Cum sa scrii mailurile de confirmare a comenzii pentru a spori increderea

21 august 2020

Crezi ca mailurile de confirmare a comenzii sunt relativ neimportante? Pana la urma, clientul deja a facut o achizitie, asa ca ce mai conteaza ce scrii?

Ei bine, iti recomandam sa le tratezi cu multa seriozitate. Chiar cu mai multa decat tratezi newsletter-ele sau campaniile de promovare. Un mail de confirmare a comenzii indeplineste cateva functii importante:

  • Emailurile de confirmare au o rata de deschidere de 8 ori mai mare decat alte tipuri de emailuri. Ca atare, este evident ca recipientii sunt interesati de ele.
  • Costa de 5 ori mai mult sa achizitionezi un client nou decat sa loializezi unul existent. Acest tip de emailuri este primul pas inspre loializare.
  • Clientii tai au nevoie sa stie ca datele lor sunt in siguranta – in special cele financiare. Un email de confirmare scris bine indeplineste aceasta functie.
  • Acest tip de emailuri sporeste bucuria unei noi achizitii.

Hai sa vedem impreuna cum iti poti loializa clientii inca de la prima comanda!

9 Moduri de a castiga increderea clientilor tai prin mailurile de confimare a comenzii:

1. Personalizeaza cat mai multe lucruri

De la formula de adresare pana la nume si salutul de final, asigura-te ca noul tau client se simte ca si cand cineva care il cunoaste a scris aceste cateva randuri.

Stim cu totii ca mailurile de confirmare sunt generate automat. Insa majoritatea platformelor ESP iti ofera posibilitatea de a personaliza cat mai multe campuri. Nu trece cu vederea aceasta oportunitate – clientii tai isi doresc interactiuni personalizate.

2. Adauga datele tale de contact

Numarul de telefon, adresa completa, o adresa de email (daca cea de pe care se trimite mailul este no-reply) sunt informatii esentiale care te legitimeaza ca o companie sigura si de incredere.

Clientii tai au nevoie sa stie ca vei fi alaturi de ei daca au probleme cu comanda respectiva, iar cel mai bun mod de a face asta este sa le oferi multiple modalitati de a te contacta.

3. Fa o recapitulare a datelor de contact ale clientilor

Cati dintre noi nu au gresit adresa de livrare sau numarul de telefon macar o data la plasarea unei comenzi? Se intampla chiar si dupa ce ai scris aceleasi date de sute de ori.

Atunci cand datele clientului se regasesc in mailul de confirmare, ei pot „prinde” usor orice greseala care ar putea intarzia sau impiedica livrarea coletului. Astfel, te asiguri ca nu va trebui sa te ocupi de returul si ca nu va trebui sa platesti costuri de expeditie pentru un colet nelivrat.

Loializare clienti - email confirmare comanda

4. Datele despre retur si restituirea banilor trebuie sa ocupe o pozitie vizibila

Buyer’s remorse (regretul cumparatorului) este un sentiment care apare de multe ori dupa cumparaturi facute din impuls. Nimeni nu vrea comenzi anulate, insa este mai onest sa oferi informatiile despre retur inca din emailul de confirmare – asa cum te-am sfatuit de-a lungul timpului sa le adaugi intr-un loc vizibil si pe site.

Faptul ca ele sunt prezente in acest mail nu va creste rata anularilor rapide. Dimpotriva, sentimentul de vinovatie va fi atenuat atunci cand li se va confirma inca o data ca au plasat o comanda unei firme de incredere, cu o politica solida de transparenta.

5. Numarul comenzii este foarte important!

Desi e pura birocratie, numarul comenzii ajuta la mai mult decat a avea actele contabile in perfecta ordine. Daca un client are o problema cu o comanda sau cu un produs, operatorul de la customer support o va identifica foarte repede cu ajutorul acestui numar.

Ca atare, asigura-te ca el este foarte vizibil in mailul de confirmare – fonturile mai mari, de alta culoare sau bold ajuta.

6. Nu uita de informatiile de tracking ale coletului

Alaturi de metoda de expediere, adauga si numarul de tracking/urmarire a coletului, pentru ca recipientul lui sa se poata asigura ca va fi la adresa in ziua livrarii.

Modalitatea de expediere este si ea foarte importanta, deoarece unii clienti pot astepta mai multe colete in aceeasi zi. Atunci cand primesc SMS-ul care anunta livrarea, numele firmei de curierat ii va ajuta sa-si dea seama ce colet primesc.

7. Emailul nu trebuie sa fie unul sec!

Poti incerca o abordare ultra-personala sau chiar una amuzanta. Informatiile-cheie de mai sus trebuie sa fie in continuare prezente, insa poti face pasi uriasi pentru brand awareness cu un email greu de uitat.

De exemplu, o companie din SUA a devenit virala dupa ce un client a postat mailul de confirmare de mai jos pe Reddit.

Loializare clienti - email confirmare comanda - Reddit

Ai nevoie de inspiratie pentru un propriile mailuri de confirmare? O poti gasi aici.

8. Incurajeaza share-urile pe social media

Transforma-i pe clientii tai in ambasadori ai brandului tau! Poti adauga usor cateva butoane de share pe social media impreuna cu un text simplu: „Uite ce mi-am luat de la X”.

Astfel, atragi mai mult trafic si iti poti mari comunitatea online. Recomandarile sincere de la prieteni valoreaza mai mult decat orice reclama, oricat de bine tintita ar fi!

9. Incurajeaza recomandarile

Stiai ca un client care a descoperit afacerea ta printr-o recomandare are aduce o valoare cu 16% mai mare decat unul care a venit printr-un alt canal? Ii poti incuraja pe clientii tai sa te recomande prietenilor adaugand un singur rand in plus la mailul de confirmare a comenzii si un cupon de reducere.

Mai mult, le poti oferi clientilor existenti un discount pentru urmatoarea lor comanda daca prietenul recomandat face si el o comanda. E un mod excelent de a incuraja atat loialitatea, cat si achizitia de clienti noi.

Tu folosesti mailurile de confirmare a comenzii la potentialul lor maxim?

Gesturile mici conteaza. E un cliseu pentru ca e adevarat. Prin adaugarea unui discount de multumire la mailul de confirmare il poti atrage pe client inapoi in magazinul tau extrem de repede.

Ai grija, insa! Nu aglomera acest mail mai mult decat e cazul. Alege intre oferirea unui discount, butoanele pentru social share, recomandarea unui prieten, sau alte promotii si recomandari.

Altfel, mailul nu va mai fi unul de confirmare a comenzii, ci o colectie haotica de promotii si reduceri.

Lasa un comentariu