5 exemple de „Call to Action” sau cum faci cumparatorul sa dea click
Ati vazut pe multe site-uri, bloguri, newslettere expresii de genul „Cumpara acum”, „Intra aici”, „Aboneaza-te”. Toate aceste expresii se numesc call-to-action si reprezinta exprimarea care trebuie sa determine publicul la o actiune imediata folosind verbul imperativ. Fie ca ai un magazin online, un blog personal, o idee de afacere online pe care vrei sa o dezvolti, un site de stiri sau poate un site de prezentare al companiei tale, butonul call-to-action este necesar in orice situatie.
La prima vedere pare simplu, dar trebuie sa avem in vedere si unele reguli. Nu este de ajuns sa punem un buton intr-o culoare neon pe site si sa ne asteptam sa functioneze.
Un „apel la actiune” este o declaratie foarte clara si la obiect, ea poate cere cititorului sa se inscrie la newsletter, sa cumpere un produs de pe site, sa descarce un document sau sa intre sa citeasca un articol.
Nu exista nici reguli foarte clare referitoare la modelul cel mai bun pentru conversii, dar incet incet ne putem cunoaste publicul tinta si putem ajunge la varianta care functioneaza cel mai bine pentru noi.
Iata doar cateva indicatii generale, pentru o rata de conversie cat mai mare.
- Inainte ca vizitatorul site-ului sa treaca la actiunea propusa de tine, este bine sa ii faci cunoscut avantajul pe care il are daca recurge la actiune sau nevoia pe care i-o poate satisface produsul tau.
2. Cateodata este bine sa existe un beneficiu pentru consumator in momentul in care este invitat sa faca o anumita actiune. Reducerile, intrarea in concurs sau un serviciu gratuit sunt elemente foarte importante in decizia clientului.
3. Este important ca indrumarea sa fie catre o singura actiune, o singura informatie, un singur proces. Trimiterea utilizatorului catre actiuni multiple il vor descuraja si va refuza sa interactioneze, deci va parasi site-ul sau va inchide newsletter-ul fara a raspunde mesajelor call-to-action.
4. Din punct de vedere al asezarii in pagina, butonul CTA trebuie sa fie cat mai central posibil, in jurul lui sa fie spatiu gol, pentru a putea fi reperat imediat. Ca si cromatica, important este sa aiba o culoare contrastanta cu restul imaginii, dar nu exagerat, in limitele paletei de culori folosite.
Mai jos vei gasi o serie de expresii call-to-action pe care le poti folosi in campaniile de promovare a produselor sau serviciilor tale, si ne-am gandit ca ar fi utile si cateva exemple in limba engleza („Sign up now”, „Get started”, „Explore”, „Start a project”). De ce trebuie sa tii cont este limbajul: cu cat va fi mai simplu cu va fi mai rapid de inteles, actiunea sa fie foarte clara si expusa la modul imperativ.
„Citeste acum”, „Cumpara acum”, „Intra sa vezi colectia”, „Pana la sfarsitul lunii”, „Valabil pana la data de …”, sau „Grabeste-te! Valabil doar astazi!” – creeaza un sentiment de urgenta si o nevoie de actiona in acel moment.
Atentie! Nu intotdeauna un buton mare aduce conversii! Acesta poate fi evidentiat si prin pozitie, culoare sau fundal contrastant.
Elementele call-to-action au o importanta majora in succesul unei afaceri online, si de aceea trebuie sa acorzi timp suficient alegerii design-ului paginii web, crearii textelor de marketing cu care vei convinge vizitatorul sa interactioneze cu site-ul tau, cat si alegerii culorilor care vor atrage privirea. Recomandarea noastra este sa faci un scurt studiu de piata inainte de a lua decizia finala sau de a gasi rezultatele studiilor si cercetarilor realizate in Romania si in strainatate cu privire la tendintele folosirii Call-to-Action in domeniul de activitate a afacerii tale.
Nu te descuraja daca nu vei gasi reteta de succes pentru site-ul tau din prima campanie, dupa incercari succesive efortul depus va fi rasplatit si acest lucru se va vedea in cresterea veniturilor.
Nu uita ca butonul CTA este intr-o continua testare pana ajungem la forma la care functioneza cel mai bine si la mesajul acceptat cel mai usor de catre cumparatorii magazinului tau. Butonul trebuie modificat periodic, atat din punct de vedere grafic dar mai ales ca mesaj. Iata un exemplu pentru un magazin online de haine: daca timp de o luna mesajul a fost „Cumpara acum!” il putem schimba in „Vezi colectie noua!” iar la final tragem linie si vedem care mesaj a adus cele mai multe vanzari. Este foarte important ca prin aceste modificari sa poti observa ce fel de strategie functioneaza cel mai bine si genereaza cele mai multe vanzari, respectiv care au un CTR si o Rata de Conversie mai mare.
Spor la vanzari!
Lasa un comentariu