Solutii pentru colectarea adreselor de email

26 aprilie 2013

Email-ul este un element esential pentru succesul campaniilor de marketing, ce are potential viral si te ajuta sa comunici cu clientii si potentialii cumparatori. Colectarea adreselor de email este una dintre activitatile care te ajuta sa iti dezvolti baza de date a persoanelor care vor primi newsletter-ul tau sau mesajele promotionale.

Obtinerea adreselor de email se realizeaza in timp si in mod constant, iar atunci cand cineva isi ofera datele personale este indicat sa te asiguri ca si-a dat acordul pentru a primi mesajele tale. Vei evita astfel reactii negative din partea lor pe mai tarziu, cat si raportari tip spam.

Reclamatiile spam ar putea fi evitate si daca folosesti o metoda de confirmare a abonarii, cum ar fi metoda double opt-in, care se bazeaza pe trimiterea unui link de confirmare pe email-ul proaspatului abonat. In cazul in care un abonat a introdus o adresa gresita de email, mesajele pe care le trimiti ar putea ajunge insa in contul de email al unei alte persoane, putand genera astfel alerte spam. Insa daca acea persoana nu confirma, atunci vei putea sta linistit in ceea ce priveste raportarea spam.

De asemenea, in cadrul formularelor de abonare, de participare sau de download, poti adauga si optiunea de confirmare a primirii mesajelor din partea ta, cat si a companiilor partenere, prin bifarea unei casute rezervate acestui aspect.

Pentru a te afla in deplina siguranta, adauga in footer-ul mesajelor pe care le trimiti abonatilor si optiunea de dezabonare de la newsletter, pentru a facilita acestora optiunea de opt-out in cazul in care nu mai doresc sa primeasca email-urile de la tine.

  • Solutii transparente pentru colectarea adreselor de email:

1. Ofera vizitatorilor acces gratuit la cadouri in format electronic (freebies) care pot fi descarcate de pe website-ul tau, cum ar fi un ebook, un wallpaper, o serie de font-uri si elemente de design digital sau chiar o aplicatie. Vizitatorii ar putea primi un link pentru descarcarea acestuia doar in urma completarii unui formular online care sa necesite oferirea datelor de contact.

2. Porneste o serie de concursuri online cu premii atractive, care sa starneasca interesul utilizatorilor de a participa.

3. Da startul unei promotii pe site-ul tau cum ar fi oferirea unui discount pentru orice tip de produs pe care il comercializezi, achizitionarea unui pachet de produse cu pret redus sau transport gratuit. In momentul plasarii comenzilor online, clientii se vor loga in cont sau isi vor crea unul nou in cazul in care sunt clienti noi.

4. Incepe o campanie de promovare pe website-uri partenere ca sa iti faci cunoscute produsele unui audiente noi. Stabileste cu partenerii tai o modalitate prin care sa oferi vizitatorilor posibilitatea de a primi si in viitor mesaje din partea ta, cat si a partenerilor. Spre exemplu, adauga o casuta pentru optiunea de accepare a primii mesajelor din partea companiilor terte, in pagina de inscriere.

5. Participa la evenimente, la targuri si festivaluri, unde poti gasi noi clienti pentru produsele tale. Desi in mod uzual inscrierea pentru variate workshopuri, concursuri sau alte activitati interactive se realizeaza cu cateva zile inainte desfasurarea evenimentului, poti indemna potentialii clienti sa isi lase datele de contact si in locatie, in cazul in care nu au reusit sa faca acest lucru online.

6. Organizeaza chiar tu diverse evenimente, un motiv excelent pentru a crea puncte de atractie pentru clientii potentialii si pentru a relua legatura cu partenerii media si colaboratori. Vei avea sansa sa colectezi o alta serie de adrese de email inainte si in timpul evenimentului, cat sa atragi si atentie posesorilor de smarthpone-uri prin afisarea de QR coduri pentru inscriere in locatie..

7. Promoveaza-te pe retelele de socializare. Pe Pinterest poti adauga board-uri cu imagini atractive pentru produsele tale, cu link catre magazinul online, iar pe Facebook poti adauga mesaje cu link-uri catre formularele de inscriere, cat si tab-uri personalizate. Nu ezita sa folosesti si alte retele de socializare pentru a indemna utilizatorii sa se scrie pe site.

  • Metode de colectare a adreselor de email in mod gresit:

Exista si o lista a metodelor de colectare a adreselor de email pe care nu trebuie sa le folosesti niciodata, deoarece iti vor dauna pe viitor. Printre acestea se enumera:

  • cumpararea de liste cu adrese de email: pe langa faptul ca obtii aceste aceste contacte in mod ilicit, atunci cand vei trimite newsletter-ele vei descoperi multe adrese de email care nu mai exista si vei obtine rate mici de deschidere din partea celor inca active, deoarece continutul trimis nu este in totalitate relevant pentru persoanele respective. Vei risca sa obtii multe raportari de spam in astfel de situatii;

     preluarea adreselor de email de pe Internet: aceasta metoda nu se poate incadra in categoria activitatilor oneste pentru dezvoltarea unei afaceri online (copierea si centralizarea email-urilor publice), iar in final risti sa obtii aceleasi rezultate precum in cazul de mai sus;

    folosirea aplicatiilor pentru extragerea automata a adreselor de email: aceasta este inca o metoda necinstita de obtinere a datelor fara acordul persoanelor respective.

  • Ce poti face dupa ce ai obtinut adresele de email:

Dupa obtinerea adreselor de email, lista acestora trebuie actualizata in mod constant ca sa ai email-uri pe care sa te poti baza, reale si active. Vei putea obtine astfel performante mai bune in campaniile de marketing.

Creeaza un continut atractiv ca sa impiedici dezabonarea. Doar pentru ca un utilizator a acceptat sa se aboneze la newsletterul tau, acest lucru nu garanteaza ca acesta iti va ramane fidel. In orice moment poate alege sa se dezaboneze deoarece continutul pe care i-l trimiti fie nu este de calitate, fie nu mai corespunde nevoilor si asteptarilor sale.

Trimite mesaje in mod constant. Zilnic primim zeci sau poate chiar sute de email-uri, mare parte dintre acestea fiind newslettere ale diferitelor website-uri pe care le-am vizitat. Daca iti doresti ca marca ta sa ramana in atentia abonatilor, atunci ai nevoie sa trimiti mesaje in mod constant. De asemenea, este indicat sa pastrezi frecventa de trimitere si eventual sa le-o faci cunoscuta in momentul abonarii pentru a stii cand vor primi mesajele tale.

Verifica datele statistice si experimenteaza. Orice tip de efort de marketing necesita centralizarea si analizarea datelor statistice, in timpul ori la finalul sau. Astfel iti poti da seama ce factori trebuie modificati pentru a imbunatati rezultatele campaniilor de email.

Pune in practica aceste sfaturi si vei putea o baza de date suficienta pentru campanii de email de succes!

Lasa un comentariu