eCommerce SEO 101: Cum sa ai descrieri de produs optimizate (si sa atragi mai multi vizitatori din motoarele de cautare)

1 aprilie 2020

Industria eCommerce din Romania creste rapid de la an la an, conform Statista.

Cresterea este imbucuratoare pentru toti jucatorii din industrie, insa vine la pachet cu o concurenta din ce in ce mai acerba. Ca atare, magazinele online au nevoie de tehnici de promovare din ce in ce mai eficiente. Una dintre ele este SEO pentru eCommerce.

Venitul pe domenii

De ce ai nevoie de eCommerce SEO si descrieri de produs optimizate?

La o prima vedere, pare mai usor sa investesti in ad-uri PPC (Pay Per Click) inca de la lansarea magazinului tau online. Au efect imediat, asa ca poti incepe sa vinzi inca din prima zi. Insa reclamele PPC vin si cu niste limitari:

  • Odata ce ai intrerupt reclamele, rezultatele inceteaza si ele sa apara, la fel si vanzarile;
  • Pentru a avea rezultate bune cu Google Ads paginile tale web trebuie sa fie optimizate SEO;
  • CTR-ul (rata de click) pentru eCommerce este de doar 2,69% la nivel global (majoritatea oamenilor evita reclamele intentionat).

Rata de click

Pe de alta parte, atunci cand investesti in SEO pentru eCommerce, ai urmatoarele beneficii:

  • Rezultatele dureaza mult mai mult (pot dura chiar si ani intregi fara nicio investitie aditionala).
  • Poti rula in paralel reclame PPC si vei plati mai putin pentru ele (paginile optimizate primesc un Ad Score mai bun pentru ca algoritmul Google le considera mai relevante).
  • Poti ajunge la oameni care evita in mod deliberat reclamele (SEO te ajuta sa obtii pozitionari bune in paginile de rezultate organice).
  • Optimizarea descrierilor de produs duce la pozitionari bune in paginile de rezultate ale altor motoare de cautare in afara de Google. Astfel, produsele tale pot ajunge la mai multi potentiali clienti.

Pe termen lung, SEO are mai multe beneficii decat SEM (Search Engine Marketing). Insa, pentru incepatori, poate fi dificil sa inceapa optimizarea magazinului online.

Daca nici tu nu esti sigur cum sa incepi procesul de optimizare, acest ghid este pentru tine. Afla in continuare cum poti obtine rezultate cuantificabile prin eCommerce SEO.

Cum sa ai descrieri de produs optimizate care atrag mai multi clienti in magazinul tau online

Esti gata sa incepi optimizarea magazinului tau online si sa scrii descrieri de produs SEO-friendly? Suntem aici sa-ti explicam cum sa faci asta pas cu pas. Iata ce vom discuta in continuare:

Esti gata? Hai sa incepem!

Scrie pentru utilizatori umani, nu boti

In mod paradoxal, cel mai bun sfat despre SEO este…sa-l ignori. Cel putin pana la un punct.

Pare contraintuitiv? Ei bine, nu este.

Daca ne uitam peste modificarile algoritmului de cautare al Google, aflam ca inca din 2010 ele au fost dedicate in special imbunatatirii experientei utilizatorului. Mai recent, motorul de cautare a investit masiv in noi moduri de a intelege limbajul uman si de a-l transpune in limbajul „masinilor”.

Astfel, observam o crestere a numarului de cautari care nu mai suna robotic, ci absolut natural, similar cu modul in care oamenii comunica intre ei. Acest trend a fost amplificat si de aparitia asistentilor vocali ca Alexa sau Siri, care pot face cautari online bazate pe comenzi vocale.

Ca urmare, cuvintele-cheie folosite de utilizatorii motoarelor de cautare sunt mai lungi, includ prepozitii si conjunctii (sau alte cuvinte de legatura) si sunt mult mai specifice.

De exemplu:
– cautarea „Sosete alergare” devine „sosete alergare material respirabil Nike”
– cautarea „Rochii” devine „rochii de seara lungi / ieftine / bucuresti / negre”

Ceea ce ne duce la urmatoarul punct:

Cum sa gasesti rapid cuvinte-cheie relevante

Odata ce stii cum cauta potentialii tai clienti, iti va fi mai usor sa gasesti cuvintele-cheie care sa iti sporeasca veniturile.

Majoritatea proprietarilor de magazine online vor sa optimizeze descrierile pentru cuvinte-cheie cu volum de cautare mare. Insa acest lucru vine cu doua probleme majore:

a. Concurenta va fi ridicata, deci iti va fi greu sa rankezi in primele pozitii.
b. Astfel de cuvinte-cheie nu arata, de regula, intentia de cumparare. Utilizatorii care le folosesc se afla mai degraba in faza de cercetare a unei categorii de produs.

Iata un exemplu de restrangere a cuvintelor-cheie si de gasire a celor mai relevante atat pentru clientii tai, cat si pentru incasarile tale.

Daca ai avea un magazin online care vinde produse apicole, ai dori cu siguranta sa promovezi mierea, nu? Incepem cu o cautare generica a principalului tau produs:

Google Search: miere

Aflam ca exista peste 10 milioane de rezultate, deci un nivel ridicat al competitiei. Mai mult, cei care cauta „miere” s-ar putea pur si simplu sa isi doreasca sa invete cum se obtine acest produs, nu sa il cumpere.

Sa rafinam un pic cautarea acum:

Google Search: miere manuka bio

Avem deja cu peste 80% mai putine rezultate, deci o concurenta mai scazuta plus o intentie de cumparare mai ridicata.

Insa putem merge si mai departe:

Google Search: miere manuka bio pret

Deja am injumatatit numarul de rezultate. In plus, stim ca utilizatorul care adauga „pret” la sfarsitul cuvantului-cheie este pregatit sa cumpere.

Pe langa simpla cautare Google pentru rafinarea cuvintelor-cheie, poti folosi si alte tool-uri care sa te ajute sa le gasesti pe cele mai relevante. In plus, astfel de tool-uri te pot ajuta cu sugestii de cuvinte-cheie aditionale sau similare care pot fi adaugate aceleiasi descrieri de produs.

Cateva exemple:

In afara de tool-urile Google, toate celelalte sunt platite, insa multe dintre ele au si versiuni limitate gratuite sau free trials, insa cu utilizare limitata.

Creeaza descrieri unice pentru fiecare produs

Atunci cand descrierile produselor din magazinul tau online sunt identice sau foarte similare, motoarele de cautare intampina probleme la indexarea paginilor. Daca motoarele de cautare nu stiu daca sa le indexeze sau nu, vizibilitatea ta online va scadea.

Ca atare, este necesar sa ai descrieri unice pentru fiecare pagina de produs. Acest lucru poate parea coplesitor, mai ales daca magazinul tau online are zeci de mii de produse.

Pana cand le poti crea pe toate, noi iti recomandam sa adaugi un tag „no index” la paginile de produs care inca nu au o descriere unica. Practic, acest tag le spune motoarelor de cautare sa sara acea pagina, sa nu o indexeze.

E mai bine ca pagina sa nu fie indexata decat sa fie considerate spam pentru continut identic cu alte pagini.

Utilizeaza si optimizeaza elemente grafice (fotografii, clipuri video), nu doar text

Fotografiile si clipurile video nu sunt necesare doar pentru SEO, ci si pentru experienta utilizatorilor. Este foarte greu sa vinzi produse pe care cumparatorul nu le poate vedea. Cu cat paginile tale de produs au mai multe elemente vizuale, cu atat experienta utilizatorului va fi mai buna si probabilitatea de a apasa pe butonul Adauga in cos mai mare.

Atunci cand adaugi elemente grafice, ai grija sa le optimizezi si pe ele. Nu lasa titlurile „default”, ci adauga unele care sa contina cuvintele-cheie ale paginii de produs respective. De asemenea, nu uita sa adaugi descrieri si alt tag-uri.

Plasarea strategica a cuvintelor-cheie in pagina de produs

Acum ca am aflat ce cuvinte-cheie sa folosim si cum sa le gasim, hai sa vedem si unde trebuie ele adaugate. Desigur, ele trebuie inserate in text (fara a depasi o densitate de 1-2%). Insa si in urmatoarele locuri:

  • In URL-ul paginii
  • In titlul descrierii de produs
  • In alt tag-urile imaginii

Este suficient sa adaugi cuvantul-cheie o singura data in toate aceste locuri. Altfel, pagina poate fi penalizata pentru spam.

eCommerce SEO 101 – cum sa scrii descrieri de produs optimizate: Concluzii

SEO pentru eCommerce poate fi asul din maneca atunci cand vrei sa-ti depasesti competitorii si sa-ti cresti vanzarile. Insa doar daca el este facut conform cu intentiile utilizatorilor si daca respecta trendurile de cautare actuale.

De asemenea, e bine sa iei in calcul faptul ca poate dura cateva luni pana cand optimizarea sa inceapa sa produca efecte. De aceea, iti recomandam ca la inceput sa combini SEO pentru eCommerce si reclamele PPC. Odata ce site-ul tau va avea pozitii organice mai bune, poti renunta la reclame.

Lasa un comentariu