Clientii tai, prietenii tai – cum sa creezi si sa mentii o relatie virtuala cu ei
Retelele de socializare sau de sharing de informatii sunt pe buzele tuturor utilizatorilor de Internet.
Aproape ca nu exista persoana care sa foloseasca Internetul si care sa nu detina macar un singur cont pe unul dintre site-urile Facebook, Twitter, YouTube, MySpace sau alte portaluri cu functionalitati similare.
De asemenea, majoritatea utilizatorilor de Internet folosesc aceste retele de socializare pentru a face schimb de informatii de toate tipurile cu prietenii, rudele, colegii de serviciu sau partenerii de afaceri.
Un lucru foarte util, atat pentru imaginea, reputatia dar mai ales pentru popularitatea magazinului tau online, ar fi sa creezi si sa mentii la randul tau o relatie virtuala constanta cu clientii tai.
Pe langa site-ul propriu zis al magazinului online, este util sa iti creezi si conturi pe retelele de socializare cu cea mai mare raspandire, cum ar fi Twitter, Facebook s.a..
Aici iti poti dezvolta o intreaga retea de „prieteni” virtuali care iti pot fi de folos, fie impartasind cu prietenii din retelele lor informatii despre magazinul tau, fie postand feedback-uri dupa ce au cumparat produsele tale.
Pentru a mentine o relatie virtuala cat mai buna cu clientii magazinului tau, trebuie sa ai in vedere cateva actiuni pe care este bine sa le faci periodic.
1. Personalizeaza cat mai mult profilul magazinului tau online pe retelele sociale.
Adauga poze si screenshot-uri ale site-ului. Completeaza toate datele de contact care ti se solicita si fa-le publice. In acest fel, utilizatorii retelelor te vor gasi mult mai usor daca vor sa te contacteze si astfel, le vei castiga mai usor increderea; prietenii de pe retelele sociale se pot transforma in timp in clienti ai magazinului.
2. Actualizeaza in permanenta informatiile de pe conturile social media.
Odata ce ai creat aceste conturi, este foarte important ca ele sa fie active, deoarece altfel, efectul va fi unul opus decat cel scontat. Niste conturi de pe care nu posteaza nimeni, fara informatii actuale si fara o interactiune cu grupurile de interes, denota lipsa de preocupare pentru un anumit proiect deja inceput (cum este prezenta pe respectiva retea de socializare) si nu va genera incredere nici in magazinul propriu-zis.
3. Dezvolta o relatie virtuala cu clientii tai.
Odata ce ti-ai facut „prieteni” pe retelele de socializare, este important sa si dezvolti o relatie virtuala cu ei. Urmareste conturile acestora si apreciaza prin comentarii, cunoscutul „Like” de pe Facebook sau Retweet-ul de pe Twitter, daca ei posteaza comentarii despre magazinul tau. Acest lucru ii va determina sa o mai faca si data viitoare.
4. Promoveaza-ti produsele in mod inteligent.
Poti folosi prezenta pe retelele de socializare si pentru a le sugera clientilor sau potentialilor clienti diverse produse care i-ar putea interesa. Cu ocazia unor evenimente cum ar fi sarbatori ale numelor de sfinti, sarbatorile traditionale religioase cum sunt Pastele, Craciunul, Floriile, etc. sau zilele de sarbatoare nationala 1 Mai si 1 Decembrie, poti sa promovezi pe retelele de socializare ofertele speciale din magazinul tau online.
Aici ai ocazia sa observi daca printre „prietenii” tai virtuali exista persoane care poarta numele de sfant a carui zi de sarbatoreste in curand, sau poti recomanda anumite produse in functie de grupurile din care utilizatorii retelelor fac parte.
5. Foloseste grupurile deja create pe retelele de socializare.
Daca, magazinul tau are un profil de nisa, de exemplu vinzi jucarii pentru copii, prezenta ta pe retelele de socializare trebuie sa cuprinda obligatoriu grupurile de utilizatori create pe anumite domenii de interes cum ar fi „mamici si bunici”, „gradinite”; „scoli”; „serbari si festivaluri pentru copii”, „spectacole pentru cei mici” si altele cu tematica similara.
Fiind un membru activ al acestor grupuri, vei mentine o relatie virtuala cu membrii grupurilor si vei beneficia si de promovare gratuita din partea lor in cazul in care iti devin clienti, putand sa-i rogi sa posteze in cadrul listei de discutii a grupului, impresiile si feedback-ul lor in urma achizitiei facute din magazinului tau online.
6. Descopera ce retele de socializare folosesc clientii tai.
Poti folosi datele de contact pe care le utilizeaza clientii tai pentru a se inregistra pe magazinul tau, pentru a descoperi din ce retele de socializare fac parte si pentru a stabili contactul cu ei.
7. Ureaza clientilor tai „La multi ani”!
O alta metoda de a dezvolta o relatie virtuala buna cu acestia este crearea unui calendar in care sa-ti notezi datele de nastere ale fiecarui client (poti folosi un program de calcul tabelar, disponibil pe majoritatea PC-urilor). Un email de „La multi ani” din partea magazinului online de unde a cumparat acum cateva luni, s-ar putea sa ii faca foarte mare placere persoanei respective si sa-l/s-o determine sa-ti viziteze din nou magazinul.
8. Ofera-le clientilor discount-uri cu ocazia zilei de nastere.
Poti integra in aceste mesaje si o strategie de marketing devenita clasica. De exemplu, in loc de un mesaj banal de felicitare, poti insoti urarile cu un mic cadou – o reducere sau un beneficiu special:
„Buna Laura,
Cu ocazia zilei tale de nastere, echipa Magazinului Bijuterii-unicat.shopmania.biz iti ureaza un sincer La multi ani! si iti ofera cadou un discount de 10% la orice produs cumparat astazi de ziua ta!”
9. Stimuleaza interactiunea cu clientii in retelele sociale.
O posibila abordare ar fi: acei clienti care vor posta pe contul lor de Facebook o fotografie in care apare produsul achizitionat din magazinul tau si acea fotografie va inregistra un anumit numar de aprecieri din partea altor utilizatori, vor primi automat din partea magazinului tau un cupon de reducere.
Astfel, iti poti fideliza fideliza clientii, folosind retelele de socializare, implicandu-te activ in prezenta lor virtuala pe Internet, postand la randul tau comentarii pe profilurile lor, urmarindu-le conturile si apreciind-urile postarile sau fotografiile incarcate.
O relatie virtuala buna cu clientii tai va genera incredere in magazinul tau online, o buna reputatie, si intr-un final, mai multi clienti multumiti.
Lasa un comentariu