8 hack-uri pentru a genera vanzari rapid, fix cand ai nevoie de ele
Sustenabilitatea magazinului tau online depinde de un volum constant de vanzari. Exista perioade in care vanzarile online cresc in mod natural (cum ar fi sarbatorile sau Black Friday). Din pacate, insa, exista si reversul acestor perioade: luni in care vanzarile merg foarte prost.
Majoritatea magazinelor online inregistreaza vanzari mai scazute vara. Chiar daca acesta nu este sezonul care iti da cele mai multe batai de cap tie, e indicat sa te pregatesti din timp pentru cand va sosi.
Iata ce poti face:
8 Feluri de a genera vanzari rapid, exact cand ai nevoie de ele
Uneori, indiferent de sezon, ai nevoie de cash flow rapid. Sau vrei sa eliberezi depozitul de anumite produse pentru a face loc unor noi. Oricare ar fi motivul, cateva eCommerce growth hacks sunt mereu binevenite, nu?
1. Urgenteaza cumparaturile prin FOMO (Fear of Missing Out/teama de a pierde ceva)
FOMO este un termen des intalnit in psihologie si desemneaza un tip de anxietate sociala legata de teama de a pierde o ocazie de a te distra in timp ce altii profita de ea.
Termenul a fost extins in mai toate domeniile si este extrem de potrivit in cazul eCommerce. Nimeni nu vrea sa rateze o ocazie excelenta, nu? Mai ales cand ea este foarte populara.
Iata cum poti folosi FOMO in avantajul tau:
- Adauga un counter produselor pe care vrei sa le vinzi rapid. “7 clienti au comandat acest produs doar azi.”
- “Doar trei produse ramase in stoc.”
- “Clientii care au ales acest produs au mai comandat si…”
- “Clientii nostri sunt de acord ca acest produs se potriveste excelent cu…”
Astfel, pe langa urgenta, poti crea si un sentiment de apartenenta la o comunitate, la un grup de oameni cu pasiuni, interese si preferinte comune.
2. Foloseste live chat-ul
Live chat-ul poate creste rapid vanzarile din magazinul tau online. Vizitatorii care il folosesc au o probabilitate de 8 ori mai mare sa devina clienti decat cei care nu o fac.
Atunci cand vrei sa vinzi anumite produse rapid, il poti folosi in mod inteligent. Seteaza un mesaj de bun-venit care sa-l conduca pe vizitator la produse relevante, selectate de tine pe baza interactiunilor anterioare sau produse aleatorii care se afla in promotie.
3. Promotii-fulger
Seteaza promotii rapid, direct din dashboard-ul tau MerchantPro. Pentru a grabi vanzarea, anunta-ti cumparatorii ca ele vor fi valabile un timp foarte limitat – de exemplu, o singura zi.
Promoveaza aceste oferte pe social media si prin campanii PPC, insa ai grija sa targetezi in special persoane care au mai cumparat din magazinul tau. Acestea sunt cele mai predispuse la a plasa o noua comanda, mai ales daca au fost multumite de cele anterioare si daca reducerea este tentanta.
4. Valorifica recenziile si review-urile la maxim
Incepe prin a pregati terenul. Recenziile si parerile clientilor pot fi cea mai valoroasa unealta de marketing pentru un magazin online. Mai mult, ele sunt relevante atat timp cat produsul se afla in oferta ta, asa ca nu e niciodata prea devreme sa investesti in colectarea lor.
Ofera-le clientilor tai un stimulent pentru a lasa o recenzie. Un cupon in valoare de 10 RON pentru urmatoarea comanda, transport gratuit sau alte beneficii care pot fi folosite in viitorul apropiat sunt excelente.
Continua sa faci asta regulat!
Apoi, de indata ce majoritatea produselor de pe site au recenzii, asigura-te ca ele sunt plasate intr-un loc foarte vizibil. Poti chiar sa instalezi un pop-up care sa se declanseze atunci cand vizitatorul intentioneaza sa paraseasca pagina pentru a-i arata ce recenzii excelente are produsul.
5. Creeaza campanii impreuna cu influenceri din domeniul tau
93% dintre marketeri sunt de acord ca parteneriatele cu influenceri sunt profitabile. De altfel, ROI-ul la nivel global al unei colaborari cu influenceri este de $18 pentru fiecare $1 cheltuit.
Desigur, o campanie de succes presupune in primul rand alegerea unui influencer potrivit pentru brand-ul tau. Inainte de a semna un angajament, cere-le influencerilor de pe lista ta scurta cateva detalii socio-demografice despre audienta lor, istoricul campaniilor realizate si nivelul lor de succes, precum si alte metrici care sa te ajute sa gasesti punctele comune intre audienta lor si publicul tau-tinta.
6. Foloseste pop-ups pentru exit intent
Un exit intent pop-up este un banner care se activeaza atunci cand un vizitator intentioneaza sa iasa de pe o anumita pagina. Cea mai buna optiune aici este sa ii tentezi sa ramana si sa finalizeze comanda cu un discount activat special pentru ei, la fel ca in exemplul de mai jos.
7. Trimite mailuri de tip reminder pentru cumparaturi regulate
Aceasta strategie functioneaza excelent pentru magazinele online care vand produse alimentare, mancare pentru animale, produse cosmetice si de curatenie si asa mai departe. Pe scurt – daca magazinul tau vinde un produs care „se consuma” si trebuie inlocuit, aceasta strategie iti va genera vanzari rapid.
Filtreaza cumparatorii care au avut comenzi regulate in magazinul tau dupa produsele cumparate. Trimite-le apoi un email amintindu-le ca e posibil ca produsul sa fie pe cale de a se termina. Similar, ii poti targeta si cu ad-uri PPC in Google sau Facebook.
8. Creeaza pachete de produse
Un exemplu clasic este cel al producatorilor de imprimante care vand imprimantele in pierdere pentru a-si recupera mai apoi banii vanzand cartusele de reincarcare cu un adaos considerabil. Aceeasi strategie se intampla si in cazul majoritatii consolelor de gaming.
Care dintre produsele din magazinul tau se preteaza la o astfel de strategie? Exista produse care au un adaos foarte mare si pe care le poti oferi intr-un pachet cu alte produse cu adaos minim?
Poti vinde rapid huse de protectie oferindu-le gratuit alaturi de telefon sau chiar accesorii mai mici alaturi de huse premium.
Combinatiile pe care le poti face sunt practic nelimitate, trebuie sa ai grija doar ca discount-urile sau produsele oferite gratuit sa nu iti aduca pierderi financiare.
Atunci cand ai nevoie de vanzari rapide sau cash flow instant, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa analizezi comportamentul clientilor tai. Astfel, iti vei da seama ce tip de promotii si oferte isi doresc acestia si care sunt discount-urile care vor face ca produsele tale sa zboare din depozit!
Noi suntem alaturi de tine cu o solutie eCommerce „la cheie„, care iti ofera numeroase optiuni de promovare si personalizare direct din dashboard-ul tau MerchantPro. Scrie-ne oricand ai nevoie de ajutor!
Lasa un comentariu