Invata de la marile branduri cum sa te promovezi pe Pinterest (studii de caz: amenajari, cadouri, divertisment) – Partea 2
Saptamana trecuta v-am prezentat modele de business care includ in strategiile de marketing promovarea pe reteaua de socializare Pinterest. Continuam sa va aratam modul in care companiile folosesc acest profil pentru a posta continut relevant pentru utilizatori, generand astfel vizite pe magazinul online, cu scopul de a creste numarul de vanzari.
Iata cateva exemple ai celor mai de succes retaileri online din domeniile amenajari interioare, cadouri, divertisment, multimedia:
Ā
Potterybarn.com (amenajari interioare)
Utilizatorii Pinterest pot petrece cateva ore bune rasfoind prin continutul site-ului, repostand cele mai impresionante imagini. Asa ca nu este de mirare faptul ca echipa de marketing Pottery Barn a decis sa creeze un profil pe care sa il mentina activ, printr-un continut de valoare. Regasim pinboard-uri spectaculoase, de la produse si decoruri organizate pe culori, la scene de poveste sau detalii care amintesc de aerul sarat al marii.
Suna poate prea sentimental? Din contra. Emotia este un factor extrem de important, ce determina aparitia nevoii de cumparare. Trecand peste aspectul util al unui produs, forta interna care stimuleaza un anumit comportament, prin vizualizarea unei imagini cu impact emotional, este motivul pentru care o persoana ar putea cumpara produse asemanatoare cu cele din imagine. Puterea factorului vizual este fantastica si nu trebuie scapata din vedere. Pinterest are toate calitatile pentru ca Pottery Barn sa isi promoveze astfel produsele pentru decorarea si mobilarea casei, mediul de care suntem cu totii atasati emotional.
Sfat: incearca sa atingi latura emotionala a targetului tau de cumparatori, postand fotografii de ambient ce contin si produsele pe care le comercializezi. Astfel vei declansa motivatii care se pot transforma in incheierea unei tranzactii online pe site-ul tau.
Uncommongoods.com (cadouri)
Infiintat in anul 1999 la New York, Uncommongoods.com este un magazin online care ofera produse de inalta calitate si cu un design aparte la preturi accesibile, perfecte pentru a fi oferite cadou persoanelor dragi. Compania si-a dorit ca oricine sa isi poata permite bunuri iesite din comun si de aceea au fost extrem de nerabdatori sa patrunda in cel mai distractiv loc virtual al sharing-ului de produse si imagini.
Profilul companiei este foarte complex, contine pinboard-uri cu produse precum harti, decoratiuni, bijuterii, puzzle-uri, dar si idei pentru design interior sau sarbatori anuale. Pinterest ofera oportunitatea de a raspandi creativitatea si expresivitatea individuala, doua dintre lucrurile de pret ale oamenilor. Si ca sa le poata instiga si determina sa ofere cele mai nastrusnice rezultate, Uncommongoods a organizat in luna februarie a acestui an un concurs special pentru utilizatorii de Pinterest. Strategia a fost sa implice potentialii clienti intr-un joc distractiv de creare a unui pinboard tematic si care sa ii determine sa vizite magazinul online. Concursul ii obliga sa aleaga 3 produse marca Uncommongoods, dar si sa stranga cat mai multi participanti pentru a creste valoarea premiului.
Si, pentru a avea succes pe deplin, compania nu a ezitat sa faca schimb de idei originale cu cei din comunitatea Pinterest si sa raspunda consumatorilor care ofera feedback. Preferintele si dorintele acestora sunt extrem de valoroase intrucat sunt folosite pentru a imbunatati produsele comercializate si pentru a raspunde exact nevoilor potentialilor clienti. Insa inspiratia pentru produse nu vine doar din comunicarea directa cu oamenii, ci si prin cautarea celor mai deosebite elemente pe reteaua de socializare, utilizatorii find cei care reunesc diferite produse si stiluri, din perspective si abordari diferite.
Sfat: Creeaza concursuri variate pe Pinterest care sa determine follower-ii sa iti viziteze magazinul. Astfel vei aduce noi vizitatori pe site si vei creste sansele de achizionare a produselor.
Blockbuster.com (divertisment)
Blockbuster este un serviciu de inchiriere filme, cu peste 1700 de centre in Statele Unite si peste 60.000 de angajati. Website-ul oficial ofera insa si posibilitatea de cumparare a dvd-urilor cu filme sau emisiuni TV. Dezvoltarea mediului social online a determinat acest brand sa isi faca simtita prezenta pe Pinterest, unde are posiblitatea sa isi raspandeasca mesajul intr-un mod placut vizual si prin interactionarea cu fanii filmelor.
Compania doreste sa ofere follower-ilor o experienta de entertainment completa, postand noutati din lumea filmelor, jocurilor, serialelor. Descoperim aici serii intregi de fotografii cu actori si filme vechi, ce formeaza practic un mini-ghid al istoriei cinematografiei, de la filme alb-negru pana la noutatile anului curent. Cei mai infocati fani pot gasi aici sugestii de accesorii & imbracaminte inspirata de filme precum E.T., Star Trek, Dairty Dancing, Batman sau jocuri clasice de care ne putem aduce aminte cu totii – Super Mario, Pac Man sau Nintendo.
Cele 38 de pinboard-uri nu au cum sa nu ajunga la inima utilizatorilor, care se vor regasi intr-unul din filmele sau jocurile prezentate aici. Si cum timpul petrecut in fata monitorului nu poate trece fara consumarea catorva snack-uri, Blockbuster aduce propuneri, unele mai haioase decat celelalte, de cookies, torturi, prajituri, inghetata, pizza si bauturi, inspirate bineintele de cele mai indragite personaje.
Sfat: Fii pe placul utilizatorilor si ofera-le nu doar sursa de inspiratie si informare. Atunci cand iti viziteaza profilul ei trebuie sa se regaseasca si sa se bucure la vederea imaginilor postate, rememorand perioade din viata lor. Vei declansa latura emotionala a fiecaruia dintre ei.
Bhphotovideo.com (multimedia)
B&H Photo este unul dintre recunoscutele magazine in care fotografii amatori si profesionisti gasesc tot echipamentul & accesoriile necesare. Scopul companiei este de a-si satisface consumatorii si de a le da o experienta completa, oferindu-le posiblitatea sa testeze produsele, sa experimenteze si sa raspunda cerintelor lor. Clientii pot chiar discuta cu fotojurnalisti castigatori ai premiului Pulitzer, iar cei mai fideli dintre acestia trec uneori pe la magazin doar pentru a-i saluta pe angajati.
Compania doreste sa isi mentina reputatia de peste 35 de ani a magazinului si s-a adaptat astfel noilor metode de a ajunge la noii clienti din meniul online. Crearea profilului Pinterest nu face decat sa puna in evidenta produsele foto-video destinate captarii momentelor speciale din viata utilizatorilor. Pe langa postarea camerelor profesionale, B&H Photo ofera sfaturi de fotografiere pentru incepatori si tutoriale video, fotografii de moda „accesorizate” cu aparate foto sau idei de cadouri pentru Ziua Mamei.
Sfat: Nu trebuie sa lipseasca elementul practic al pinboard-urilor tale. Utilizatorii au nevoie de si de sfaturi concrete despre cum pot fi folosite produsele tale, prin sugestii de fotografii sau tutoriale video.
Ā
Pinterest iti poate oferi o sursa incredibila de potentiali consumatori, daca le vei oferi ceea ce ei au nevoie. Afla care sunt interesele lor si fii alaturi de ei atunci cand au nevoie de tine. Evita sa creezi pindboard-uri care i-ar putea spama cu produse, in schimb incearca sa determini o cumparare accesand latura emotionala a utilizatorilor.
Pentru mai multe informatii, in prima parte a acestui articol gasesti o serie de exemple de retaileri de succes din domeniileĀ frumusete, moda, hobby, handmade art.
Lasa un comentariu