Cum sa faci clientii sa se intoarca in magazinul tau

14 ianuarie 2011

Unii specialisti in e-commerce afirma ca este de 10 ori mai usor si mai ieftin sa faci un client sa se reintoarca pe site-ul unui magazin online decat sa castigi un client nou.

De aceea ar trebui sa te concentrezi pe a-ti mentine actualii clienti multumiti si sa urmaresti daca se intorc pentru a face noi achizitii din magazin.

Bineinteles, intre timp, trebuie sa derulezi si campanii pentru atragerea de noi clienti, dar asta este subiectul unui alt articol.

Secretul din spatele povestii „Clientii care se intorc”

Sunt multe lucruri care ar putea sa nu mearga tocmai bine atunci cand detii un magazin online si ar trebui sa ai grija ca niciunul dintre acestea sa nu se intample atunci cand site-ul incepe sa devina popular. Daca oricare dintre clientii tai va intampina probleme cu un produs achizitionat, livrarea acestuia, garantia sau chiar cu plasarea comenzii pe site, in cel mai probabil caz, el va parasi magazinul si nu va mai reveni niciodata.

De aceea, este foarte important sa ai grija ca magazinul tau sa functioneze ca o masinarie bine unsa.

Fiecare vizitator trebuie sa aiba acces la oricare dintre produse fara sa isi bata prea tare capul cu asta, serviciul de relatii cu clientii trebuie sa functioneze ireprosabil si, ar fi ideal daca ai putea sa-l faci sa fie disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana.

Daca toate vor decurge bine cu ocazia primei achizitii facute din magazin, poti miza pe un client fericit. Dar cum sa-l determini sa revina?

Ofera beneficii clientilor care revin

Doar pentru ca un client a cumparat ceva din magazinul tau si totul a mers bine nu inseamna automat ca acea persoana va reveni pe site pentru a mai cumpara si altceva.

Trebuie sa stii cum sa faci sa dai vizitatorilor senzatia ca au nevoie de produsele din magazinul tau si cum sa le reamintesti ca tu ai ceea ce ei cauta.

O buna metoda de a face acest lucru este sa ramai prezent in viata lor si dupa finalizarea procesului de achizitie al produsului.

Poti trimite e-mail-uri cu mesaje promotionale, cupoane de reducere sau alte oferte, newslettere informative sau Clientii tai prietenii tai, cum sa creezi si sa mentii o relatie virtuala cu ei mentinand o relatie virtuala cu ei prin intermediul retelelor de socializare.

Reaminteste-ti totusi ca nimanui nu-i place sa fie agasat, asa ca incearca sa faci astfel incat fiecare contact pe care-l initiezi catre fostii clienti ai magazinului, sa se refere strict la o oferta speciala sau sa constituie o oportunitate pentru acestia.

Astfel, chiar daca respectivul nu va fi interesat, va aprecia totusi faptul ca te-ai gandit la el.

Sa conduci o afacere din domeniul comertului electronic poate fi dificil dar poate fi si usor in acelasi timp. Insa, cu siguranta va deveni mult mai dificil daca faci greseli. Ca sa le eviti, evalueaza-ti intotdeauna actiunile din perspectiva vizitatorilor site-ului.

Le-ar placea sa primeasca email-uri de la tine atat de des? Ar fi interesati cu adevarat de aceasta oferta? Daca raspunsul este „nu prea” ar trebui sa renunti la a trimite mesaje nesolicitate si contacteaza-i numai cand ai ceva cu adevarat important de oferit sau de comunicat.

Bonusuri de fidelitate

Bonus-urile sau cupoanele de reduceri sunt cu siguranta ceva ce place oricarui client. Dar, pentru a-l face sa simta diferenta intre el si ceilalti clienti obisnuiti, ofera-i bonusuri care sa sporeasca treptat in valoare in functie de numarul de achizitii pe care-l face de pe site.

Niciodata nu uita de politete

Trebuie sa ai grija ca persoana sau persoanele care raspund la telefonul sau e-mail-ul de suport sunt respectuoase cu clientii, chiar daca acestia nu au aceeasi atitudine. Intotdeauna fa clientii sa se simta bine si creeaza o relatie cordiala, fiind amabil in orice circumstanta.

Orice manager al unui magazin ar trebui sa aiba ca prioritate determinarea clientilor sa se intoarca dupa ce au cumparat odata din acel magazin.

Folosind doar cateva notiuni de simpla psihologie umana si cateva tehnici de baza (oferirea de bonusuri, oferte bine plasate), si magazinul tau poate mentine o relatie placuta cu fiecare dintre clientii sai.

In acest fel, vanzarile vor creste, clientii tai vor fi multumiti, iar afacerea ta se va dezvolta.

Lasa un comentariu