Cum sa-ti cresti vanzarile de Craciun cu ajutorul Facebook
Facebook nu mai este doar o retea de socializare folosita pentru ca utilizatorii sa incarce fotografii si sa isi actualizeze statusul. Este locul in care brandurile isi fac cunoscute produsele, serviciile sau evenimentele, locul in care reusesc sa se apropie de consumatori si sa le castige increderea. Ecommerce-ul a evoluat rapid si in cadrul platformelor de social networking, iar pe Facebook exista o multitudine de oportunitati pentru dezvoltarea business-ului tau online.
Perioada sarbatorilor de iarna este fara indoiala excelenta pentru cresterea veniturilor, iar prezenta pe platformele social media trebuie cu atat mai mult mentinuta activa, ca sa te poti diferentia de concurenta. Iti prezentam cateva dintre cele mai importante aspecte pe care este bine sa le iei in considerare acum, dar si dupa Craciun.
- Branding
Impactul vizual pe care il are pagina de Facebook a magazinului tau online joaca un rol important in construirea imaginii brandului tau in mintea potentialilor consumatori, respectiv fanii care urmaresc aceasta pagina, dar si cei pe care trebuie sa ii convingi sa faca acelasi lucru.
Capteaza atentia fanilor tai prin intermediul elementelor de sezon, adaptate domeniului in care activezi pe piata comertului online. Este momentul sa folosesti o imagine Cover de sezon prin care sa comunici utilizatorilor ca magazinul tau este pregatit sa ii intampine cu produse perfecte pentru cadourile de Craciun.
- Promotii
Promotiile pe care le-ai setat deja pe magazinul online vor atrage in mod cert mai multe vanzari in perioada sarbatorilor de iarna. Postarea lor pe Facebook ar putea imbunatati in mod substantial incasarile, daca vei promova aceste oferte in mod constant si adaptat asteptarilor fanilor tai. Tot acum este si o perioada ideala pentru strangerea de emailuri si contacte din partea vizitatorilor si cumparatorilor magazinului tau online.
Pe site, dar si pe Facebook, poti incarca formulare pentru inscrierea la newsletter sau participarea la concursuri. Dezvoltarea bazei de date, cu acceptul lor, este excelenta pentru a-ti face cunoscute viitoarele promotii si noutati.
- Interactivitate
Iti doresti ca fanii sa fie implicati in activitatea pe care o desfasori pe Facebook si sa participe la evenimentele sau concursurile pe care le organizezi? Atunci profita de oportunitatile pe care le ofera aceasta platforma sociala si pregateste o lista de concursuri dedicate fanilor. Mecanismul de concurs poate cuprinde o serie de To Do’s chiar pe Facebook sau ii poate trimite direct pe site, unde sa se inscrie printr-un formular sau sa raspunda la o intrebare. Indiferent de modul de desfasurare, participantii trebuie sa fie stimulati cu un premiu special, care sa merite efortul pe care il vor depunde. Nu iti fie teama sa alegi si teme mai traznite, precum fotografii tematice pentru “Cel mai frumos brad de Craciunâ€, “Cel mai haios om de zapada†sau “Cel mai mare cozonacâ€.
Daca vrei sa afli care este parerea lor despre produsele sau serviciile tale, vrei sa stii care sunt preferintele lor sau pentru cine vor sa cumpere cadouri anul acesta, nu ezita sa lansezi cate un sondaj saptamanal. In acest fel poti obtine raspunsuri rapide cu privire la produsele care ar putea avea succes mai mare, spre exemplu. Vei obtine aceste raspunsuri fara nici un cost si in acelasi timp vei putea vedea care dintre utilizatori sunt cei mai activi pe pagina ta de Facebook.
- Continut
Facebook este excelent pentru a-ti face cunoscute produsele, categoriile de produse, dar si ofertele sau ultimele noutati. Zilnic, actualizeaza continutul de pe wall cu link-uri catre magazinul tau. Promoveaza produsele cu preturi speciale, cat si pe cele care au inregistrat cele mai mari vanzari.
Dupa cum stii, fotografiile incarcate pe Facebook au un impact mai puternic asupra ratei de share si poti atrage mai multe vizite pe site daca incluzi un link si un text descriptiv pentru fiecare imagine in parte. Iti recomandam sa incarci in mod constant fotografii cu produse pe care le comercialiezi, dar si alte subiecte amuzante sau complementare domeniului in care activezi.
Postarile de pe wall pot fi evidentiate cu ajutorul optiunilor highlight sau pin to top ca sa atragi mai multe vizualizari pe anumite stiri sau informatii.
- Facebook Shop
In aceasta perioada a anului, shopping-ul online prinde amploare asa ca poti creste vanzarile online mult mai usor. Este bine sa fii prezent acolo unde se afla si potentialii tai cumparatori, asa ca ia in considerare deschiderea unui magazin online si pe Facebook. Poti folosi cu incredere o aplicatie speciala, in care sa iti prezinti cele mai populare produse sau categorii de produse.
Daca ai deja un magazin ShopMania BIZ, poti folosi si aplicatia Facebook Social Cart care iti permite sa creezi un magazin online direct pe Facebook. Fanii care vor fi interesati de produsele respective, vor fi trimisi direct pe site-ul tau, unde vor putea face achizitia finala. In plus, fanii au posibilitatea sa dea like sau share la produsele respective, incurajand astfel comentariile, discutiile si achizitionarea de produse in randul prietenilor lor.
- Integrare Facebook pe site
Ca sa iti faci cunoscuta pagina de Facebook cat mai repede, integreaza pe magazinul tau online un Facebook Box care permite utilizatorilor sa intre pe pagina si sa dea Like pe loc. De asemenea Facebook iti pune la dispozitie un plug-in pentru comentarii si like-uri pentru produse, care permite vizitatorilor tai sa posteze direct in pagina lor de profil. Comentariile sunt des folosite pe Internet atunci vine vorba despre articole, produse, videoclipuri si ajuta vizitatorii sa afle mai multe informatii despre experienta pe care au avut-o ceilalti in raport cu magazinul tau.
Profita de oportunitatile pe care ti le pune la dispozitie reteaua de socializare Facebook si castiga increderea cat mai multor potentiali cumparatori. Daca pana acum nu ai reusit sa pui in practica toate sfaturile de mai sus, atunci este momentul sa completezi lista strategiilor de promovare pe social media intrucat sarbatorile de iarna se apropie cu repeziciune. Tot mai multi oameni aleg sa cumpere online in aceasta perioada, datorita lipsei de timp, a comoditatii, a ofertelor speciale sau a posibilitatii de a compara si alege produsele dorite, asa ca transforma acest lucru intr-un avantaj pentru magazinul tau online.
Lasa un comentariu