Care sunt optiunile de livrare a comenzilor online si ce implica acestea

26 iunie 2012

Daca ai un business online, este vital sa oferi un transport sigur si eficient clientilor tai, intr-un timp cat mai scurt si la cele mai mici costuri. Livrarea comenzilor este unul dintre cele mai importante aspecte ale unei afaceri online de succes, pe care sa le iei in considerare atunci cand vrei sa oferi clientilor o experienta de shopping completa, de calitate.

Rapiditatea si siguranta trimiterii produselor catre clienti vor face diferenta intre magazinul tau online si cel al competitorilor. Daca vei atinge si chiar depasi asteptarile acestora, cu timpul magazinul tau isi poate castiga prestigiul care sa aduca mai tarziu din ce in ce mai multi clienti.

Printre factorii pe care ii iau in considerare cumparatorii online, se numara si costurile de livrare. Acesta este un element cheie atunci cand se ia decizia finala de cumparare, intrucat va modifica suma totala pe care acestia o platesc. In acest caz, ei ar putea cauta un alt magazin care sa ofere aceleasi produse, insa care per total necesita un cost mai mic, multumita transportului mai ieftin sau chiar gratuit.

Asadar, atunci cand decizi care sunt metodele de livrare pe care le vei pune la dispozitia clientilor, raspunde urmatoarelor intrebari:

  • cat ma costa sa livrez?
  • in cat timp se va face livrarea?
  • coletele pot fi ridicate si de la sediu?
    -produsele sunt asigurate?
  • ce optiuni de livrare pot oferi?

Pentru aceasta ultima intrebare, iti oferim o lista a celor mai la indemana optiuni de livrare pe care le poti oferi clientilor tai:

Curierat rapid

Comertul online iti permite sa gasesti clienti potentiali pe intregul teritoriu al tarii, si nu numai. Cumparatorii se asteapta ca produsele pe care le-au comandat online sa ajunga la destinatie intr-un timp cat mai scurt posibil si fara ca marfa sa fie deteriorata. Pentru acest lucru, poti apela cu incredere la serviciile unei firme de curierat rapid.

Acestea asigura produsele pe care le livreaza, rambursand valoarea lor in cazul in care s-ar intampla un eveniment neplacut in timpul transportului. Optional, se poate alege si o asigurare suplimentara a produselor, in cazuri nefericite companiile rambursand intreaga valoare a coletului. Pentru rapiditatea plasarii comenzilor, companiile de curierat rapid integreaza si un formular online, care te ajuta sa scapi de timpii morti petrecuti in cazul comenzilor telefonice.

Colaborarea cu o companie de acest tip se poate defasura sub doua forme:

  • fara contract: in acest mod vei apela la serviciile de transport in aceleasi conditii precum o persoana fizica, fara a beneficia de tarife preferentiale;
  • cu contract: daca vei trimite spre livrare un numar mare de comenzi este mai bine sa inchei un contract cu firmele de curierat intrucat vei profita de avantajele unor taxe mai mici de transport, in functie de volumul total al coletelor pe care le trimiti in fiecare luna.

Posta

Posta Romana iti pune la dispozitie servicii de transport pentru clienti aflati in tara, cat si in strainatatate. Ai de ales intre mai multe variante pentru trimiterea pachetelor:

  • cu plata ramburs: consta in achitarea contravalorii bunurilor de catre destinatar catre agentul care livreaza, apoi remiterea acesteia catre tine prin mandat postal clasic sau eletronic;
  • cu confirmare de primire: acest serviciu consta in predarea catre expeditor a dovezii privind predarea coletului catre destinatar;
  • prin transport express serviciul PrioriPost este util atunci cand vrei sa trimiti un volum insemnat de colete, fiind adresat companiilor, in comparatie cu celelalte metode, disponibile si pentru persoanele fizice. Acesta permite ridicarea marfii de la sediul tau, monitorizarea livrarii, trimiterea de raportari saptamanale, returnarea produselor nelivrate, dar si negocierea tarifelor.
     

Sistem propriu de livrare

Ca sa beneficiezi de costuri mai mici, pe termen lung, poti investi intr-una sau mai multe autoturisme prin intermediul carora agentii tai sa poata livra rapid marfa comandata. Cu aceasta varianta nu mai esti nevoit sa platesti taxe de transport altor companii, costuri ce se pot dovedi destul de mari pe termen lung. In schimb, ai putea cheltui o suma mai mica de bani, punand la socoteala investitia in propriile masini, plata livratorilor, costurile de intretinere si alte cheltuieli care pot aparea.

Ca sa poti calcula insa cu usurinta costurile pe care le presupune o astfel de investitie, asteapta o perioada inainte de a pune pe picioare propriul sistem de livrare. Vei putea face astfel o previziune pe termen lung care sa te ajute sa afli daca pentru tine va fi o alegere benefica.

Ridicare personala

Exista clienti care vor dori sa ridice personal produsele, de la sediul tau. O pot face fie din considerente financiare, fie ca sa te poata cunoaste personal. In cazul in care ai si un magazin fizic, atunci indrumarea lor catre locatie va fi un excelent motiv pentru ca oamenii sa il viziteze si sa revina dupa o anumita perioada.

Informatii

Exista comercianti care nu afiseaza costurile de livrare decat in momentul in care clientul finalizeaza cumparaturile. Din pacate insa multi dintre acestia abandoneaza cosul de cumparaturi din cauza ca aceste informatii nu le-au fost oferite inainte. Iti recomandam sa afisezi in mod clar optiunile si costurile de transport, in paginile de produs sau intr-o pagina dedicata, usor accesibila.

In aceasta pagina este indicat sa oferi clientilor cat mai multe informatii posibile, care sa elimine orice fel de nelamuriri sau dubii pe care le pot avea asupra modalitatilor de transport. Daca apelezi la mai multe metode de livrare, atunci posteaza taxele pe care le va suporta cumparatorul, in functie de fiecare optiune in parte. Acestea vor fi diferite in functie de volumul, cantitatea sau zona de livrare. Astfel, costurile de livrare pot fi afisate pe intervale de pret, in functie de valoarea totala a comenzii.

Nu in ultimul rand, ofera informatii despre timpul de livrare al comenzilor. In functie de distanta, este de asteptat ca acestea sa fie trimise catre destinatar intr-un timp de cel mult 48 de ore, de la data comenzii. Indiferent cat va dura transportul, evita sa depasesti termenul postat pe site. Mai bine este sa adaugi 12-24 de ore in plus, iar apoi sa intrunesti asteptarile clientilor, multumiti de serviciile tale de transport.

 
Atunci cand vine vorba despre livrarea comenzilor catre clienti, nu lasa sa intervina factori care sa influenteze negativ parerea pe care acestia o au deja despre magazinul tau online. Precautia si atentia la detalii te vor ajuta sa pui la punct un sistem eficient de trimitere a produselor catre destinatari.

Lasa un comentariu