Ecommerce Blog: Cum sa construiesti o strategie de continut care sa-ti creasca vanzarile

4 iunie 2020

Am discutat deja despre eCommerce SEO, ad-uri Instagram sau live chat pentru magazinul tau. Alaturi de ad-uri PPC, acestea sunt cele mai folosite tactici de marketing pentru vanzari online.

Exista o alta tactica destul de mult ignorata, cel putin in eCommerce-ul din Romania: content marketing sau crearea si promovarea de continut.

Citeste in continuare pentru a afla de ce ai nevoie de content marketing in eCommerce si cum sa-ti construiesti o strategie care sa-ti creasca veniturile.

Ce este content marketing?

Content marketing este un termen care inglobeaza crearea si promovarea de continut cu scopul de a atrage clienti noi, de a genera lead-uri sau de a creste brand awareness-ul afacerii tale.

Continutul creat poate fi in mai multe formate: articole pe blog (cum este acesta), infografice, clipuri video, chiar si fotografii si GIF-uri. De fapt, orice creezi in scopuri de marketing, de la articole de blog pana la postari social media, poarta numele de continut.

Un aspect de regula ignorat al content marketing-ului este… marketing-ul. Nu e suficient sa creezi continut. Acesta trebuie si promovat, pentru a ajunge la publicul tau tinta.

Vom detalia toate aceste lucruri mai jos.

De ce ai nevoie de content marketing si blogging in eCommerce?

Dupa cum spuneam mai devreme, primul motiv pentru care nu ar trebui sa mai amani inceperea unui blog pentru magazinul tau este faptul ca ele sunt inca foarte rare in Romania. Ca atare, ai sansa de a-ti lasa in urma competitorii si de a aduce ceva nou pentru clientii tai.

Iata si cateva statistici care te vor face sa te gandesti la primele subiecte pentru blogul tau eCommerce:

eCommerce - increderea clientilor in bloguri

Exista mii de astfel de statistici in toata lumea. Toate spun acelasi lucru: daca ignori content marketingul in general si blogging-ul in special pierzi oportunitati de crestere.

Daca te-am convins, hai sa discutam si cum poti sa-ti cresti magazinul online prin blogging.

Stiai ca platforma MerchantPro iti pune la dispozitie instrumentele necesare ca sa generezi un blog perfect integrat cu magazinul tau online? In AppStore gasesti cele mai populare aplicatii pentru marketing si social media pe care magazinele MerchantPro le folosesc pentru a vinde mai inteligent.

Cum sa creezi o strategie de content marketing pentru blogul magazinului tau online

Vrei sa incepi sa scrii pe blog, insa nu stii ce tipuri de articole ar fi utile clientilor tai? Iata pasii pe care sa-i urmezi pentru a gasi mereu teme relevante.

1. Incepe mereu cu publicul tau tinta
Nu fi tentat sa scrii despre ceea ce iti place tie sa citesti sau despre lucrurile care te intereseaza pe tine. Clientul trebuie sa fie „vedeta” aici, iar nevoile sale in prim-plan.

Analizeaza profilul clientilor tai: cine sunt ei (varsta, sex, statut marital, caracteristici socio-demografice, interese, pasiuni, petrecerea timpului liber si asa mai departe)? Niciun detaliu nu este nesemnificativ. Ai aici mai multe detalii si un infografic despre cum sa creezi profilul clientului ideal, buyer persona sau avatarul sau.

Inca nu ai idei despre ce sa scrii bazat pe profilul clientului? Atunci de ce sa nu-i intrebi direct pe ei? Creeaza poll-uri pe canalele tale de social media sau intr-o campanie de email si intreaba-I direct cu ce informatii/articole i-ai putea ajuta.

2. Cum iti poti sustine clientul ideal?
Acum ca ai aflat care sunt nevoile si preferintele clientului tau ideal, trebuie sa intelegi cum poti veni in intampinarea lor prin content de calitate.

Iata cateva exemple:

  • Un magazin online din industria fashion poate crea articole de blog despre ultimele tendinte. Lookbook-urile sunt si ele foarte apreciate.
  • Un magazin care vinde accesorii pentru casa si gradina poate oferi idei despre reamenajare si design interior sau peisagistica.
  • Un magazin de piese auto poate vorbi despre cele mai comune probleme ale modelelor auto populare.

Cum te ajuta asta pe tine?
Buna intrebare!
Hai sa vedem!

eCommerce blog - prezentare produse

3. Leaga obiectivele clientilor tai de obiectivele tale de business
Oricat ar fi de apreciat continutul de pe blogul tau, el este inutil din punct de vedere business daca nu iti aduce vanzari sau lead-uri. De aceea, temele trebuie sa fie alese astfel incat sa sustina obiectivele financiare ale magazinului tau.

Iata cum putem lega exemplele de la punctul anterior de obiective financiare:

  • Articolele despre tendinte in moda pot fi ilustrate cu produsele vestimentare din magazinul tau, alaturi de link-uri pentru achizitie facila.
  • Articolele despre design interior si peisagistica pot fi sustinute de exemple cu produsele din stocul tau si modalitati ingenioase de a le folosi.
  • Articolele despre probleme auto comune pot oferi solutii bazate pe piesele din magazinul tau.

De retinut: la intersectia dintre nevoile clientilor tai si obiectivele tale de business se afla strategia ideala de continut, precum si temele pe care le poti aborda.

4. Nu uita de SEO
SEO si content marketing merg impreuna la fel de bine ca untul si painea proaspata. Fiecare dintre articolele tale ar trebui sa fie optimizat pentru search. Iti recomandam sa alegi cuvinte-cheie mai lungi, care sa te ajute sa obtii rapid o pozitie buna in paginile de rezultate.

Gasesti in acest articol o strategie rapida pentru a gasi cuvinte-cheie fara concurenta mare, insa cu potential ridicat de conversie.

5. Promoveaza-ti continutul de pe blog
Dupa cum aminteam mai sus, foarte multi marketeri „uita” partea de marketing din content marketing. Oricat de bune ar fi articolele tale, nu este suficient sa le postezi. Ajuta-le sa devina faimoase cu:

  • Share-uri pe social media (poti posta un articol de mai multe ori, la intervale diferite de timp)
  • Newslettere
  • Postari sponsorizate

6. Refoloseste continutul
Reciclarea sau refolosirea sunt trenduri care se pot aplica usor si in content marketing pentru eCommerce. Clientii tai sunt diferiti, asa ca raspund la formaturi diferite. In acelasi timp, este posibil ca tu sa nu ai suficiente resurse pentru a produce continut nou-nout pe banda rulanta.

Iata ce poti face:

  • Articolele de pe blog pot fi transformate in clipuri video
  • Unele dintre articole pot fi transformate in infografice
  • Mai multe articole pot fi un eBook sau un whitepaper
  • La randul lui, un eBook poate fi transformat intr-o serie de articole pe blog
  • Un webinar poate fi transcris in mai multe articole
  • Poti posta pe social media diverse paragrafe din articolele tale. Astfel, obtii continut pentru mai multe platforme cu efort minim.

Lista de exemple poate continua la nesfarsit. Principiul e simplu: iti trebuie o singura idee excelenta de continut pe care apoi o poti transforma in numeroase materiale pentru diverse platforme.

7. Masoara si testeaza
Nu uita sa instalezi o platforma de analytics pentru a putea masura succesul blogului tau. Mai important, nu te axa doar pe traficul adus de blog. Uita-te si la metrici relevante din punct de vedere financiar, cum ar fi rata de conversie sau numarul de subscriberi noi adusi de blog.

Succes!

Lasa un comentariu