Cum sa iti promovezi produsele pe Instagram
Instagram, dupa cum stim cu totii, este o platforma care se bazeaza pe continut vizual de calitate si este folosita cu succes in industria eCommerce.
Un studiu recent arata ca 78% dintre cumparatorii din magazine online sunt convinsi de calitatile unui produs in urma informatiilor de pe platformele de social media, motivul fiind relatia foarte apropiata si interactiunea directa intre comerciant si client.
De ce este Instagram-ul important pentru eCommerce?
Din 2010 pana astazi, Instagram-ul a ajuns la un numar de peste 500 de milioane de utilizatori, dintre care 300 de milioane de utilizatori sunt activi zilnic. Ceea ce face diferenta fata de celelalte canale de social media este ca se bazeaza doar pe vizual, foto si video, si cu ajutorul filtrelor te ajuta sa faci dintr-o banala poza una buna de pus in rama.
De ce acest canal este important pentru promovarea magazinelor online? Pentru ca nu numai numarul utilizatorilor conteaza, ci si calitatea si tipul acestora.
Conform unor studii recente, 70% din utilizatorii de Instagram au cautat cel putin un brand iar 63% din useri urmaresc cel putin un brand, asta pentru ca publicul de Instagram iubeste brandurile. Acestea sunt motivele pentru care Instagram devine o platforma atat de importanta pentru zona de eCommerce.
Hai sa vedem si cum putem face ca reclama noastra pe Instagram sa atraga cumparatorii. Iata cateva reguli.
Pastreaza simplitatea si bunul gust in feed-ul tau
Primul lucru pe care il vad cei care iti viziteaza profilul pe Instagram este feed-ul. Materiale foto, video si imaginea generala a profilului ii poate atrage sau respinge, asa ca trebuie sa ai in vedere cateva reguli de baza. E important sa existe varietate in continut si trebuie sa gasesti si alte idei sau mix-uri de postari care sa aiba legatura cu produsele pe care le vinzi.
Imaginile trebuie sa arate cat mai bine, sa fie creative si postarile cat mai interesante.
Prezinta produsele in fotografii reale
Un alt aspect important este ca fotografiile sa fie cat mai reale si produsele integrate intr-un anumit decor. Daca de exemplu vinzi pantofi, nu folosi fotografia prelucrata din magazinul online, o pereche de pantofi pe un fundal alb, ci incearca sa-i pozezi integrati intr-o tinuta, poate o fotografie de la un client sau orice alt decor care arata cat mai real.
Pozele pot fi facute cu telefonul dar e important sa folosesti efectele pe care ti le ofera Instagram-ul pentru ca poza sa arate asa cum iti doresti. Foloseste-ti imaginatia si poti sa faci si mici materiale video, tot cu telefonul mobil, care sa arate bine dupa ce utilizezi efectele din aplicatie.
Optimizeaza link-ul din bio
Dupa cum probabil ai observat, pe Instagram nu se pot folosi link-uri in descrierea fotografiei. Majoritatea postarilor vor fi cu textul „Link in bio”. O cat mai buna optimizare a link-ului inseamna captarea publicului si o mai buna interactiune cu fanii tai.
Foloseste aplicatia celor de Later pe care o gasesti aici. Aceasta aplicatie iti va genera un link care nu va duce direct in site-ul tau, va duce catre un profil de Instagram identic doar ca pe fiecare postare vei avea un link catre site-ul tau. Daca de exemplu, pui o poza cu o pereche de pantofi din magazinul tau, ii poti atasa un link direct catre pagina produsului.
O alta metoda pentru o optimizare cat mai buna a link-ului din bio este ca link-ul sa fie integrat prin bit.ly , astfel poti vedea exact cati au dat click pe link, de unde provin cei care au intrat in magazinul tau si iti poti creiona un profil al consumatorului.
4. Creeaza promotii exclusive pe Instagram
Conform unui studiu facut in 2015, 41% din utilizatorii de Instagram isi urmaresc brand-ul preferat pentru a beneficia de promotiile si cadourile pe care le ofera. Asa ca poti incerca cateva campanii exclusiv pe Instragram. Fie ca le dai un cod de discount pe care il afisezi doar aici, fie ca ii intrebi diverse chestii legate de produsele tale si castigatorului ii oferi un discount sau un produs cadou, orice solutie este bine venita.
Colaboreaza cu persoane influente de pe Instagram
Una din cele mai simple si utilizate metode este cea cu asocierea cu persoane publice care au un numar mare de followers pe contul lor. Iti poti mari destul de repede numarul de followers si o data cu asta va creste si increderea clientilor in brand-ul tau. Important este sa gasesti influencer-ii cei mai potriviti brand-ului tau, fie ca sunt vedete, bloggeri, fotografi, actori, etc.
Instagram-ul este un foarte bun tool de vanzari si trebuie folosite cele mai bune strategii pentru a avea succes. Gaseste cea buna combinatie pentru un content care sa atraga clientii dar in acelasi timp sa fie un limbaj potrivit pentru acest canal de social media.
Lasa un comentariu