Cum sa obtii cat mai curand prima comanda cand abia ai lansat magazinul
Ai gasit platforma eCommerce ideala si te pregatesti de lansarea magazinului tau online? Atunci cu siguranta primul tau gand este despre cum sa faci cat mai rapid prima vanzare.
Nu exista un termen-limita pentru asta. La unele magazine poate dura mai mult de o saptamana, iar la altele mai putin de cinci minute. Hai sa vedem cum poti face parte din a doua categorie.
7 Moduri in care sa faci prima vanzare rapid dupa lansarea magazinului
Chiar daca nu putem vorbi despre o strategie general-valabila – fiecare nisa de eCommerce este diferita, cu un public cu nevoie si preferinte diferite , exista cateva tactici pe care le poti adapta la nisa ta si aplica cu succes.
1. Incepe promovarea inainte de lansare
Ce poti promova daca nu ai magazinul live? Ei bine, produsele care vor fi acolo! Nu trebuie sa astepti ca totul sa fie pregatit pentru a incepe campanii de teasing si de promovare.
Iti poti crea conturi social media (in special Facebook si Instagram) pe care sa ai deja cateva postari inainte de a lansa magazinul. Poti posta poze cu unele dintre produse sau poti tine totul ultra-secret pana in ziua marii lansari pentru a spori curiozitatea si interesul.
Daca alegi a doua varianta, o poti completa cu un live in ziua lansarii, in care sa dezvalui cele mai interesante produse. Cum deja ai o comunitate mica formata, ii vei putea face sa se simta ca niste VIP-uri care au acces exclusiv.
2. Trimite mostre influencerilor din nisa ta
Si acesta este un lucru pe care il poti face inainte ca magazinul sa fie live. Din momentul in care ai o parte din produse pe stoc, poti lua legatura cu influenceri care sa creeze „buzz” inainte ca produsele sa fie disponibile pentru publicul larg.
De exemplu, H&M face asta inainte de a lansa colectiile premium. Poti vedea diversi influenceri purtand hainele lor, iar clientii H&M isi pot face lista de cumparaturi inainte ca produsele sa ajunga in magazine.
Pentru un control mai bun asupra bugetului, iti recomandam sa contactezi micro-influenceri din industria ta, persoane care nu au un numar urias de followeri, insa au o comunitate receptiva.
3. Scrie pe blog
Un blog te poate ajuta enorm de mult cu SEO-ul. Iti recomandam sa ai cateva articole publicate pe blog chiar de la lansarea magazinului.
Poti scrie despre modalitati ingenioase de folosire a produselor tale, life hacks care implica aceste produse, poti intervieva alti bloggeri sau influenceri care le-au folosit deja si asa mai departe.
In timp, acest blog te va ajuta sa atragi trafic specializat, adica vizitatori care au deja un interes in produsele pe care le vinzi. Gasesti aici mai multe idei despre strategia de continut.
4. Lanseaza un concurs pe social media
Cea mai rapida modalitate de a castiga popularitate este un concurs pe paginile tale de social media. Poti oferi cateva dintre produsele tale unor castigatori care indeplinesc anumite conditii:
- Like/follow profilului tau
- Tag unuia sau mai multor prieteni care ar putea fi interesati de produsele tale
- Share public postari
- Sau un comentariu in care sa scrie cum ar folosi produsele tale.
Ai nenumarate posibilitati aici. Insa este foarte important sa:
- Fii transparent. Nu promite produse pe care nu ai de gand sa le oferi. Iti vei pierde reputatia inainte de a o castiga pe deplin.
- Nu incalci regulile Facebook sau Instagram. Mentioneaza clar ca acest concurs nu este afiliat cu ei si nu cere participantilor sa se tag-uiasca in fotografii in care ei nu apar.
Poti sa organizezi acest concurs doar pe profilurile tale sau o poti face in parteneriat cu un influencer pentru extra vizibilitate.
Concursurile cu premii sunt cel mai rapid mod de a-ti construi o comunitate. Oamenii care participa vor recomanda asta prietenilor, iar prietenii lor vor spune contactelor lor si asa mai departe. Daca profilurile tale nu au followeri inca, sponsorizeaza postarea pentru o suma modica, doar cat sa cresti reach-ul organic.
5. Investeste in trafic bine targetat
Stim ca ai vrea ca TOATA lumea sa afle despre noul tau magazin. Insa nu toata lumea este dispusa sa cumpere produsele tale, orice ai vinde.
Pentru a-ti folosi bugetul intr-un mod mai eficient, instaleaza Google Analytics (astfel vei putea urmari sursele de trafic care aduc cele mai multe conversii) si targeteaza doar persoane interesate de nisa ta.
Fie ca investesti in Google Ads, Facebook Ads sau orice alt tip de reclama, nu adauga un public-tinta imens. Defineste parametrii in mod clar si ai grija ca mesajul tau sa ajunga doar la cei interesati de ceea ce vinzi.
6. Ofera discounturi de lansare
Poti atrage astfel primii cumparatori care, in timp, sa devina clienti loiali. Ofera coduri de reducere substantiale (incepand de la 25%) pentru un timp limitat sau pentru un numar limitat de cumparatori.
De exemplu:
- Primii 1000 de clienti au 30% reducere la orice comanda.
- Doar 24 de ore pentru a cumpara X produs vedeta cu 25% reducere.
- Primii 200 de clienti primesc gratuit un cadou in valoare de 150 RON.
Punand limite de timp sau de numar de participanti, sporesti sentimentul de urgenta. Vizitatorii stiu ca trebuie sa cumpere ACUM sau pot pierde aceasta oferta.
7. Comunitatile tale te pot sprijini!
Atunci cand iti lansezi un magazin online nu este momentul sa fii timid! Roaga-ti prietenii si familia sa te ajute cu un share si cu o recomandare. Recomandarile de la prieteni au cea mai mare valoare online.
De asemenea, daca esti deja membrul al unor comunitatii online (grupuri de Facebook sau LinkedIn, subreddit-uri) relevante, posteaza acolo despre lansarea ta.
Ai grija, insa! Cuvantul-cheie aici este relevanta. Mai toate grupurile au o politica foarte stricta anti-spam, asa ca nu posta nimic ce incalca aceasta politica si nu posta in grupuri irelevante pentru nisa ta.
De exemplu, daca ai un magazin de piese auto, poti posta in grupuri de pasionati de masini (cu cat mai targetat, cu atat mai bine – piese pentru Peugeot in comunitatea fanilor Peugeot) sau in grupuri generale de vanzare-cumparare. Insa nu are niciun sens sa postezi intr-un grup de produse cosmetice.
Primele vanzari ale magazinului tau online – Concluzii
Nu uita ca, in afara de vanzarile propriu-zise, conteaza foarte mult profitul. Targeteaza explicit oameni care sunt interesati de produsele tale. Altfel, vei irosi bani pe reclame si alte tipuri de campanii pentru un public format din oameni care nu vor fi niciodata clientii tai. La final, s-ar putea sa observi ca reclamele au costat mai mult decat ai incasat.
Primele vanzari sunt importante, mai ales pentru moral, insa si mai important este sa construiesti o comunitate de clienti fideli de la inceput, o baza pe care sa poti construi in viitor.
Succes!
Lasa un comentariu