Cumparatorii prefera magazinele online specializate

Stiri si tendinte, 23 Jul 2015

Persoanele care doresc sa achizitioneze un produs de nisa, greu de gasit in hypermarket-uri sau magazine online de mari dimensiuni, apeleaza adesea la magazine online mici, specializate.

Cumparatorii s-ar putea gandi ca un magazin care vinde o gama de mii de produse, ar putea sa ofere cam tot ce ti-ai putea dori. In realitate, produsele regasite la marii retaileri sunt in general produse de top sau generale, mai putin produse rare, foarte nisate.

ups-infographic

In data de 3 iunie 2015, companiile UPS (lider global in servicii de logistica si transport) si comScore (lider in servicii de analiza din domeniul digital) au publicat un studiu la care au participat peste 5000 de persoane din Statele Unite, studiu care arata ce ar trebui sa faca magazinele online pentru a ramane competitive. Preferintele consumatorilor se axeaza pe:

  • facilitarea gasirii si cumpararii de produse de pe dispozitivele mobile;
  • existenta optiunilor flexibile pentru livrare;
  • simplificarea termenilor de returnare a produselor, fara taxe suplimentare.

Cu alte cuvinte, consumatorii sunt dispusi sa foloseasca mai mult telefonul mobil pentru a cauta (41%) si cumpara produse (30%), sunt influentati de social media, iar transportul gratuit continua sa fie un factor deciziv in decizia de cumparare.

Probabil ca aceste informatii sunt deja cunoscute de marea majoritare dintre voi, dar sa aflam ce noutati aduce acest studiu:

  • 61% dintre respondenti au plasat o comanda la un retailer mic deoarece oferea produse care nu se regaseau la marii competitori;
  • 49% dintre persoane au ales un magazin online mic deoarece nu au putut gasi produsul dorit intr-un magazin mare;
  • 40% doresc sa sustina comunitatea afacerilor de mici dimensiuni;
  • 40% dintre consumatori au plasat comenzi online in afara Statelor Unite, jumatate dintre acestia deoarece isi doreau preturi mai mici;
  • 35% dintre cumparatori au dorit sa achizitioneze produse care nu se gasesc in magazinele din SUA.

De asemenea am aflat de dorinta puternica a cumparatorilor de a gasi in magazinele online preturi mai bune si o selectie mai complexa de produse decat in magazinele clasice, dar si faptul ca in cazul in care exista si un magazin fizic, aproape jumatate dintre persoane au preferat livrarea produselor in acesta locatie, cumparand si alte produse aditionale in momentul ridicarii coletului.

 

EXEMPLE

1. Daca un magazin mare ofera mii de produse, insa doar 5 modele dintr-o anumita categorie, sa zicem placi pentru skateboarding, probabil ca produsele respective ca au un design simplu si nu exista prea multe variante.

Spre fericirea consumatorilor, exista magazine online care sunt specializare in vanzarea anumitor produse. In exemplul nostru, skateboard-uri, oferind o gama mai larga de tipuri de placi si modele imprimate. Pasionatii probabil vor fi atrasi sa cumpere de aici pentru a se bucura de modelul preferat.

01

2. Exista si situatia in care un magazin online mic poate sa ofere doar cateva modele ale unui produs, dar care sunt foarte bine alese si se adreseaza unui public bine definit. De exemplu tenisi pictati manual.

03

 

Comerciantii online de mici dimensiuni atrag cumparatori nu doar pentru ca au produse nisate, dar si pentru ca stiu cum sa marketeze mai bine piata, ofera detalii amanuntite despre produse si pot avea costuri mai scazute, in special cele legate de depozitarea produselor.

Datele complete ale studiului pot fi citite in acest PDF.

 

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.