Livrarea produselor: ce isi doresc clientii cu adevarat
Conform unei analize realizate de catre Econsultancy, consumatorii cer mai multa flexiblitate in optiunile pentru livrarea produselor, iar retailerii ar trebui sa satisfaca aceasta nevoie pentru a creste numarul de conversii, pe termen lung. Se pare ca jumatate dintre respondenti au abandonat cosul de cumparaturi din cauza optiunilor de livrare.
Asadar, ce isi doresc de fapt clientii nostri, atunci cand vine vorba de livrarea produselor la adresa dorita? Probabil cost minim, timp redus si produse perfecte. In realitate serviciile nu sunt ideale si exista adesea probleme. Retailerii pot controla o parte dintre acestea dar multe revin companiilor de curierat care manipuleaza marfa care ajunge in forma finala, la client.
Revenind la optiunile pe care credem ca si le-ar putea dori in plus clientii magazinelor online, iata o lista care te-ar putea inspira:
- alegerea unei date fixe pentru livrarea coletului;
- alegerea unei ore de livrare care sa poata fi respectata;
- posibilitatea de a ridica marfa dintr-un magazin fizic;
- livrarea produselor a doua zi de la plasarea comenzii;
- posibilitatea modificarii adresei sau a orei de livrare de catre client;
- livrarea produselor seara sau in weekend.
Se poate observa cu usurinta ca acestea ofera clientilor sentimentul de control asupra produselor dorite. Termenele de livrare neclare, de 2-3 zile lucratoare pot crea confuzie si nesiguranta. Din acest motiv se poate renunta usor la comandarea produselor de pe un site in favoarea altui magazin online.
Pe langa acestea, oamenii doresc transparenta totala cand vine vorba de imaginea unei companii, dar si de transportul produselor pe care urmeaza sa le primeasca.
Cum poti reduce numarul de apeluri primite privind statusul comenzii?
- prin informarea activa a clientului prin sms, email sau telefonic (despre plecarea coletului din depozit, preluarea sa de catre curier);
- posibilitatea de a urmari online locul in care se afla marfa, ceea ce ar reduce costul si timpul cu trimiterea mesajelor personalizate;
- specificarea unui interval orar mai restrans in care va sosi coletul. In prezent multe firme de curierat specifica doar o anumita zi, clientul nu poate astepta mereu la destinatie pentru sosirea curierului;
- posbilitatea de a modifica ora de livrare sau ziua de catre client, in functie de aparitia unor urgente;
- transmiterea codului AWB clientului pentru a putea verifica singur statusul comenzii, pe site-ul companiei de curierat.
Cum poti reduce sau elimina taxa de transport?
- poti alege sa suporti costul transportului, desi probabil nu este prea eficient pentru afacere;
- costul ar putea fi inclus in pretul produselor;
- posibilitatea de a uni doua comenzi, dintr-o perioada data de timp (ex: 30 zile) pentru a face un singur drum catre client;
- predarea produselor s-ar putea face printr-un sistem propriu de livrare care ar elimina anumite costuri, pe termen lung. Totusi ar aparea alte costuri ce tin de intretinerea masinilor de transport;
- existenta mai multor depozite din care sa porneasca marfa catre clienti din toata tara s-ar putea dovedi o metoda eficienta;
- crearea stocurilor cu produse locale, care pleaca direct la clientul aflat in proximitate, ar fi o idee buna, doar in cazul anumitor produse;
- alegerea unor masini de transport cu consum redus de combustibil, eventual optarea pentru firmele de curierat care folosesc biciclete pe distante mici;
- daca nu poti reduce taxa de transport mereu, incearca sa o micsorezi macar in perioada sarbatorilor, atunci cand cumparatorii cheltuiesc deja sume mari pentru cadouri;
- daca nu ai si un magazin fizic, poti incheia parteneriate cu diverse puncte de lucru de unde clientii ar putea ridica coletele. Exista persoane care nu agreeaza interactiunea cu firmele de curierat si in plus te-ar putea costa mai putin sa livrezi coletele la un sediu mai apropiat de depozitul tau. Poti lua in calcul si pozitionarea sa fata de iesirile de la metrou sau statiile de autobuz.
Stiai ca… desi majoritatea cumparatorilor isi doresc costuri de livrare cat mai mici sau egale cu zero, exista totusi si o parte care ar prefera sa plateasca o taxa in plus pentru urgentarea livrarii, daca aceasta este disponibila pe site?
Cum poti reduce numarul de produse returnate?
- in primul rand poti confirma telefonic fiecare comanda pentru a te asigura ca persoana respectiva nu s-a razgandit intre timp;
- apoi poti alege o metoda de impachetare a produselor mai sigura, in special in cazul produselor fragile. Coletele ar trebui marcate vizibil cu etichete pentru produse fragile;
- cutiile ar trebui sa fie suficient de dure, insa si interiorul lor umblut cu materiale speciale care impiedica balansarea obiectelor in cutie. Mai multe despre acestea poti afla din articolul nostru: Cum sa impachetezi si sa protejezi un colet livrat catre client;
- ofera posibilitatea de a verifica coletul la livrare, in fata curierului;
- clientilor care primesc colete lovite, ofera-le recompense pentru a creste rata de conversie; astfel ii poti convinge mai usor sa nu returneze produsele si sa revina pe site in viitor, fiind multumiti de serviciile pe care le oferi. Ar putea chiar sa te recomande unui prieten ;).
Cum poti mari numarul de plati in avans?
- ofera clientilor posibilitatea de a plati online, cu cardul; daca produsul a fost achitat in avans, atunci situatia de a nu mai ridica produsul la livrare este eliminata;
- asigura-te mereu ca plata online functioneaza corect prin setarea de alerte si verificari tehnice constante;
- exista persoane care ar prefera sa achite la posta sau prin ordin de plata, deci ia in considerare si aceste optiuni.
Platforma ShopMania BIZ vine cu aplicatii pentru transport si plata, preintegrate, tot ce mai ai de facut este sa inchei contracte de colaborare cu firmele de curierat sau serviciile de plata online, cu care sa negociezi costuri personalizate. Poti arunca o privire direct din contul tau biz, pe http://biz.shopmania.ro.
Acum, pune-te si tu in pantofii clientului. Ce optiuni de livrare crezi ca te-ar putea convinge sa cumperi de pe magazinul tau online?
Lasa un comentariu