Cum faci sa scada rata returnarii de produse cumparate dintr-un magazin online?
Conform legislatiei in vigoare in tara noastra, companiile care administreaza magazine online sunt obligate sa afiseze pe site „Politica de returnare a produselor„.
De ce? Pentru ca in virtutea Ordonantei nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, un client nemultumit are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului.
Legea prevede, deasemenea, ca un client are dreptul sa primeasca inapoi, in termen de 30 de zile, suma integrala pe care a platit-o pentru achizitionarea produsului.
Bineinteles, acest lucru este benefic pentru clienti, care pot sa aiba astfel mai mare incredere sa cumpere dintr-un magazin online, fiind acoperiti de prevederile legale, dar este un lucru de nedorit atunci cand esti detinatorul magazinului online.
Cu siguranta, orice manager al unui magazin online isi doreste sa aiba cat mai putine astfel de cazuri de produse returnate.
Asa ca ne-am gandit ca ti-ar fi de folos cateva sfaturi privind masurile pe care poti sa le iei ca sa eviti sa se intample acest lucru.
Cea mai potrivita metoda pentru a preintampina returnarea produselor este sa te asiguri ca fiecare client primeste ceea ce-si doreste si exact acel lucru pentru care a platit.
Cum faci acest lucru?
Atunci cand adaugi noi produse in oferta magazinului tau, trebuie sa adaugi si descrierile potrivite precum si imagini cat mai reprezentative pentru fiecare produs in parte.
Cu cat descrierile sunt mai detaliate iar imaginile mai clare cu atat posibilitatea ca produsele sa fie returnate vor scadea.
Daca nu te pricepi sa creezi descrieri pentru produsele comercializate de tine, ar fi bine sa platesti o persoana de specialitate sa scrie aceste review-uri.
Ceea ce este esential in general pentru clienti sa stie despre un produs este: dimensiunea exacta, culoarea, materialul din care este realizat, specificatiile tehnice daca este vorba de un produs electronic sau electrocasnic, etc.
Orice alte detalii pot ajuta la luarea unei decizii de cumparare bine intemeiate, iar un client multumit nu va returna produsul.
Astfel de detalii pot fi: tara de origine a produsului, procesul de productie, originea materialelor folosite la realizarea lui.
Este foarte important sa adaugi imagini alaturi de fiecare produs, preferabil din mai multe unghiuri si alaturi de un obiect de referinta in privinta dimensiunii astfel incat clientul sa-si faca o impresie cat mai realista privind dimensiunea exacta a produsului.
O buna modalitate de a mentine clientii multumiti este sa le oferi clientilor posibilitatea de a se consulta asupra produselor pe care vor sa le cumpere din magazinul tau cu prietenii sau familia.
Daca folosesti platforma ShopMania BIZ pentru magazinul tau online clientii tai au la dispozitie butoanele de trimitere pe e-mail, pe Twitter, Facebook sau Yahoo Messenger, putand astfel sa solicite parerea cunostintelor inainte de a lua decizia de cumparare.
Daca reusesti sa mentii o buna legatura cu clientii tai nu va fi nevoie sa iti mai faci atatea griji ca ti se vor returna produsele.
Trebuie sa le oferi clientilor feedback rapid si raspunsuri la toate intrebarile pe care le adreseaza, si pe cat posibil sa nu intarzii foarte mult cu raspunsurile.
Multi oameni stiu ce vor, dar numai unii stiu cu adevarat care este produsul care le-ar satisface cat mai optim necesitatile. De aceea, este foarte util sa adaugi descrieri cat mai detaliate si chiar sugestii de utilizare.
Odata implementate aceste sugestii, rata de returnare a produselor nu ar trebui sa mai reprezinte o problema pentru magazinul tau.
Lasa un comentariu