Cum sa iti pregatesti magazinul online pentru sarbatorile de iarna

4 decembrie 2012

Sarbatorile de iarna se apropie si dupa cum stii prea bine, in aceasta perioada a anului oamenii petrec mai mult timp navigand pe Internet pentru a cumpara cadouri pentru cei dragi. Este o perioada numai buna ca sa vinzi mai multe produse si sa iti faci cunoscute serviciile.

Daca nu ai apucat pana acum sa faci modificari pe magazinul tau online sau iti doresti sa aduci imbunatatiri campaniei de marketing, iata ce poti face ca sa intampini clientii intr-o atmosfera de sarbatoare.

Design de sezon
Arata vizitatorilor ca te-ai pregatit pentru sarbatorile de iarna, nu doar prin ofertele speciale, dar si prin intermediul modificarilor de design. Pentru inceput, adauga bannere tematice prin care promovezi anumite produse, categorii de produse sau oferte. Pentru un impact mai mare, schimba si fundalul cu unul de sezon, dar si paleta de culori de pe site. Colaborezi cu un designer web? Cu atat mai bine, pentru ca vei putea schimba si logo-ul site-ului cu unul „inzapezit”.

Daca folosesti un magazin ShopMania BIZ vei avea la indemana o serie de bannere special pregatite pentru campania ta de marketing. Vei putea de asemenea sa modifici paleta de culori a template-ului pe care il folosesti, pentru ca magazinul sa fie imbracat in haine de sarbatoare.

SEO
Optimizarea pentru motoarele de cautare te ajuta sa iesi in evidenta si sa valorifici oportunitatile ce se intrevad in aceasta perioada a anului, atunci cand shopping-ul online capata proportii mult mai mari. Identifica o serie de cuvinte cheie noi, reprezentative pentru afacerea ta, dar si cuvinte des folosite in aceasta perioada a anului. Printre ele se pot numara nume de produse care au inregistrat cereri mari pe magazinul tau online, dar si cuvinte de sezon precum cadouri de craciun, reduceri de sarbatori, oferte decembrie.

Selecteaza cuvinte cheie cat mai targetate, in locul celor prea generale, ca sa atragi vizitatori interesati de tipul de produse pe care le comercializezi tu.

Landing pages
Un prim pas pe care este indicat sa il faci in procesul de imbunatatire a optimizarii magazinului tau online este identificarea landing page-urilor. Acestea sunt paginile pe care intra vizitatorii in urma accesarii unui ad, banner, newsletter sau pe unul din rezultatele returnate de motoarele de cautare. Printre aceste pagini se pot numara paginile cu oferte speciale, produsele la mare cautare, homepage-ul etc. In plus, creeaza landing page-uri noi, dedicate sarbatorilor de iarna, ca sa generezi continut special cum ar fi sfaturi pentru cadourile de Craciun sau idei de impachetare a cadourilor.

Produse si ghiduri de cadouri
Produsele care au inregistrat rate mari de vanzari sau produsele  noi,  pot fi afisate nu doar in listarile de produse, ci si pe homepage, ca sa atragi cat mai multe vizualizari si potentiale cereri de cumparare. Grupeaza produsele in categorii specifice, care pot fi usor de urmarit atunci cand utilizatorii cauta cadouri pentru cei dragi si care sa ii ajute sa ia decizia finala de cumparare. Aceste categorii pot fi cadouri pentru ea, cadouri pentru el, cadouri pentru colegi, cadouri pentru copii. De asemenea, iti recomandam sa folosesti descrieri originale pentru produse, care sa nu fie copiate de la producator, ca sa cresti increderea pe care o acorda motoarele de cautare.

Campanii email
O campanie de email de succes poate amplifica cu succes incasarile pe care le vei avea in aceasta perioada. Mult mai importanta decat trimiterea unui email in inbox-ul abonatilor este livrarea unui continut relevant si creativ. Subiectul email-ului este cel care va determina in cea mai mare masura deschiderea lui, asa ca foloseste un text concis, care sa evidentieze ofertele pe care vrei sa le promovezi.

Mesajele call-to-action care indeamna utilizatorii sa actioneze inainte de o anumita data pentru a beneficia de reducere, spre exemplu, pot determina o rata de deschidere mai mare decat in cazul mesajelor clasice. Continutul emailurilor cu siguranta trebuie sa aibe un impact vizual puternic si sa determine o emotie. Nu uita sa folosesti si un text alternativ pentru imagini dar si texte descriptive in corpul newsletterului.

Colectare adrese email
Luna decembrie este o perioada ideala care te ajuta nu doar sa comercializezi produse, dar si sa dobandesti clienti pe termen lung. Cu un trafic online imbunatatit, ai la dispozitie oportunitatea de a colecta adrese de email pe care sa le folosesti de-a lungul intregului an. Include pe site un camp pentru abonarea la newsletter si stimuleaza aceasta activitate prin oferirea unei reduceri simbolice, a unei oferte sau acces la un ghid pentru cumparaturi.

Program comenzi si livrare
Transportul produselor si perioada de livrare sunt doua aspecte extrem de importante pentru cumparatorii online, mai ales in acesta sezon, cand de mult ori comenzile sunt plasate pe ultima suta de metri. Ofertele pentru transport gratuit, garantia transportului produselor, cat si o politica de retur pusa la punct pot face diferenta atunci cand vine vorba de convertirea vizitatorilor in cumparatori.

Intrucat in aceasta perioada programul firmelor de curierat sau al postei ar putea fi diferit de cel obisnuit, adauga pe site in pagina de contact sau intr-o pagina dedicata, orarul conform caruia pot fi efectuate livrari. Pentru ca volumul comenzilor va creste, poti recurge la un program prelungit pentru comenzile telefonice, ca sa intampini nevoile clientilor tai. Indiferent daca vei face aceasta modificare sau nu, adauga pe site si orarul in care pot fi plasate comenzile telefonice.

Aceste modificari te vor ajuta sa atragi mai multi potentiali cumparatori, interesati de produse si oferte pentru sarbatorile de iarna. La finalul acestei perioade, nu uita sa schimbi elementele de ordin vizual, categoriile de produse, textele in cele obisnuite si apoi poti sa incepi sa pui in aplicare strategia de marketing pentru perioada de shopping a cadourilor de Sf. Valentin si de 1 martie.

Lasa un comentariu