9 moduri de a vinde mai mult prin newslettere si campanii email

Online Marketing, 12 Jun 2020

Stiai ca emailul are cea mai buna rentabilitate dintre toate tacticile de marketing pentru eCommerce si nu numai? Studiile la nivel global arata ca pentru fiecare dolar cheltuit pe marketing prin email vrei primi inapoi o medie de $40.

eCommerce - vinde mai mult prin email marketing Sursa foto

Asta inseamna un ROI de 3900%! De ce este emailul un canal atat de profitabil?

Iata cateva dintre motive:

  • Campaniile email sunt ieftine. Exista multe platforme de tip ESP sau marketing automation prin intermediul carora poti trimite emailuri catre lista ta - gratuit sau pentru o suma lunara modica.
  • Segmentarea este facila. Prin intermediul acelorasi platforme poti trimite anumite campanii doar catre anumiti utilizatori din lista ta. Astfel, vei trimite doar emailuri relevante si vei evita sa enervezi utilizatorii trimitandu-le promotii care nu-i intereseaza.
  • Crearea unei campanii de email sau a unui newsletter de la 0 este si ea facila. Nu ai nevoie de tool-uri speciale sau de personal ultra-specializat.

Stiai ca platforma eCommerce MerchantPro iti pune la dispozitie o serie de aplicatii pentru email marketing, deja integrate in sistem? Le poti activa cu usurinta pentru ca vizitatorii din magazin sa se aboneze la newsletterul tau.

Cu toate ca un ROI de 3900% suna mai mult decat atragator, e important sa ne amintim ca aceasta este o medie globala. Nu toate campaniile sau toate companiile ating astfel de cifre.

Insa sunt si campanii care le depasesc. Hai sa vedem cum te poti asigura ca vei fi in cea de-a doua categorie.

9 idei pentru campanii de email care cresc vanzarile eCommerce

1. Investeste in cresterea numarului de subscriberi din lista ta
Nu poti avea ROI pentru campaniile tale email daca nu ai o lista in continua crestere. Ca atare, asigura-te ca formularul de inscriere este vizibil, dar si ca le oferi vizitatorilor tai motive sa-ti ofere datele personale. Cateva lucruri de care sa tii cont:

  • Formularul de inscriere ar trebui sa fie vizibil pe toate paginile.
  • Poti folosi si un pop-up (Ai grija insa sa nu fie prea intruziv!) care sa fie declansat de anumite comportamente.
  • Ofera un mic cadou pentru inscriere: un discount de peste 5% pentru prima comanda functioneaza cel mai bine.

2. Incepe cu un email de bun venit
Fa-i pe clientii tai sa se simta ca intr-un magazin fizic. Daca ar intra intr-unul ar exista cineva care sa le ureze bun venit, nu?

Abonatii noi se asteapta sa primeasca acest email, iar daca nu il primesc vor considera ca este ceva in neregula cu platforma ta. Peste 50% dintre ei il vor deschide.

Acest email are rolul de a-i familiariza pe noii abonati sau clienti cu magazinul tau online, asa ca ofera-le informatiile de care au nevoie despre promotiile actuale, cum pot plasa o comanda, modalitati de plata si asa mai departe.

3. Personalizeaza campaniile cat mai mult posbil
Este usor sa trimiti acelasi email la toata lista ta. Insa este si contra-productiv.

Emailurile personalizate aduc de sase ori mai multe tranzactii decat cele trimise “la gramada”. Cu alte cuvinte, atunci cand trimiti oferta potrivita, ai de sase ori mai multe sanse sa vinzi.

De altfel, e logic. Nu ai trimite un cod promotional pentru jucarii pentru caini unui client care a cumparat pana acum doar mancare pentru pisici, nu?

Cum poti personaliza campaniile tale de email pentru succes? In functie de userii de pe lista ta, poti folosi mai multi factori:

  • Factori socio-demografici: varsta, sex, venit, statut marital si asa mai departe
  • Cumparaturi anterioare
  • Interactiuni cu campaniile tale anterioare (ce emailuri au fost deschise si pe care dintre link-uri s-a facut click?)

Te incurajam sa faci si sondaje pentru a afla mai multe despre clientii tai si despre cum le poti trimite oferte relevante.

Folosind factorii de mai sus sau o combinatie intre ei, iti poti segmenta lista generala.

Campanii newsletter - vinde mai mult prin email marketing

4. Ofera discounturi si promotii exclusive clientilor tai fideli
Stiai ca poate fi de pana la 25 de ori mai scump sa atragi un client nou decat sa pastrezi unul existent? Investeste in consolidarea relatiei cu cei mai buni dintre clientii tai oferindu-le pachete VIP sau discounturi si promotii la care ceilalti nu au acces.

In platforma MerchantPro, ii poti gasi rapid pe acestia, in panoul de control al magazinului tau. Afli rapid si usor care dintre clientii tai au comandat cel mai mult din magazinul tau intr-o anumita perioada de timp.

5. Trimite regulat campanii email cu promotii si discounturi tuturor celor de pe lista ta
Lista ta de subscriberi este cel mai rapid mod de a face vanzari. Acestia sunt oamenii care isi doresc sa afle primii noutati despre magazinul tau, dar mai ales oferte si promotii.

Asa ca este foarte important sa nu-i dezamagesti.

De fiecare data cand lansezi o campanie promotionala noua, asigura-te ca primii care afla de ea sunt subscriberii tai. Abia dupa ce ai trimis acest email poti trece mai departe si promova noile tale oferte pe canalele social media sau prin ad-uri PPC.

6. Trimite emailuri clientilor care abandoneaza produsele in cos
Ai clienti care au adaugat produse in cos (cart), dar nu au finalizat comanda? Aminteste-le de ea! Acest tip de email are o rata de succes impresionanta. Poti recupera pana la 15% din vanzarile care ar fi fost pierdute altfel.

Afla direct de la expertii MerchantPro ce este un cart de cumparaturi abandonat si cum poti recupera un cart abandonat.

7. Trimite emailuri de tip up-sell si cross-sell
Aceste emailuri au rolul de a determina un client care deja a cumparat ceva de la tine sa mai faca asta din nou, relativ curand.

Un email de tip up-sell are rolul de a vinde un produs mai scump sau un upgrade. De exemplu, unui utilizator care a cumparat un telefon mobil de la tine ii poti trimite un email peste cateva luni sau un an, sugerandu-i ca noua varianta a aceluiasi telefon este mai performanta.

Pentru acelasi utilizator poti trimite un email de tip cross-sell care ii propune cateva huse de telefon, casti sau alte accesorii.

8. Adu inapoi clientii inactivi
Un simplu email care are ca titlu "Ne-a fost dor de tine" poate reactiva un client care nu a mai cumparat demult ceva din magazinul tau. Pentru a-I determina sa se intoarca ii poti oferi discounturi personalizate si exclusive.

In platforma MerchantPro ai posibilitatea sa creezi cupoane de reducere si reguli de discount aplicabile doar anumitori grupuri de clienti, putand astfel sa impulsionezi plasarea de comenzi online in mod targetat pe anumite categorii de clienti.

9. Nu uita de look & feel
Inainte de a apasa Send, asigura-te ca noua ta campanie de email:

  • Este mobile-friendly. Majoritatea clientilor tai deschid emailul de pe un dispozitiv mobil.
  • Nu are link-uri care nu functioneaza (se intampla mai des decat ai crede).
  • Este targetata corect (vezi punctul 3).
  • Se afiseaza corect pe orice dispozitiv (optiunea preview nu trebuie ignorata).

Iti recomandam sa testezi cat mai multe dintre aceste idei in paralel. Campaniile email pentru eCommerce care sunt personalizate, bine targetate, create intr-un mod captivant si care prezinta oferte atractive au cele mai mari sanse de succes.

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.