Ce inseamna o afacere online bazata pe dropshipping
Daca esti interesat sa deschizi propriul magazin online, insa nu esti pregatit sa detii propriul depozit, sa urmaresti inventarul produselor si sa dezvolti o infrastructura de livrare a comenzilor catre clienti, atunci dropshipping-ul ar putea fi solutia ideala. Poti vinde produse pe site fara a-ti mai bate capul cu toate costurile aferente depozitarii si transportarii lor.
Ce inseamna Dropshipping?
Este o metoda prin care un magazin online nu tine in stoc produsele pe care le comercializeaza, in schimb atunci cand un client doreste sa cumpere unul sau mai multe produse, comerciantul le comanda imediat de la un alt furnizor, iar furnizorul le livreaza direct la adresa clientului. Astfel, produsele nu se mai opresc in receptia magazinului online, iar comerciantul nu mai este nevoit sa le manevreze inainte de la le trimite mai departe clientului.
Exista numeroase avantaje ale acestui model de lucru, insa exista si dezavantaje care pot descuraja magazinele online sa apeleze la dropshipping. Haideti sa vedem care sunt acestea.
AVANTAJE
Chetuielile care tin de manipularea marfii sunt reduse, precum inchirierea unui depozit, preluarea, transportarea produselor, asigurarea conditiilor necesare de depozitare, construirea efectiva a rafturilor pe care se face depozitarea, plus echipamentul cu care se muta si desface marfa, cat si personalul care se ocupa cu aceste operatiuni. Daca apeleaza la metoda dropshipping, magazinele online pot taia de pe lista de cheltuieli tot ce tine de inventarul produselor, cat si reducerea activitatii contabile si comandarea constanta a unui numar mare de produse pentru mentinerea stocului.
Si in plus, nu trebuie creat niciun stoc in prealabil, pana ce un client nu a plasat o comanda. Vei putea sta linisit, fiind eliminat riscul de a ramane cu marfa nevanduta in depozit.
Daca produsele nu mai ajung la comerciant, inseamna ca furnizorul este cel care va trebui sa ambaleze comanda si sa o livreze. Costul ambalarii este astfel egal cu zero sau cel putin este mai mic, in functie de termenii pe care ii impune furnizorul si care ar putea fi negociati. In plus, se reduce cantitatea totala de ambalaje folosite, cat si combustibilul necesar transportarii pachetelor cu produse, deci mediul inconjurator este mai protejat.
In acest conditii, administrarea magazinului online se poate face de oriunde, nu depinde de depozitul in care ar fi fost pastrata marfa. Este nevoie doar de un birou, un laptop sau PC, conexiune la Internet si un telefon mobil. In cazul in care exista mai mult angajati, bineinteles numarul echipamentelor din birou va creste, insa locul in care se afla toate acestea este independent de transportul produselor. Desigur, daca dropshippingul este realizat doar partial, atunci situatia va fi cu totul alta si nu mai putem vorbi despre independenta fata de depozit. Insa daca exista mai multi angajati responsabili cu preluarea si livrarea comenzilor, atunci administratorul magazinului online ar putea lucra cel putin o perioada dintr-o alta locatie.
Indrazneste sa adaugi produse noi pe site, diferite. Daca nu mai esti nevoit sa le cumperi in avans, inseamna ca poti astepta oricat pentru ca un client sa cumpere anumite produse, pe care apoi sa le comanzi de la furnizor. Poti testa astfel piata cu noi modele sau noi tipuri de produse, fara a mai investi intr-un stoc initial.
DEZAVANTAJE
Din pacate nu poti stii in fiecare moment care este situatia stocului de produse de la furnizor sau furnizori multipli. In situatia in care acestia nu mai au produsele in stoc, vor aparea intarzieri de livrare ale produselor si este posibil ca pachetul sa nu mai fie acceptat de catre client. In acestea situatie este indicat sa folosesti un software care actualizeaza automat stocul in sistemul tau, insa nu toti furnizorii au o platforma compatibila cu acest sistem.
Platforma MerchantPro ofera posibilitatea de a rula automat importul de produse pe magazinele online, iar stocul poate fi actualizat automat.
Pretul de livrare al produselor de la furnizori catre clientul final poate creste in cazul in care sunt percepute mai multe taxe pentru o singura comanda. Clientul probabil nu va fi dispus sa le plateasca pe toate, ci una singura, restul fiind suportate de magazinul online. Este bine ca in prima faza sa negociezi costul de livrare atunci cand semnezi contractul de dropshipping cu furnizorii. De asemenea ai putea incerca sa reduci numarul furnizorilor de la care sunt preluate produsele pentru o singura comanda, ca sa reduci costurile totale de trasport din mai multe surse.
Exista magazine online unde preturile produselor sunt foarte mici deoarece costurile totale sunt mai mici multumita metodei dropshipping, insa in cazul in care competitia pe nisa respectiva devine apriga, este posibil ca acest profit mic sa scada si mai jos. Este important ca tipul de produse livrate prin dropshipping sa fie potrivit acestei metode de lucru, iar in momentul in care se face planul de afaceri sa se ia in calcul toate posibilitatile de succes sau esec ale produselor, pentru a nu pica sub limita minima de profit necesara functionarii optime a afacerii online.
Pentru a alege nisa potrivita este bine sa iei in considerare pretul de vanzare al produselor, accesoriile care ar putea fi comandate pentru acestea, complexitatea produselor si gradul de reinnoire lunar, anual sau mai mare, potentialul de promovare si existenta produselor in magazinele fizice, de unde clientii le-ar putea cumpara mult mai usor. Si numarul de competitori de pe piata are o importanta mare in alegerea nisei pe care vrei sa iti plasezi afacerea, impreuna cu gradul de acoperire al nisei respective.
Cum sunt livrate produsele la timp?
Alege mai multi furnizori care comercializeaza produse similare. In cazul in care produsele nu se afla in stoc la unul dintre acestia, le poti comanda de la un alt furnizor, si astfel nu vei depasi termenul anuntat de livrare al produselor sau, daca nu este afisat pe site, vei putea informa clientul despre un timp scurt de livrare.
Vinde pe site produse care stii ca in cea mai mare parte a timpului se afla mereu in stoc la furnizor, daca nu chiar mereu. Cea mai buna varianta ar fi ca furnizorul sa aibe mereu stocurile la zi, asa ca apeleaza la furnizori de incredere sau cu care ai mai colaborat in trecut, atunci cand inchei un parteneriat de livrare dropshipping.
Lasa un comentariu