Cum sa ai descrieri de produse care vand

28 martie 2013

Ai o afacere de comert online si iti doresti mai multi vizitatori pe site? Produsele pe care le comercializezi sunt cele pentru care oamenii iti viziteaza magazinul si tot ele trebuie sa ii convinga sa ia decizia finala de cumparare. Descrierile de produs care le insotesc sunt cele care pot atrage atentia potentialilor cumparatori asupra celor mai importante caracteristici ale produselor, iar o descriere bine pusa la punct va putea convinge vizitatorii sa petreaca mai mult timp pe site-ul tau.

Descrierile de produs care ofera informatii de valoare, sunt unice si usor de inteles te pot ajuta sa ai pagini care se regasesc in primele rezultate ale rezultatelor pe motoarele de cautare, ca sa aduci mai mult trafic pe magazinul online si apoi sa cresti numarul de comenzi plasate pe site.
 

Cum sa ai descrieri complete

  • foloseste in descrierea produselor cuvinte cheie specifice website-ului tau, pe care le-ai inclus si in meta-descriere / meta-taguri, cat si cuvinte care apar in numele produsului, pentru o mai buna indexare pe motoarele de cautare;
  • fii concis in descriere si foloseste un limbaj usor de inteles de catre toti cititorii;
  • include testimoniale obtinute de la clientii actuali, care sa evidentieze caracteristicile produselor sau care sa elimine o anumita nesiguranta legata de acele produse;
  • adauga butoane social media share in fiecare pagina de produs, ca sa cresti sansele ca utilizatorii sa imparteasca produsele cu prietenii lor;
  • adauga link-uri catre filmulete de prezentare ale produselor sau videoclipuri embeded, realizate de tine sau de producatori, sub forma de prezentare ori review-uri;
  • daca ai un blog si ai scris recenzii legate de produsele pe care le comercializezi, atunci include in descrieri si link-uri catre articolele respective. Adauga si pe blog link-uri reciproce catre paginile produselor pe care le-ai analizat;
  • adauga link-uri¬†catre produse complementare pentru a facilita navigarea rapida intre pagini (ex: link catre husa telefon in cazul unei descrieri pentru telefon mobil);
  • foloseste nume de produse reprezentative precum Rochie lunga din bumbac print dungi, adica expresii ce sunt folosite de catre utilizatori atunci cand caute pe motoarele de cautare, in locul numelor greu de retinut precum Aparat electric 48653 B8.
  • adauga mai multe imagini pentru un singur produs, fotografiaza-l intr-un anumit context, in detaliu sau din unghiuri si in culori diferite;
  • foloseste¬†fotografii de calitate, la rezolutie web, care sa se incarce repede si care sa ofere o ¬†imagine clara privind produsul respectiv;
  • adauga descrieri si tag-uri pentru fotografiile pe care le incarci pe site, pentru o mai buna indexare pe motoarele de cautare.

Greseli pe care sa nu le faci

  • nu copia¬†descrierile producatorilor deoarece motoarele de cautare iti pot penaliza site-ul in cazul in care folosesti un text identic cu al altor retaileri sau cu al descrieri postate pe website-urile producatorilor – creeaza un text unic, original;
  • nu te concentra doar asupra specificatiilor tehnice, scrie si despre beneficiile produselor;
  • nu scrie doar texte pentru seo, ci foloseste un limbaj relaxat, pe intelesul cititorilor;
  • nu folosi texte foarte lungi ce sunt greu de urmarit, ci adauga bullets pentru o afisare in pagina structurata;
  • nu face greseli de gramatica si punctuatie care iti pot strica reputatia;
  • nu folosi imagini de slaba calitate care nu prezinta clar detaliile produselor
  • nu folosi o singura fotografie de produs;
  • nu folosi imagini care nu prezinta produsul real.

Concluzii

Ca sa ai descrieri bine concepute, afla toate detaliile tehnice si informatiile legate de folosirea produselor, inainte de a le prezenta pe site. Vei putea obtine aceste date direct de pe website-urile producatorilor, de la reprezentantele acestora sau contactandu-i pe email pentru a-ti trimite fise tehnice, prezentari de produse, fotografii sau alte materiale.

Descrierile de produse sunt vanzatorii permanenti ai magazinului tau care comunica vizitatorilor informatiile necesare achizitiei, dar si pentru a raspunde nevoilor fizice si emotionale de cumparare ale acestora.

Astfel, descrierile bine realizate te vor ajuta sa cresti numarul de comenzi plasate pe magazinul online si sa construiesti incredere in randul vizitatorilor.

Lasa un comentariu