Cum sa iti optimizezi site-ul toamna asta pentru avalansa de clienti
Iti vine sa crezi ca mai sunt doar 2 luni de zile pana in pragul sarbatorilor de iarna cand, cu mic cu mare, cu totii vom fi in cautarea cadourilor perfecte pe care sa le oferim persoanelor dragi sau cunoscutilor? Probabil exista deja persoane care au inceput sa cumpere din timp produse la preturi foarte mici, dar cu siguranta valul mare de clienti va intra pe site-ul tau in lunile care urmeaza.
Crezi ca magazinul tau online este pregatit pentru a isi intampina clientii cu un design atractiv, cu bannere si butoane call-to-action potrivite, cu campanii de email personalizate sau cu preturi speciale? Daca inca mai lucrezi la planul de bataie, atunci te afli in locul potrivit.
Citeste in continuare sfaturile practice ale specialistilor si noteaza-ti trucurile pe care le-ai putea folosi si tu:
1. INFRASTRUCTURA SITE-ULUI – fara o fundatie solida nici o constructie nu va sta in picioare mult timp. Cu alte cuvinte, daca vrei multi clienti pe site trebuie sa ii poti primi. Altfel, tot ce vor vedea va fi un site care se incarca foarte greu, un site care nu functioneaza corespunzator sau si mai rau, un site nu se mai incarca deloc. Asa ca Testeaza! Foloseste servere care suporta nivelul de vizitatori si comenzi online pe care l-ai previzionat, curata eventualele pagini care nu se mai incarca sau au continut expirat, asigura-te ca fotografiile nu sunt foarte mari pentru a avea un timp cat mai mic de incarcare. Apoi, testeaza din nou! Discuta cu firma care iti gazduieste site-ul si incercati sa gasiti impreuna varianta cea mai potrivita.
2. OPTIMIZAREA – SEO si navigare usoara sunt cuvintele cheie pe care trebuie sa le tii minte. SEO deoarece site-ul tau nu va putea fi indexat corespunzator daca nu exista descrieri optimizate, tag-uri, alt-uri, meta descrieri si cuvinte cheie alese corect, pe care sa le asezi inteligent in paginile website-ului. Poti afla din aceste doua articole Ce ar trebui sa contina o pagina de produs care vinde si Cum sa optimizezi seo eficient site-ul tau.
De asemenea, este indicat sa asezi butoane sau bannere atractive in paginile website-ului, pentru a facilita navigarea rapida dintr-o sectiune in alta. Daca utilizatorii ajung intr-o pagina din care nu mai pot vedea categoriile de produse, fie intr-o pagina in care nu exista buton catre blog ori catre promotiile sezoniere, atunci cum ar putea sa ramana pe site pentru a descoperi mereu pagini interesante?
3. INFORMAREA PE SOCIAL MEDIA – Facebook, Instagram Pinterest si Twitter sunt instrumente foarte importante pentru promovarea produselor tale. Aproape toti oameni pe care ii cunosti au un profil de Facebook, nu-i asa? Atunci hai sa le spui cat de usor pot cumpara de la tine, cat de repede le poti livra produsele si cat de frumos arata produsele tale fotografiate intr-un ambient placut.
4. VARIANTA MOBILA – unde se afla clientul trebuie sa fii si tu – in metrou, in mall, in restaurant sau la coafor. Doar ca in varianta mobila. Asa cum am mentionat anterior pe blog, avantajul de a avea o varianta de site optimizata pentru mobil este o adevarat comoara pentru retailerii care vor sa isi mentina pozitia in topul magazinelor preferate de clienti. Multi potentiali clienti cauta produse, isi verifica emailul sau feed-ul de pe Facebook atunci cand au la dispozitie 5-10-30 de minute timp liber in care nu se concentreaza la ceva important – cum ar fi perioada de asteptare in statiile de metrou sau curiozitatea de a vedea cu proprii ochi o informatie proaspat furnizata de prietenii de la masa. Plasarea comenzii efective se va face in multe din cazuri de pe desktop, dar daca deja au vizitat site-ul tau de pe telefon, ai un mare avantaj.
Mai este nevoie sa iti spunem de ce? Dupa cum poate ai aflat, Google sustine website-urile optimizate pentru mobile si le afiseaza prioritar in rezultatele de cautare. Iar acest studiu te va convinge, asa ca nu mai sta pe ganduri. Alege o versiune de site responsive, cu pagini fluide si imagini care se redimensioneaza. Mos Craciun iti va multumi.
5. CUPOANELE DE REDUCERI – ai incercat sa folosesti aceasta metoda pana acum? Este bine stiut faptul ca oamenii sunt atrasi de ofertele speciale care ii ajuta sa economiseasca bani in cosul de cumparaturi. Codurile de reducere pot fi afisate cu usurinta pe magazin, pot fi trimise rapid pe email sau social media. In pus, te ajuta sa afli de unde au luat clientii tai codul respectiv, daca le vei personaliza pentru fiecare canal de promovare in parte. Voucherele cu timp limitat s-ar putea sa grabeasca plasarea comenzilor, profita de acestea. Daca ai un magazin ShopMania BIZ, poti activa cupoane de reducere din meniul Marketing / Cupoane de reducere.
6. MOS CRACIUN CHIAR POATE AJUNGE ORIUNDE – nu este o gluma! Cu ajutorul firmelor de curierat sau a serviciilor postale, pachetele de cadouri pot ajunge aproape in orice loc de pe glob. Ai nevoie doar de o scrisoare de la Mos Craciun care sa iti spuna ce anume isi doresc copii si parintii anul acesta. Urmareste cu atentia piata, tendintele, stirile si analizeaza datele statistice de pe magazinul tau online. Vei descoperi cifre interesante care sa te ajute sa iti planifi stocurile pentru lunile noiembrie – decembrie, astfel incat sa nu ramai cu stocul zero din cele mai dorite produse chiar de Black Friday, Sfantul Nicolae sau Craciun.
Lasa un comentariu