Se apropie Black Friday! Tu ai inceput pregatirile? Nu rata sfaturile ShopMania BIZ!

6 noiembrie 2012

Zi de origine americana, Black Friday  sau „Vinerea neagra” este ziua care deschide oficial sezonul de shopping pentru cadourile de Craciun si celelalte sarbatori din lunile de iarna. Black Friday are loc in ultima vineri din luna noiembrie, fiind urmata de inca o zi de oferte speciale, destinate exclusiv mediului online – Cyber Monday, aceasta avand loc in urmatoarea zi de luni.

Anul acesta Black Friday va avea loc pe 23 noiembrie iar Cyber Monday pe 26 noiembrie.

Retailerii din intreaga lume, inspirati de succesul comercial al acestui eveniment lansat in Statele Unite pregatesc oferte speciale si se intrec in reduceri impresionante unele chiar de pana la 70% reducere din pretul initial.

Si in Romania au crescut veniturile companiilor care s-au pregatit din timp pentru Black Friday.

eMag a declarat de exemplu vanzari de 8 milioane de euro in campania Black Friday de anul trecut, clientii lor comandand 90.000 de produse intr-o singura zi.

Ce este Black Friday si cum a aparut?

Desemnand initial prima zi de dupa sarbatoarea traditionala americana Ziua Recunostintei, zi renumita in Philadelphia, pentru traficul pietonal si de vehicule foarte intens, Black Friday s-a transformat pe parcursul timpului in ziua in care majoritatea comerciantilor de produse cu amanuntul isi deschid magazinele mult mai devreme (unii chiar la 4-5 dimineata) si fac reduceri mari de preturi, clientii asteptand nerabdatori sa profite de aceasta ocazie speciala.

Black Friday nu tine doar o singura zi, campania fiind de multe ori prelungita si pe parcursul weekend-ului, insa nu intotdeauna reducerile sunt la fel de mari si in zilele urmatoare.

Daca Black Friday este ziua marilor reduceri la care se raliaza majoritatea marilor magazine atat din mediul online cat si din cel offline, prima zi de luni din saptamana care urmeaza, este in Statele Unite, Cyber Monday, o alta zi in care retailerii online, in special, se intrec in reduceri si oferte speciale.

Pentru ca in ultimii ani si in Romania marile magazine online si nu doar cele mari, au inceput sa urmeze modelul american si sa organizeze campanii de reduceri de preturi de Black Friday, ShopMania BIZ ofera magazinelor realizate pe platforma noastra idei si sfaturi privind aceasta ocazie speciala pe care este bine sa nu o ratezi.

Deocamdata, la nivelul tarii noastre, reducerile practicate de magazinele online participante la Black Friday au fost intre 10% si 40-50% din pretul anumitor produse. Nu este insa necesar sa urmezi intru totul exemplul marilor magazine daca nu-ti poti permite deocamdata insa participarea la Black Friday iti poate aduce mari profituri.

Sfatul nr. 1

Pregateste-ti din timp ofertele speciale pentru Black Friday si verifica daca ai pe stoc toate produsele pe care vrei sa le oferi.

Anunturile de participare a magazinului la campania Black Friday este bine sa fie facute din timp prin  bannere speciale plasate strategic pe site pentru ca vizitatorii magazinului sa stie sa revina pe 23 noiembrie pe site cu pofta de cumparaturi.
 

Sfatul nr. 2

Foloseste elementul „soc” in campania ta Black Friday. Mai concret, daca poti oferi un discount super spectaculos la un produs, fara sa dai faliment, fa-o! Acest lucru atrage clientii care dau navala pe site-ul tau si majoritatea nu vor comanda doar acel produs, sau poate nici nu-l vor comanda pe acela, ci vor fi atrasi de alte produse cu reduceri de pret din magazin.

Aceasta strategie de marketing este aplicata de multe ori cu succes de magazinele online mai mici si care dau de multe ori in acest fel lovitura.

Sfatul nr. 3

Pe langa elementele vizuale, utilizeaza in reclamele speciale pentru Black Friday si informatii precum intre ce ore se desfasoara campania sau daca asiguri livrari ale produselor cu pret redus doar in anumite zone. Chiar daca unii clienti ar putea fi descurajati si nu vor mai comanda pentru ca nu se afla in zona indicata pentru livrare, vei economisi astfel timp ulterior la capitolul client service.

Mult spor in pregatirea campaniei tale Black Friday si nu uita sa revii pe blogul ShopMania BIZ pentru ca iti pregatim si alte articole cu sfaturi utile precum si noi functionalitati care te vor ajuta in desfasurarea acestei campanii.

Lasa un comentariu