Cateva lucruri mai putin obisnuite care ii influenteaza pe clientii magazinelor online
Stim ca exista o multime de factori psihologici care influenteaza comportamentul de cumparare on-line si offline. Aici sunt doar cateva lucruri care ii influenteaza pe clienti in comportamentul pe care il au.
Urmareste exemplele noastre de mai jos si vei fi surprins! Pune-le in practica si vei vedea rezultate!
Un buton „Adauga in cos” mai mare
Suntem in 2012 si ai crede ca, pana acum, cei care fac shopping online au invatat ca fiecare magazin online are un buton de adaugare in cos pe care trebuie sa-l foloseasca pentru a cumpara un produs de pe Internet. Cu toate acestea, este un fapt dovedit de cercetari si analize, ca marimea, culoarea ba chiar si forma butonului „Adauga in cos” are inca o influenta foarte mare in procesul de initiere si finalizare a unei comenzi online.
De aceea, este foarte important sa dai atentia cuvenita acestui buton magic.
Butoanele mari, bolduite, cu o forma mai deosebita ies in evidenta si sunt mai usor si mai rapid observabile.
Clientilor nu le place sa caute prea mult dupa buton si pot renunta intr-o fractiune de secunda la initierea unei comenzi pe care voiau s-o faca, doar pentru ca nu le-a „sarit in ochi” butonul de adaugare in cos.
Livrarea gratuita
Desi poate parea ciudat, studiile efectuate de cercetatorii din mediul online au relevat faptul ca, majoritatea clientilor vor prefera sa comande un produs pentru care se ofera livrare gratuita, chiar in detrimentul unui discount de pret al produselor.
Directia privirii conteaza
Atunci cand afisezi pe site-ul magazinului imagini de produse ce reprezinta figuri umane, directia privirii acestora poate face diferenta dintre o comanda realizata sau un client care paraseste magazinul fara sa cumpere nimic.
Alege intotdeauna sa afisezi imagini cu modele care se uita catre produs sau catre butonul de comanda, nu pe cele care se uita direct la client.
Conform studiilor de eye-tracking facute de specialisti, atunci cand un fotomodel din imagine are privirea indreptata direct catre utilizator, acesta are tendinta de a-si focaliza privirea pe model, in loc sa vada produsul si datele despre acesta.
Mesajele de reduceri
Cum este mai bine sa scrii un mesaj promotional? „Reducere! Intre 15-75% din pret” sau „Reducere! de pana la 50% din pret!”
Cand clientul citeste acest mesaj, creierul lui percepe initial procentul mai mic, asa ca e mai bine sa optezi pentru cea de-a doua varianta in care sa mentionezi plafonul maxim al reducerii, „pana la 50%”.
Lasa un comentariu