Email marketing-ul din ce in ce mai eficient pe mobile

8 februarie 2013

Email marketing-ul este cunoscut pentru puterea sa de atragere si retentie a clientilor, insa daca acestia sunt asaltati de zeci sau sute de mesaje comerciale in fiecare zi, din totalul de email-uri intrate in casuta electronica cel trimis de tine nu le va mai putea atrage atentia. Campania ta de email mai poate avea succes in aceste conditii?

Masurarea rezultatelor unei campanii de email poate fi obtinuta prin inregistrarea ratei de deschidere a email-urilor (Email Open Rate). Aceasta este folosita pentru a afla cate persoane au vizualizat mesajele trimise in cadrul campaniilor de email si se calculeaza impartind numarul de email-uri deschise la numarul total de mesaje trimise catre destinatari, dupa ce s-a scazut numarul de email-uri marcate ca bounce, ce nu au putut fi livrate.

Un email poate fi marcat ca deschis daca a avut loc cel putin una dintre urmatoarele actiuni:

  • Abonatul a accesat cel putin un link din cadrul mesajului;
  • S-a afisat pixel-ul de tracking daca abonatul a ales sa activeze optiunea pentru afisarea imaginilor. Acest pixel este de fapt o imagine transparenta cu dimensiunea de 1×1 pixel, care adaugata in codul newsletter-ului poate urmari numarul de vizualizari ale email-ului. De multe ori insa optiunea de afisare a imaginilor este inactiva si de aceea rezultatele sunt adesea imprecise.

La ce rate de deschidere sa te astepti
La nivel global se regasesc 2.2 miliarde de utilizatori ai serviciilor de posta electronica cu un total de 144 miliarde email-uri trimise in fiecare zi , in ultimii doi ani inregistrandu-se o crestere de 14.6% Ā pe an a ratei de deschidere. Intr-un raport realizat deĀ Epsilon, se arata faptul ca aceastaĀ rata a crescut la 27.2% in al treilea trimestru al anului 2012, revenind dupa o scadere in trimestrul al doilea, ce reprezinta cel mai inalt nivel din ultimii doi ani.

In Romania, doar 23%Ā dintre email-urile trimise ajung sa fie deschise de catre destinatari. Din numarul total de mesaje, 6% intra in folderul Spam si 17% sunt filtrate de servere, nemaiavand ocazia sa fie listate in inbox-ul abonatilor, se arata intr-o monitorizare a peste 800.000 de adrese de email, realizata in perioada ianuarie – noiembrie 2011, conform unui studiu Mail Agent publicat pe Smark.ro.

Dupa Bucuresti, care este pe primul loc, judetele in care citirea email-urilor de pe dispozitivele mobile este semnificativa sunt Giurgiu, Timis si Cluj. Din punct de vedere al momentelor din zi in care sunt deschise, primele ore ale diminetii, dar si orele dinspre sfarsitul programului de lucru, sunt cele in care utilizatorii deĀ smartphone interactioneaza cel mai mult cu newsletter-ele, se arata intr-un studiu realizat de White Image.

In plus, procentul email-urilor deschise de pe device-uri mobile a crescut cu peste 900% in ultimii 2 ani, asa ca nu lasa pe plan secundar optimizarea newsletter-elor pentru vizualizarea lor de pe mobile pentru ca si acest segment de utilizatori poate imbunatati rata de deschidere.

Asadar, de ce rata de deschidere inregistreaza valori atat de mici? Consumatorii sunt asaltati zilnic cu sute de mesaje si de aceea au inceput sa foloseasca filtre pentru mesajele spam, sortari automate, dar si conturi de email pe care le folosesc doar pentru a se inscrie pe diferite website-uri, fara a le verifica in mod constant.

Nu exista o valoare medie pe care sa o putem indica deoarece aceasta depinde de multi factori, insa studii realizate la nivel mondial arata urmatoarele rate de deschidere ale email-urilor transmise de catre companii din urmatoarele domenii de activitate:

Rata de deschidere

Rate de deschidere a email-urilor in functie de domeniu
Sursa: Campaignmonitor.com

Pentru a putea creste rata de deschidere a email-urilor, tine cont de datele statistice pe care le-au inregistrat campaniile pe care le-ai trimis pana acum si observa care au fost factorii ce au determinat modificari ale numarului de deschideri de-a lungul timpului. Daca nu ai facut-o pana acum, ia in calcul si optimizarea newsletter-ului pentru afisarea pe dispozitivele mobile ca sa comunici eficient cu cat mai multi dintre abonatii tai.

Urmareste in continuare blogul nostru pentru ca saptamana urmatoare iti vom spune ce trebuie sa iei in calcul pentru a avea o campanie de email de succes.Ā 

Lasa un comentariu