Ce este GEO si ce optimizari poti face pentru a creste relevanta magazinului in cautarile motoarelor AI
In contextul actual in care cautarea online evolueaza rapid prin adoptarea generative AI (ChatGPT, Gemini, Perplexity etc.), magazinele online trebuie sa-si ajusteze strategia de continut pentru a ramane relevante. Cu atat mai mult cu cat specialistii estimeaza ca interogarile via AI le vor depasi pe cele traditionale pana la inceputul anului 2028.
Intr-un articol anterior, vorbeam despre cum iti poti adapta strategia de marketing in era AI. Acum este momentul pentru cateva completari.
Asadar, vom discuta in continuare despre GEO (Generative Engine Optimization), o componenta esentiala pentru orice website, prin faptul ca transforma modul in care motoarele AI preiau, sintetizeaza si citesc informatii, nu doar prin clasamente (SEO), ci prin citari si raspunsuri directe.
Ce e GEO si de ce conteaza?
GEO (Generative Engine Optimization) reprezinta optimizarea continutului astfel incat acesta sa fie preluat, citat si utilizat de motoare generative de cautare (ChatGPT, Gemini etc.).
In acest caz, te-ai putea intreba daca mai este cazul sa optimizezi magazinul din perspectiva SEO. Ei, bine, optimizarea continutului magazinului online pentru motoarele AI nu inlocuieste SEO, ci extinde relevanta rezultatelor prin metodologia GEO.
Astfel, daca ai investit deja in SEO, ai o baza de pornire solida din perspectiva optimizarii GEO, pentru:
- Crearea de continut de calitate dedicat unor audiente specifice;
- O mai buna intelegere a continutului de catre motoarele de cautare;
- Castigarea de mentiuni credibile pe internet.
Dar cum optimizezi politica de continut pentru GEO? Citeste in continuare:
Politica de continut optimizata GEO pentru magazin online
1. Construieste o structura modulara si ofera raspunsuri clare
- Imparte continutul din blogul site-ului in sectiuni scurte, fiecare raspunzand unei intrebari specifice (75-300 cuvinte).
- Foloseste H2/H3 care pun intrebari reale (ex. “Cum aleg marimea potrivita?”), pentru ca AI‑urile sa extraga usor raspunsuri relevante.
2. Asigura claritate si extragere usoara a informatiilor
- Concentreaza informatia esentiala la inceput: date concrete, fapte, beneficii.
- Foloseste fraze scurte, limbaj simplu si structuri care pot fi “citabile” de catre AI.
3. Creeaza context si autoritate
- Include detalii relevante, studii, comparatii care ofera profunzime si credibilitate.
- Parteneriatele, mentiunile si sursele externe credibile sporesc autoritatea continutului.
4. Testeaza si monitorizeaza in mod activ
- Testeaza in mod regulat cu ChatGPT, Gemini, Perplexity daca produsul tau sau continutul magazinului apare in raspunsuri. Ajusteaza in functie de rezultate.
Este de asemenea important sa respecti tonul conversational al continutului pe care il adaugi in website sau pe blog. Produsele si descrierile scrise intr-un ton natural, orientat spre intrebari reale ale utilizatorilor, sunt mai apreciate de AI‑uri.
Ce poti face in acest sens este sa identifici intrebarile exacte pe care si le pun consumatorii si sa creezi continut care raspunde fix acestor intrebari.
In concluzie, lupta pentru relevanta in era AI este una dura si care pe alocuri poate parea inegala, mai ales ca rezultatele afisate de motoarele AI selecteaza doar primele 4 sau 5 surse relevante, facandu-le pe celelalte practic invizibile.
Cu toate acestea, dupa cum mentionam anterior, daca ai facut si faci in continuare bine SEO, atunci iti va fi mai usor sa extinzi relevanta magazinului tau prin metodologia GEO. Incepe sa aplici de pe acum tacticile recomandate si ramai mereu la curent cu noutatile in materie de inteligenta artificiala. Spor!
Lasa un comentariu