Idei practice pentru cresterea conversiilor in magazinul tau

16 martie 2016

Vizitatori pe site, bani cheltuiti in campanii de promovare, oferte de pret… totul se rezuma in final la valoarea ratei de conversie din fiecare campanie si din cosul de cumparaturi. Daca procentul de cumparatori din totalul vizitatorilor de pe site scade de la o luna la alta, inseamna ca ar trebui sa imbunatatesti anumite aspecte ale site-ului tau.

Sa o luam cu inceputul. Sa descoperim impreuna ce anume nu functioneaza optim, iar pentru aceasta iti oferim o lista deĀ posibilitati:

  • descrieri de produse incomplete, informatii neactualizate;
  • lipsa unor sisteme de plata online de incredere;
  • lipsa review-urilor de produse;
  • lipsa unor fotografii de inalta rezolutie si a celor de detaliu;
  • functionarea incorecta a filtrelor si motorului de cautare de pe site;
  • neacordarea de garantii pentru produse;
  • interfata site-ului este greu de utilizat, eventual exista erori de functionare;
  • pretul produselor este prea mare pentru publicul tinta;
  • multe produse nu sunt pe stoc, timp prea mare de livrare;
  • nu exista un sistem de suport online;
  • designul site-ului este invechit.

magazine-rata-conversie

Insa orice problema de functionalitate sau promovare poate fi ameliorata. Pentru a creste conversia pe site-ul tau, optimizeaza folosind urmatoarele idei:

  • adauga videoclipuri de prezentare pentru produsele comercializate;
  • actualizeaza designul magazinului, al newsletterelor, al campaniilor social media, al bannerelor de promovare;
  • adauga butoane pentru partajarea produselor de pe site pe retelele de socializare;
  • incarca descrieri complete de produse privind caracteristicile tehnice, materiale, metode de fabricatie, optiuni de utilizare etc;
  • foloseste butoane call-to-action vizibile in paginile de produs, categorie, newsletter s.a;
  • evidentiaza reducerile de pret, adauga bannere in site care trimit catre oferte;
  • testeaza mai multe variante de culori pentru a creste conversia (butoane, texte etc);
  • incarca imagini de inalta calitate care ofera detalii si eventual mai multe variante de culori;
  • optimizeaza timpii de incarcare ai site-ului;
  • asigura-te ca exista o usoara navigare dintr-o pagina in alta, din pagina de produs in subcategorie sauĀ categorie, cat si intre produse complementare.

Infografic-optimizare-rata-conversie-ecommerce-shopmania-alb

Lasa un comentariu