti poata gasi rapid magazinul online, dar si datele de contact pentru a-ti putea transmite mesaje sau a-ti pune intrebari cu privire la produsele tale si modul lor de achizitionare.
Fidelizare
Creeaza o campanie de fildelizare a clientilor actuali si a potentialilor clienti care sa iti asigure o relatie pe termen lung cu acestia. Este important sa ii tii alaturi de tine pentru ca atunci cand vor dori sa cumpere un produs, sa il aleaga pe al tau inaintea concurentei. Posteaza in mod constant pe Pagina de brand, oferind fanilor informatii actualizate cu privire la produse, oferte, fotografii de la evenimentele la care ai participat, informatii din domeniu si postari creative care sa ii readuca mereu pe Pagina ta.
Cu cat vor interactiona mai des cu Pagina, cu atat posturile tale vor aparea in cat mai multe feed-uri de stiri si vor fi vizibile pentru mai multe persoane. Facebook este locul de unde fanii pot afla informatii in timp real despre activitatea ta, mai rapid decat prin intermediul email-ului sau al telefonului, asa ca profita de acest canal media si provoaca-i sa acceseze magazinul online cat mai de posibil.
Pagina de brand este si o foarte buna unealta de feedback din partea fanilor. Pareri, aprecieri, critici sau laude, toate comentariile primite pe wall sunt constructive si te ajuta sa intelegi cat mai bine cum sunt vazute si primite produsele tale, dar si cum le poti imbunatati pentru a raspunde cat mai bine nevoilor consumatorilor. Raspunde provocarilor ca sa le arati sa iti pasa de parerea lor si ca nu iti este teama sa faci fata reactiilor negative.
Aici poti prezenta solutii pentru diverse probleme sau poti oferi scuze in cazul unei situatii neplacute. Comunicarea cu fanii poate fi facuta si prin intermediul mesajelor private, in cazul in care doresti sa le transmiti informatii personalizate sau sa rezolvi o situatie mai delicata. Raspunde-le de fiecare data cand au o problema, iar consumatorii vor stii ca pot avea incredere in tine si vor apela la produsele tale inaintea concurentei.
Interactivitate
Daca vrei sa mentii vie atentia utilizatorilor, atunci trebuie sa ii implici in cat mai multe activiati interactive, simpatice si care te ajuta sa atingi o audienta cat mai mare. Printre cele mai atractive functionalitati se numara tab-urile, ce iti permit sa incarci aplicatii HTML sau Flash. Te poti juca cu o multitudine de aplicatii care sa atraga un numar cat mai mare de fani, care ii informeze sau care sa ii provoace. Accesarea tab-urilor se face acum din meniul expandabil de sub imaginea de cover, insa nu poti fi create mai mult de 12 tab-uri.
Printre aplicatiile care iti pot aduce vanzari directe se numara magazinele online, care contin produse din website-ul tau. Utilizatorii pot finaliza mult mai usor o cumparare daca le oferi posibilitatea sa caute si sa aleaga produse direct de pe Facebook. Daca vrei sa vii in intampinarea potentialilor cumparatori, iti oferim aplicatia ShopMania BIZ Social Cart, cu ajutorul careia iti poti crea un magazin online pe Pagina de Facebook pe care o detii. Atunci cand un utilizator da click pe unul dintre produsele din magazinul tau Facebook, acesta este directionat catre magazinul tau online, iar achizitia propriu-zisa a produsului are loc pe platforma magazinului tau.
Daca ai un post pe care vrei sa il pui in evidenta, acum poti sa il dispui pe ambele coloane din timeline-ul Paginii, prin selectarea optiunii Highlight. Postul va fi mult mai vizibil si astfel vor creste sansele ca vizitatorii paginii tale sa interactioneze cu acesta. Fotografiile dau rezultate foarte bune prin folosirea acestei optiuni deoarece sunt primele care atrag atentia utilizatorilor.
Foloseste optiunea de Pin to top pentru a aseza un anumit post la inceputul Wall-ului, facandu-l primul care este observat la vizitarea Paginii. Profita de aceasta functionalitate daca lansezi un concurs, un sondaj sau orice alta activitate ce ii implica pe utilizatori, ca sa fii sigur ca mesajul tau nu va fi ratat.
Performanta
Odata creata si optimizata Pagina de brand, probabil vei dori sa afli ce succes are si cati utilizatori au interactionat de fapt cu aceasta. Facebook Insights te ajuta sa determini cat de multe like-uri, vizite sau click-uri a generat pagina ta, oferindu-ti date statistici cu privire la useri si la interactiunea directa cu pagina. Rapoartele iti arata date pentru fiecare postare in parte, te ajuta sa vezi gradul de viralitate al acestora sau sa descoperi care sunt sursele de trafic pe Pagina de Facebook.
Astfel, vei putea stabili daca strategia pe care o folosesti in prezent pe reteaua de socializare este una potrivita sau trebuie sa o modifici pentru a oferi un continut relevant fanilor tai si pentru a creste practic vizitele catre magazinul online.
Daca vrei sa cresti vanzarile, iar produsele tale sa fie apreciate, atunci mesajul tau trebuie sa ajunga catre public. Iar publicul este din ce in ce mai prezent pe reteaua de socializare Facebook, devenita parte permanenta din viata multor utilizatori. Ai la indemana un instrument care are abilitatea de a conecta oamenii cu brandurile sau companiile, deci trebuie sa profiti de avantajele unei promovari gratuite a produselor tale. Defineste chiar acum o strategie de marketing care sa includa cea mai de succes retea sociala din lume.
Lasa un comentariu