Cum sa folosesti Youtube pentru comertul online (studii de caz)
Dupa cum iti spuneam in articolul nostru de ieri, Cum sa folosesti YouTube pentru comertul online, numeroase companii din eCommerce folosesc cu succes acest canal de comunicare cu utilizatorii pentru a-i determina sa le devina clienti.
Iata cateva exemple ale unor companii care fac deja acest lucru de cativa ani de zile. Inspira-te si tu din creativitatea lor.
Benefitcosmetics.com (cosmetice)
Jean & Jane Ford, fondatoarele companiei Benefit Cosmetics, au inceput sa comercializeze produse pentru infrumusetare inca din anul 1977, la San Francisco. In anii urmatori marca a fost dezvoltata in mod constant, urmand ca pana in 2007 acesta sa fie cunoscut clientelor din New York, Marea Britanie si China.
Unul dintre canalele media folosite pentru promovea magazinului online www.benefitcosmetics.com este chiar Youtube, acolo unde utilizatorii pot afla noutati despre produse, cat si despre campaniile de publicitate in derulare. Fiind vorba despre produse cosmetice, exista o serie de liste de redare ce contin videoclipuri ce prezinta sfaturi despre cum se aplica si folosesc acestea, pentru ca potentialii cumparatori sa afle usor care avantajele produselor, dar si cum le pot folosi in mod eficient. In plus, videoclipurile contin si explicatii scrise pentru modul de aplicare al produselor, link-uri catre paginile de produse prezentate, dar si subtitrari.
Sfat: Organizeaza videoclipurile in liste de redare (playlist) in functie de subiect pentru ca utilizatorii sa gaseasca usor materialele video de care sunt interesati. Personalizeaza canalul Youtube pentru un impact vizual mai mare prin adaugarea unei imagini de fundal care sa contina logo-ul companiei tale dar si alte elemente precum produsul ce se afla in promotie sau o gama cu produse populare.
Zappos.com (imbracaminte, incaltaminte, accesorii)
Zappos.com ofera cumparatorilor sai peste 100.000 de modele de produse de la peste 1000 de marci si detine un depozit cu mai mult de 3 milioane de produse, gata pregatite pentru cei care plaseaza o comanda pe magazinul online. Unul dintre avantajele pe care mizeaza Zappos.com in fata competitorilor sai este politica de returnare a produse in 365 de zile, cat si livrarea initiala si de retur gratuite.
Afacerea Zappos.com este cat se poate de serioasa, insa pe Youtube utilizatorii pot urmari filmulete amuzante, glume facute colegilor din companie, interviuri cu angajatii, dar si sfaturi pentru coafuri, alegerea pantofilor sau idei pentru impachetarea cadourilor. Zappos si-a dovedit rabdarea pe care o are chiar si cu cei mai complicati clienti, postand un videoclip in care o prezentatoare a plasat o comanda online, si nu in ultimul rand, a creat propriile reclame pentru produsele pe care le comercializeaza.
Sfat: Scoate in evidenta aspectul prietenos si elementul distrativ al companiei tale ca sa poti crea o imagine „umana” in fata potentialilor tai cumparatori. Observa stilurile abordate de cei de la Zappos in videoclipurile postate pe Youtube si inspira-te atunci cand creezi scenariile filmuletelor tale.
Argos.co.uk (casa, sanatate, frumusete)
Lider pe piata produselor pentru casa si consum, Argos a reusit sa atraga peste 430 de milioane de vizite anual pe magazinul sau online, unde ofera clientilor mai mult de 33.000 de tipuri de produse. De-a lungul timpului, a reusit sa se implice si sa fie o companie responsabila, alegand sa foloseasca ambalaje reciclabile, sa reduca impactul asupra mediului inconjurator si sa ofere sprijin persoanelor cu dizabilitati si celor care sufera de Alzheimer.
In cadrul filmuletelor postate pe Youtube, si cei de la Argos.co.uk folosesc elementul hazliu, alegand ca mascote pentru promovare cativa extraterestri, ce manuiesc cu indemanare produsele si serviciile companiei. Argos reuseste de asemena sa prezinte cu succes modul de folosire al produselor pe care le vinde pentru a ajuta clientii sa faca alegerea corecta si sa plaseze comenzi online.
Sfat: Incarca videoclipuri de prezentare a produselor, create de tine sau de producator, ca sa intampini nevoia clientilor de a afla mai multe informatii despre produsele de care au nevoie. Le poti adauga apoi si in paginile de produs de pe magazinul tau online si promova pe retele de socializare.
Videoclipurile te ajuta sa comunici mult mai usor si rapid cu utilizatorii, in comparatie cu modul de comunicare scris. Profita de aceasta unealta pentru promovarea activitatii tale comerciale online ca sa atingi o audienta cat mai mare.
Iti recomandam de asemenea sa explorezi si alte platforme pentru video sharing intrucat ai la dispozitie o multitudine de canale media prin care sa iti faci cunoscut magazinul online.
Lasa un comentariu