Reach Generator – instrumentul care iti aduce mai multi fani

22 august 2012

Social media reprezinta o industrie in continua dezvoltare, iar cei care vor sa beneficieze de avantajele sale trebuie sa fie la curent cu cele mai noi tendinte. Interactiunea este cheia succesului pe retelele de socializare, iar Facebook ofera utilizatorilor sai avantajul deschiderii catre un public foarte larg.

Companiile pot ajunge la persoanele prezente pe aceasta retea de socializare pentru a-si face cunoscut mesajul, insa se pot pierde si o multitudine de oportunitati pe care le ofera Facebook, daca acestea nu sunt luate in vedere in momentul crearii unui plan de marketing.

Reach Generator Facebook

 

Ce este Reach Generator

Pana de curand, brand-urile se puteau promova pe Facebook prin intermediul Paginilor, fara nici o problema, fara nici un cost. Facebook.com insa a recurs la numeroase schimbari in ultimul an si este destul de probabil ca modificarile sa nu se opreasca aici. Una dintre noile aparitii se numeste Reach Generator si este instrumentul cu ajutorul caruia este garantata vizualizarea postarilor de catre cel putin 50% dintre fani in fiecare saptamana si 75% pe luna.

Fanii vor vedea posturile Promovate prin intermediul “Reach Generator”, sub forma de postari sponsorizate, in partea dreapta a homepage-ului lor, in feed-ul de stiri accesat de pe calculator sau de pe telefonul mobil si in momentul in care se delogheaza de pe Facebook.

Reach Generator Facebook

 

Buget si performante

Pentru a activa acest Reach Generator, trebuie achitata o suma de bani pentru fiecare post in parte, altfel vor putea fi atinsi doar 16% dintre fanii paginii respective. Sumele de bani care se pot plati pentru activarea Reach Generator-ului sunt fixe, in functie de numarul de fani, fiecare permitand afisarea postarii pentru un anumit numar de fani. Suma care se va achita nu depinde de numarul de click-uri sau de afisari.

Doar paginile care au peste 400 de Like-uri sunt eligible pentru a vedea butonul de activare a Reach Generator-ului, ce poarta denumirea de „Promote”.

Acesta este pozitionat in dreptul fiecarui post de pe wall-ul tau, sub comentarii. De asemenea, aceasta va promova o postare pe o perioada de trei zile.

Bugetul setat pentru a promova postul nu se va schimba pe parcursul perioadei in care este activ (trei zile), iar facturarea poate fi facuta in fiecare zi, in functie de optiunile de plata pe care le-ai setat in Ads Manager. Poti vedea si modifica setarile fie din drop-down-ul afisat dupa apasarea butonului „Promote„, fie din pagina Ads Manager.

La scurt timp dupa promovarea postului, vei putea vizualiza performantele pe care le-a avut, in dreptul postului respectiv, sub comentarii. Alaturi de textul care acum iti indica cate persoane au vizualizat mesajul respectiv, vei putea vedea si procentajul lor. Daca vei trece cu mouse-ul peste link-ul care iti indica aceste informatii, vei observa si detalierea modului in care fanii au vazut postul – organic, viral sau platit (multumita Reach Generator-ului).

Reach Generator Facebook - organic, viral, paid

 

Cum pot sa ma promovez fara Reach Generator

Acest serviciu poate fi folosit pentru a scoate in evidenta orice post, facand posibila dezvoltarea unei retele solide de fani care sa ajute companiile sa creasca profitul obtinut in urma acestei investitii. Si totusi, daca iti consolidezi o comunitate pe Facebook, este nevoie sa cheltui o suma de bani pentru a obtine acelasi rezultat?

Facebook foloseste algoritmul EdgeRank, care hotaraste ce continut este interesant pentru fani si elimina restul postarilor. Deci daca nu obtii rezultatele asteptate, este foarte posibil din cauza scorului mic pe care il insumeaza. Iata cum se calculeaza EdgeRank:

  • Interactiune – Cu cat obtii mai multa interactiune a utilizatorilor cu postarile, cu atat importanta lor va creste.
  • Timp – Daca postarile sunt mai vechi de 24 de ore, atunci ele nu mai sunt considerate a fi la fel de interesante.
  • Afinitate – Acest lucru tine cont de modul in care interactioneaza fiecare fan, cu pagina. Cu cat sunt mai interesati de pagina ta, cu atat cresc sansele ca ei sa primeasca update-uri de la aceeasi pagina.

 

Daca nu vrei sa platesti pentru serviciile Facebook, atunci cel mai bun lucru pe care il poti face este sa utilizezi la maximum toate oportunitatile pe care ti le ofera. Iata cateva dintre lucrurile pe care le poti aplica cu usurinta:

1. Fotografiile si videoclipurile au un impact mai puternic fata de postarile text si vor determina o rata de raspuns mai buna. Facebook ofera un punctaj mai mare acestui tip de continut, pentru calulul EdgeRank-ului. Pagina ta are astfel mai multe sanse sa fie vizualizata de fani si sa stranga mai multe like-uri. Nu uita ca imaginile au un rezultat bun si din punct de vedere al viralitatii, putand fi impartasite de prieteni ai fanilor tai.

2. Incurajeaza fanii sa interactioneze cu pagina ta, prin like-uri, share-uri si comentarii. Cu cat creste interactiunea, cu atat Facebook va considera mai relevante postarile tale si le va prioritiza in news feed-ul lor. O modalitate simpla prin care poti imbunatati interactiunea este sa postezi intrebari si sa creezi polls, ca sa obtii un feedback relevant din partea fanilor.

3. Adauga un cover photo creativ si care sa contina un call-to-action care sa determine mai multa actiune. Aici putem numara promovarea unui concurs, impartasirea unui album foto sau o imagine foarte sugestiva pentru activitatea ta principala.

4. Posteaza cel putin o data pe zi si la ore optime. Foloseste Page Insights ca sa afli care sunt cele mai bune ore pentru postat pentru business-ul tau. Este bine de stiut ca oamenii interactioneaza cel mai adesea cu Paginile intre orele 21:00 – 22:00 si cei mai multe dintre acestia sunt persoane cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani. De asemenea, evita sa folosesti texte prea lungi, care nu vor capta atentia cititorilor.

Facebook este un instrument de marketing esential pentru fiecare campanie pe care vrei sa o promovezi si este important sa fii in pas cu schimbarile care au loc periodic pentru a nu fi afectat negativ de catre acestea. Profita de toate oportunitatile gratuite sau cu plata pe care ti le ofera Facebook, ca sa iti promovezi in mod eficient afacerea.

Lasa un comentariu