Optimizarea SEO a continutului pentru o indexare eficienta

7 iunie 2012

Scrierea textelor pentru un website, care sa fie prietenoase din punct de vedere SEO, nu este deloc complicata. Aceasta implica doar cateva lucruri carora sa le acorzi atentie de fiecare data cand postezi ceva, luand in considerare beneficiile pe termen lung pe care le va aduce o indexare de calitate pe motoarele de cautare.

Secretul unui continut prietenos atat cu utilizatorul, cat si cu robotii care iti urmaresc site-ul, este echilibrul. Atunci cand scrii, gandeste-te mai intai la modul in care percepe o persoana informatia respectiva si cum i-ar putea fi de folos. Pune pe locul al doilea optimizarea textului pentru a ajuta motoarele de cautare sa il „citeasca” cat mai corect. Facand acest lucru, Google va oferi utilizatorilor nu doar simple rezultate, ci informatii de care acestia au nevoie. Odata cu vizita lor in pagina respectiva, ei vor cataloga informatia ca fiind sau nu relevanta, apoi o vor distribui sub o forma sau alta. Deci nu te gandi sa scrii doar pentru motoarele de cautare pentru ca oamenii sunt cei care in final iti vor aduce traficul pe site.

Motoarele de cautare vor sa ofere utilizatorilor rezultate interesante si relevante pentru acestia, nu doar pagini care sa fie bine optimizate din punct de vedere SEO (Search Engine Optimizaton), dar care nu ofera un plus de informatii. De aceea Google foloseste cele doua mari update-uri Panda si Penguin, care pun pe primul loc calitatea experientei pentru utilizatori.

Continutul

Incearca sa fii primul care ofera utilizatorilor o informatie, ce poate avea sansa sa devina virala, datorita faptului ca tu ai fost primul care a lansat-o pe Internet. In acest mod vei putea primi mai multe link-uri catre site-ul tau decat in mod normal, dar mai ales url-ul tau va fi postat si pe social media. Odata cu update-ul Google Penguin, motorul de cautare tine cont acum si de acest lucru, acordand mai multa incredere continutului care a fost postat si pe Facebook sau Twitter, spre exemplu, deoarece inseamna ca oamenii au citit informatii relevante pentru ei, ce au meritat a fi promovate mai departe.

Indiferent de ce vrei sa postezi, Nu copia continutul de pe alte site-uri! Google isi va da seama ca ai un material duplicat si va penaliza site-ul, pentru a nu mai fi afisat in primele rezultate ale cautarii. Pe langa acest lucru, utilizatorii isi vor pierde increderea in continutul pe care il postezi, daca nu le vei oferi un material original. Cu cat te vei diferentia mai mult de concurenta si de alte surse de informare, cu atat va fi mai bine nu doar pentru indexarea site-ului tau, dar si pentru a atrage cat mai multe persoane care sa te ia considerare atunci cand doresc sa afle un anumit lucru.

Structureaza continutul in asa fel incat sa fie cat mai lizibil, prin crearea de paragrafe scurte care sa ajute la citirea mai rapida a textului. Atunci cand aranjezi textul este bine sa adaugi si subtitluri pentru ca utilizatorii sa poata parcurge mai usor pagina. Atlfel, este posibil sa renunte si sa iasa de pe site, crescand si bounce rate-ul. O alta modalitate de asezare a continutului intr-un mod cat mai usor de parcurs este folosirea bullet-urilor, respectiv a listelor, care te ajuta sa organizezi foarte facil informatiile.

Pentru ca textul sa fie mai atractiv, include si cateva imagini sugestive, de-a lungul intregului articol, cum ar fi fotografii de produs sau infografice. La incarcarea imaginilor pe server sau direct prin url, adauga si tag-urile html title si alt, care imbunatatesc indexarea pe motoarele de cautare. Cele doua ar trebui sa contina unul sau mai multe cuvinte cheie relevante pentru pagina respectiva, dar care sunt in concordanta cu ceea ce transmite fotografia.

La final, citeste si corecteaza textul, inainte de a-l posta pe site. Cateva minute in plus merita pentru a le oferi vizitatorilor un material bun. Altfel ei te pot discredita rapid doar pentru cateva greseli de scriere. Asigura-te ca textul este logic, ca este structurat corect si ca respecta regulile pentru o indexare cat mai buna.

Seo pe continut

 

Cuvintele cheie
Atunci scrii un text, ia in considerare si includerea cuvintelor cheie relevante pentru site-ul tau general, cat si pentru pagina respectiva. Folosirea lor in mod corect si la o densitate echilibrata iti va returna mai multe vizite. Poti folosi instrumentele Google Keyword Tool sau Wonder Wheel care te vor ajuta sa gasesti cat mai multe cuvinte cheie relevante, pe care sa le incluzi in text. Acum Google poate afla legatura dintre mai multe grupuri de cuvinte, asa ca poti adauga si sinonime.

Odata stabilite cuvintele pe care vrei sa le folosesti, ai grija sa nu le integrezi de prea multe ori in acelasi text. Numarul de aparitii ale acestora poarta denumirea de Keyword Density si te ajuta sa iti dai seama daca ai folosit un numar prea mare de keywords. Repeterea lor de prea multe ori risca categorisirea site-ului ca spam. Pentru rezultate cat mai bune, adauga aceste cuvinte cheie in meta data, titlu, continutul propriu-zis, alt tags si numele fisierelor.

Codul HTML

Editarea continutului pe un site se realizeaza foarte usor cu ajutorul editorului HTML. Optimizeaza textele pentru o cat mai buna indexare, luand in considerare un numar minim de atribute HTML:

  • Headings h1-h6 – Aceste tag-uri ajuta robotii sa diferentieze titlurile si subtitlurile, acordandu-le o importanta diferita. Cele mai folosite dintre acestea sunt h1 si h3, pe care le poti folosi pentru a defini subtitlurile dintr-un articol spre exemplu. In textul acestora este bine sa folosesti cate un cuvant cheie pe care il targetezi.
  • Bold – Daca vrei sa evidentiezi anumite cuvinte din text, poti folosi ingrosarea (bold) cu ajutorul tag-urilor b sau strong. Ele vor avea acelasi rezultat vizual, insa acesta din urma are un efect mai puternic asupra indexarii. In plus, ajuti utilizatorii sa citeasca mai repede si mai usor textul respectiv.
  • Italic – Similar cazului de mai sus, formatul italic se poate obtine folosind tag-urile i sau em, al doilea fiind de preferat. Vizual, poate ajuta vizitatorii sa parcurga mai usor continutul.
  • Title Tag – Acesta este foarte important de optimizat intrucat are o greutate mare asupra robotilor care viziteaza site-ul tau. Titlul este cel care ofera un indiciu asupra informatiilor ce se regasesc in text si de aceea trebuie sa folosesti aici cuvintele cheie care te intereseaza.
  • Link-uri – Ca sa cresti increderea pe care un motor de cautare o acorda site-ului tau este bine sa adaugi si link-uri pe text, care sa directioneze utilizatorii catre site-uri cu informatii relevante pentru acel continut. In plus, daca pui link-uri chiar pe cuvintele cheie de interes, atunci ranking-ul tau ar putea creste. Nu exagera insa si incearca sa faci acest lucru intr-un mod cat mai natural. De asemenea, poti lua in considerare o strategie de link-ing intern care sa ajute cititorii sa navigheze prin cat mai multe pagini din site. Poti obtine acest lucru daca adaugi ancore text catre alte pagini din site. Cand faci asta, selecteaza optiunea de deschidere a acestora intr-un alt tab sau adauga manual codul HTML „target=_blank”. In acest fel vizitatorii vor avea deschise ambele site-uri, avand posibilitatea sa continue navigarea pe site-ul tau.

 
Dupa cum poti vedea, un continut prietenos SEO necesita putin timp pentru cercetare si planificarea modului in care vei include cuvintele cheie de interes. Update-ul constant de continut este o modalitate buna de a atrage vizitatori si de a fi indexat in primele rezultate in motorul de cautare. Crearea constanta de pagini si update-ul permanent al celor existente sunt de asemenea indicii pozitive pentru algoritmul de calcul al rezultatelor Google. Fii inventiv si creeaza materiale originale si de calitate!

Lasa un comentariu