Cum poti sa fii cel mai bun prieten al clientului

7 iulie 2016

Multe afaceri pun accent pe cresterea incasarilor care au loc Acum, concentrandu-se pe cresterea rapida a profiturilor. Pe termen lung, nu sunt accesate toate incasarile potentiale pe care le poate avea un magazin online. Exista insa si companii care reusesc sa pastreze pe termen lung clientii si sa isi asigure incasari constante in anii urmatori.

Asadar, ai vandut un produs..

Presupui ca ti-ai atins obiectivul si te concentrezi spre urmatoarea comanda de produse. De fapt relatia cu clientul tau ar trebui sa continue, sa se transforme intr-o relatie de incredere, o relatie personala care vine la randul sau cu recomandari pozitive catre alte persoane.

Relatiile cu clientii se intretin inainte, in timpul si dupa achizitie. Deci, cum puteti ramane prieteni buni in continuare?

1.  Uita de profituri! Daca vrei sa ai un client care alege cu inima deschisa si care va cumpara din nou din magazinul tau, ajuta-l sa ia o decizie prin oferirea de informatii complete si utile. Ofera-i suportul informational de care are nevoie fara a da impresia ca vrei sa scapi mai repede pentru a vinde urmatorului client.

2. Investeste intr-un website bine pus la punct:

  • incarcare rapida a paginilor;
  • afisarea de produse vizualizate recent (cookies);
  • chat online;
  • istoric al comenzilor;
  • facturi si garantii digitale.

3. Returnare facila a produselor:

  • puncte de returnare (proprii sau prin colaboratori), pentru o procedura rapida si usoara de returnare;
  • intelegerea motivelor pentru care s-a returnat produsul (daca sunt specificate de client);
  • poate chiar si returnare gratuita.

4. Email-uri utile:

  • newsletter cu oferte noi;
  • email-uri personalizate;
  • discount-uri personalizate;
  • chestionare pentru imbunatatirea serviciilor oferite.

5. Aminteste-ti!

  • noteaza intr-o rubrica de observatii, ce prefera un anumit client;
  • zambeste chiar si la telefon, atunci cand discuti cu el;
  • ofera ceva gratuit, oricand de mica ar fi valoarea sa;
  • surprinde-ti clientii fideli cu oferte sau evenimente speciale.

Lasa un comentariu