Marketing Online in Perioada COVID-19. 15 Sfaturi pentru eCommerce
In aceasta perioada, managerii afacerilor online se intreaba daca ar trebui sa continue campaniile uzuale. Merita sa investesti in marketing online atunci cand toata lumea pare sa fie interesata doar de ultimele raportari oficiale legate de Coronavirus COVID-19?
Mai are sens sa incerci sa vinzi orice altceva in afara de alimente si produse de curatenie/dezinfectie?
Cifrele ne dau un raspuns fara echivoc: DA.
Putem observa ca traficul online in aceasta perioada a crescut exponential. A crescut atat de mult, incat expertii se intreaba daca retelele pot face fata. Sigur, principalii „vinovati” sunt serviciile de streaming. Insa nu doar cererea pentru ele a crescut.
Felix Patrascanu, directorul Fan Courier spune ca volumul de expeditii este relativ constant. Ca atare, oamenii inca achizitioneaza bunuri online. De fapt, fac asta mult mai des decat inainte.
Insa ce putem face pentru ca bugetele pentru marketing online din aceasta perioada sa fie cheltuite exact asa cum trebuie – sa maximizam ROI-ul?
Iata cateva sfaturi de la expertii nostri:
-
Investeste in mentinerea bazei de clienti
Clientii actuali, in special cei care comanda frecvent de la tine, au deja incredere in magazinul tau. Targeteaza-i in primul rand pe ei, cu campanii pe email si pe social media.Fii sincer si empatic. Explica de ce ai nevoie de ei mai mult ca niciodata si eventual, ofera-le bonusuri de fidelitate marite in aceasta perioada.
-
Investeste in continut de calitate
Am aflat deja ca majoritatea oamenilor petrec mai mult timp online in aceasta perioada. Ca atare, este momentul perfect sa le oferi articole relevante si bine scrise, rapoarte, infografice, clipuri video si alte materiale cu care ei au rezonat in trecut. -
Distantarea sociala nu e pentru branduri
Ramai activ in comunitatea online pe care ai construit-o pana acum. Comunica atat cat poti de mult si raspunde rapid la intrebari. -
Promoveaza produsele care au livrare rapida
Totul pare ca dureaza mai mult zilele acestea. Iar oamenii nu au rabdare. Daca o parte din produsele tale nu pot fi livrate rapid, nu investi in promovarea lor. Instant gratification este ceea ce isi doresc oamenii cel mai mult acum.Iata un exemplu de mobilizare si adaptabilitate:
-
Fii transparent cu termenele de livrare
Da, e preferabil ca orice comanda sa ajunga cat mai repede. Dar uneori asta nu tine de magazinul tau online. Ce tine de tine, insa, este transparenta.Explica-le clientilor tai ca livrarea poate suferi intarzieri inca dinainte de a plasa comanda.
-
Promoveaza produsele de la producatori locali
Daca magazinul tau ofera produse din mai multe zone ale lumii, axeaza-te pe promovarea celor venite de la producatori locali in aceasta perioada.In primul rand, oamenii isi doresc sa sustina afacerile locale. Mai apoi, aprovizionarea ta din afara tarii poate suferi acum – e bine sa nu epuizezi produsele din stoc rapid.
-
Remarketingul devine extreme de important
E greu sa castigi atentia multor oameni acum. De aceea, e cu atat mai important sa te axezi pe conversii atunci cand ai audiente care ti-au vizitat deja magazinul.Investeste o mare parte din bugetul tau de campanii online in remarketing pentru a le reaminti clientilor tai de ofertele tale.
-
Axeaza-te pe audiente calde
S-a vorbit foarte mult despre inselatorii online in ultimele doua luni. Potentialii tai clienti sunt, pe buna dreptate, sceptici. Ca atare, e mai usor sa vinzi unor audiente calde – persoane care au cumparat deja de la tine in trecut sau care sunt familiari cu brandul tau si stiu ca pot avea incredere in produsele si serviciile pe care le oferi. -
Optimizeaza campaniile mai des
ROAS (Return On Ad Spend: Venitul per buget alocat ad-ului) este valoarea pe care ar trebui sa o urmaresti constant. Ea iti arata daca ad-urile pe care le rulezi iti aduc vanzari sau daca, dimpotriva, nu fac decat sa iroseasca buget.Cateva dintre lucrurile care pot fi optimizate rapid (si care au o probabilitate mai mare de a creste valoarea ROAS):
- Localizare: restrange aria cat mai mult posibil pentru a targeta doar acei utilizatori la care comenzile tale pot ajunge rapid.
- Grupe de varsta/produs: istoricul campaniilor tale te va ajuta sa stabilesti care sunt categoriile de varsta care raspund cel mai bine la fiecare tip de ad/produs.
- Interese conexe: campaniile Facebook ofera o varietate foarte mare de parametri legati de comportamentul consumatorului in general. Insa acum nu e momentul sa experimentezi, asa ca asigura-te ca ad-urile tale ajung doar la cei care sunt cu adevarat interesati de ceea ce vinzi tu.
-
Testeaza. Apoi testeaza din nou
Audiente, grafica, clipuri video, CTA – toate acestea ar trebui testate de mai multe ori inainte de a investi masiv intr-o campanie. -
Comunica responsabil
Detaliaza masurile pe care le iei pentru a pastra angajatii si clientii in siguranta. Am scris mai multe despre cum ar trebui sa comunici responsabil in aceasta perioada. -
Nu uita de SEO
Nu stim exact cand lucrurile vor reveni la normal sau cum va arata normalul in viitor. Insa stim ca trebuie sa ne pregatim pentru el.
Orice investitie in SEO acum va avea rezultate ultra-vizibile peste doua luni. Adica atunci cand vei avea, dupa toate estimarile, cea mai mare nevoie de ele. -
Ofertele si reducerile sunt mai importante ca niciodata
Oamenii se tem sa cheltuie prea mult pentru ca, din nou, nimeni nu stie cum va arata noul normal. De aceea, discount-urile, ofertele speciale, transportul gratuit si orice alte beneficii sunt mult mai apreciate acum.Ajuta-ti clientii sa faca shopping responsabil si vor fi alaturi de tine pe tot parcursul crizei, dar si atunci cand se va incheia.
-
Investeste in strategia ta viitoare
Cu totii avem to-do lists de care nu avem timp sa ne ocupam asa cum ne dorim, mai ales cand vine vorba de marketing digital. Exista mereu o solutie noua, un SaaS, o aplicatie pe care am vrut sa o testam, dar nu am gasit timpul necesar.Daca afacerea ta trece printr-o perioada mai calma, acum e momentul sa faci asta. Acum e momentul sa testezi, sa inveti si sa inovezi pentru a fi pregatit sa-ti cresti vanzarile in perioada post-pandemie.
-
Fii parte din solutie, nu din problema
Atunci cand comunici online, incearca sa eviti supra-utilizarea hashtag-urilor (si cuvintelor) Coronavirus, COVID-19, pandemie si asa mai departe. Stii care sunt aceste cuvinte – le vezi si le auzi peste tot.Insa multi dintre clientii tai se refugiaza pe site-ul tau sau pe profilurile tale social media tocmai pentru a uita de ele. E perfect normal sa le mentionezi atunci cand contextual o cere, insa nu abuza de ele cu scopul de a crea panica si un soi de „urgenta” de a cumpara.
Vei afla ca efectul este invers. Oamenii aleg sa cumpere de la branduri care pot fi alaturi de ei intr-un mod cald si empatic.
Lasa un comentariu