Poti sa alergi dupa clienti sau poti sa-i faci pe ei sa te caute pe tine
Magazinul tau online e lansat de ceva timp si ti-ai dori ca tot mai multi oameni sa auda de produsele pe care le vinzi?
Pentru ca potentialii tai clienti sa ajunga sa citeasca despre produsele tale pe Internet nu mai e nevoie sa trimiti comunicate de presa tuturor publicatiilor online si jurnalistilor. Jocul s-a schimbat si PR inseamna si altceva in ziua de azi.
O campanie de PR poate avea succes daca gasesti persoanele potrivite, asa numitii „influenceri”, de pilda bloggeri recunoscuti pe nisa ta de piata.
Daca ei ajung sa scrie despre produsele tale, acest lucru iti poate ajuta business-ul chiar mai mult decat un articol intr-un ziar de top, si asta pentru ca ei sunt deja o „voce” recunoscuta si apreciata de potentialii tai clienti.
„Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faci este sa iti dai seama incotro se indreapta clientii tai si cum poti tu sa fii in fata lor” – Philip Kotler
Inainte sa te apuci de orice fel de campanie de comunicare, asigura-te ca-ti cunosti foarte bine clientii.
Realizarea unui profil de client nu e doar un „moft” de marketing. Este foarte important si util sa stii ce particularitati si preferinte au si ce anume ii determina sa cumpere.
Pe aceasta tema poti citi si acest articol despre cum diferentiezi vanzarile online pentru femei, fata de cele pentru barbati.
Acest profil ar trebui sa includa si cuvinte cheie, fraze esentiale care-ti definesc business-ul si oferta, lucruri de care clientii sa fie interesati si sa vina in intampinarea nevoilor lor.
Dupa ce ai identificat aceste lucruri, asigura-te ca folosesti aceste cuvinte si fraze pe site si in descrierile magazinului tau.
Nu uita niciodata sa verifici pe Google Analytics ce keywords trimit oamenii pe site-ul tau. Asa vei avea mereu idei noi pe care sa le inserezi in postarile tale de pe site-urile de socializare, in mail-urile trimise clientilor sau in comunicari catre presa.
Trimite mesaje care provoaca la actiune rapid!
In ziua de azi toti suntem pe fuga, deciziile de achizitie se iau rapid, uneori dupa o indelunga documentare, insa cel mai adesea sub un impuls de moment.
Traim vremuri in care o afacere mica poate da „o lovitura” mare pe un segment de piata daca-si foloseste bine timing-ul si foloseste instrumente cu mare impact.
Poti sa folosesti un clip video, un infografic socant (Tu stii cat de simplu este sa faci un Infografic?), o imagine captivanta sau un mesaj incitant.
Spune-ti povestea pe scurt folosind elemente vizuale cum ar fi fotografii reprezentative pe care le poti publica pe retelele de socializare. Vezi de exemplu aici Cum sa-ti promovezi produsele pe Instagram!.
In plus, majoritatea publicatiilor online, a bloggerilor si a altor influenceri din online sunt mereu in cautare de continut numai bun de „partajat” pe care sa-l preia si sa-l speculeze pe site-urile lor.
Asa ca ofera-le ce au nevoie si vei avea doar de profitat!
Lasa un comentariu