Cum sa folosesti Youtube pentru comertul online

17 aprilie 2013

Campaniile de promovare pentru afacerile online si postarea constanta a filmuletelor pe Internet, sunt doar cateva dintre motivele pentru care specialistii in marketing aleg sa foloseasca platforma Youtube.com pentru afacerile online sau traditionale. O sursa interminabila de potentiali clienti, Youtube poate fi prietenul tau cel mai bun atunci cand vine vorba despre aceasta tendinta de promovare online.

Vom analiza metodele de promovare pe care le poti folosi in cadrul acestei platforme si vom prezenta cateva studii de caz relevante pentru comertul online.

Practic, Youtube este cel de al doilea cel mai mare motor de cautare, care returneaza rezultate video pentru cei care doresc sa asculte muzica, sa urmareasca un tutorial sau sa se distreze. Printre acestia se regasesc persoane care nu doar consuma video, ci sunt si cumparatori pregatiti sa achizitioneze produsele dorite. De aceea, postarea filmuletelor de prezentare sau a tutorialelor corelate cu produsele pe care le comercializezi sunt doar cateva dintre ideile pe care le poti folosi ca sa construiesti o comunitate online care sa urmareasca canalul tau Youtube in mod constant.

Este bine stiut faptul ca la o cautare pe Google, de multe ori printre primele rezultate se regasesc filmulete postate pe Youtube. Daca iti doresti ca si videoclipurile tale sa obtina un ranking bun, atunci invata cum sa iti promovezi afacerea pe Youtube si cum sa folosesti instrumentele SEO pe care ti le pune la dispozitie aceasta platforma.

Metode SEO in cadrul Youtube

Metodele SEO folosite pentru o mai buna indexare a paginilor website-ului tau pe motoarele de cautare ar trebui folosite intr-un mod asemanator si pentru paginile create pe Youtube pentru videoclipurile pe care le incarci. Acestea vor fi o sursa puternica pentru indexare nu doar pe motoarele de cautare, dar si in cadrul platformei.

Daca iti doresti sa atragi si tu un numar cat mai mare de consumatori de videoclipuri catre magazinul tau online, iata ce sa ai in vedere:

Denumirea fisierului. Salveaza videoclipurile pe care le vei incarca pe website cu un nume sugestiv, format din cuvinte cheie relevante pentru subiectul abordat. Spre exemplu, in loc de VID789.mov, poti alege sa folosesti numele interviu_produse_cosmetice.mov.

Titlul si descrierea. Este indicat sa optimizezi aceste texte, folosind titluri relevante in care sa incluzi cuvinte cheie specifice subiectului abordat, cat si afacerii tale. Acelasi lucru trebuie sa il ai in vedere si atunci cand compui descrierea videoclipului, in cadrul caruia  poti mentiona numele persoanelor care apar in imagini, numele produselor si de asemenea adauga link-uri care sa redirectioneze vizitatorii catre site-ul, blog-ul si pagina de social media pe care doresti sa le promovezi.

Subtitrarile. Poate ai observat butonul „CC” care se regaseste in partea de jos a videoclipurilor si care inseamna „Closed Captions” . Cu ajutorul acestora utilizatorii au posibilitatea sa vizualizeze subtitrarea pentru a urmari mai usor imaginile video. Subtitrarile sunt indexate de motoarele de cautare, beneficiu pe care il poti lua in considerare daca doresti sa le folosesti. Youtube a introdus de curand o noua functie prin intermediul careia detecteaza partea audio a videoclipului si sincronizeaza automat subtitrarile pe care le-ai incarcat, fara a mai fi necesar sa faci acest lucru manual. Deci tot ce trebuie sa faci este sa incarci scriptul videoclipului, iar subtitrarile vor aparea sincronizate automat.

Scriptul. Adauga in descriere transcrierea videoclipului daca este vorba despre un interviu sau a unui discurs. Aceste texte sunt de asemenea indexate pe motoarele de cautare, crescand sansele de a avea mai multe vizualizari. In plus, ii va ajuta si pe cei care nu pot folosi versiunea audio.

Videoclipurile. Youtube ofera un ranking mai bun videoclipurilor care atrag mai multe vizualizari si care sunt urmarite pana la capat. Pentru aceasta vei avea nevoie de subiecte interesante, de imagini atractive, de echipamente potrivite, de o eventuala editare, dar mai ales de un scenariu bine pus la pus, cheia succesului unui videoclip.

High Definition. Youtube listeaza pe pozitii mai bune videoclipurile HD deoarece ofera o experienta mai buna utilizatorilor sai. Daca decizi sa investesti timp pentru a-ti promova afacerea online in acest mod, atunci creeaza sau angajeaza o echipa care te poate ajuta sa obtii imagini de calitate din toate punctele de vedere.

Tag-urile. Adauga 5-10 cuvinte cheie relevante ca tag-uri pentru fiecare videoclip, care vor asocia videoclipul tau cu altele similare, in cadrul Youtube. Cresti astfel sansele ca videoclipul tau sa apara in lista de videoclipuri similare pentru a genera mai multe vizualizari.

Link-urile. Este vital sa trimiti utilizatorii care iti viziteaza canalul Youtube direct pe site-ul tau. Pentru aceasta, adauga in descrierea videoclipurilor link-uri utile care fac trimitere catre o pagina de categorie sau de produs specifica temei respective. De asemenea, nu uita sa adaugi url-uri si in pagina de descriere a canalului pe care il administrezi pe Youtube.

Comentariile si rating-ul. Un rating mai mare, dar si comentariile utilizatorilor sunt doi indicatori care iti vor promova fisierele ca fiind unele de calitate si de interes. Pentru a avea succes, creeaza materiale de calitate, cu subiecte interesante, incurajeaza vizitatorii si fanii sa comenteze si sa ofere rating indemnandu-i sa fie activi nu doar pe Youtube, dar si in articolele de pe blog. Fii atent la comentariile pe care le vor primi videoclipurile tale si raspunde acestora indiferent de natura lor, pentru a dovedi transparenta business-ului tau.

Profilul. Youtube a schimbat modul de afisare al canalelor sale pentru a ajuta utilizatorii sai sa isi puna mai bine in evidenta activitatea online. Acum ai posibilitatea sa incarci o imagine de profil tip cover si sa adaugi butoane social media, in header-ul paginii tale. De asemenea, spune-le utilizatorilor cate ceva despre afacerea pe care o conduci, in pagina de descriere a profilului (About), adaugand si date de contact si link-uri catre website-ul tau, dar si catre alte pagini social media. Si nu in ultimul rand, foloseste ca poza de profil o poza din care utilizatorii sa recunoasca cu usurinta sigla sau imaginea reprezentativa a brandului tau.

Metode de promovare platite

Daca ai in vedere mai multe strategii de promovare, atunci ia in considerare si varianta promovarii platite pe Youtube.com. Gasesti in pagina dedicata afacerilor mai multe detalii cu privire la metodele pe care le pune la dispozitie platforma.

Poti alege audienta potrivita pentru a-ti promova videoclipurile si vei plati doar pentru utilizatorii care vor urmari efectiv materialul respectiv. Vei putea apoi masura succesul campaniilor de promovare platita pe Youtube urmarind detaliile privind numarul de vizualizari, click-uri, costuri si buget.

Ce teme ai putea aborda

Temele abordate trebuie sa fie in concordanta cu audienta ta si cu tipul de clienti pe care vrei sa ii convingi sa achizitioneze produsele tale. Iata o scurta lista cu teme pe care o poti lua in considerare:

  • cum sa alegi produse pentru cadouri;
  • cum sa folosesti un anumit produse;
  • lansari de produse;
  • intrebari frecvente;
  • participarea firmei tale la un eveniment;
  • cum se impacheteaza produsele;
  • lansarea unui concurs;
  • interviuri cu clientii, angajatii, persoane publice.

 

Citeste in articolul nostru de maine, cateva studii de caz interesante despre cum se promoveaza companii de eCommerce de succes prin intermediul canalelor YouTube.com.

Lasa un comentariu