Promotii de sarbatori: cum sa iti maximizezi profitul pe ultima suta de metri din an

Online Marketing, 03 Dec 2020

Pentru eCommerce, sezonul de iarna incepe cu Black Friday. Cum acest eveniment s-a incheiat deja, e momentul sa ne uitam cu atentie spre sarbatorile de iarna. O buna parte dintre cumparatori au deja lista pregatita pentru acest sezon, in timp ce altii au bifat deja primele cumparaturi.

Cum anul acesta este cu totul atipic, iar restrictiile din multe orase ale tarii ii impiedica pe consumatori sa se deplaseze in magazine fizice, este momentul eCommerce-ului sa straluceasca mai mult ca in alti ani.

Cum poti atrage mai multi cumparatori de Craciun? Care sunt cele mai bune strategii promotionale pentru sarbatorile de iarna? Cand si cum sa oferi reduceri?

Raspundem la toate aceste intrebari si la multe altele in ghidul de iarna al proprietarului de afacere eCommerce.

8 strategii pentru a-ti creste vanzarile de sarbatorile de iarna

1. Incepe din timp

Desi cumparaturile pe ultima suta de metri inca sunt sfinte, nu te baza pe asta. Chiar daca vei primi comenzi chiar si pe 23 decembrie, e important sa te asiguri ca potentialii cumparatori stiu ca se pot baza pe oferta ta.

Promoveaza produsele special pentru Craciun si Anul Nou din timp. Daca oferi anumite reduceri sau pachete promotionale, anunta-ti din timp clientii fideli, atat prin campanii de email, cat si prin campanii social media.

2. Rasplateste-ti clientii fideli

Ai stoc limitat la anumite produse? Sau poate ai o linie noua de produse dedicate sarbatorilor, despre care crezi ca se vor vine rapid? Inainte de a le face publice pe site, ofera-le clientilor tai posibilitatea de a cumpara primii.

Trimite un email tuturor abonatilor la newsletter prin care ii anunti ca sunt invitati la o sesiune VIP de shopping, inaintea tuturor. Astfel, le vei da ocazia sa termine mai rapid cu sesiunea de cumparaturi pentru sarbatori. Pentru tine, asta inseamna o evaluare clara a vandabilitatii produselor tale: in functie de interesul lor, poti estima mai usor in care dintre produse sa investesti mai mult pentru promovare.

3. Simplu e mereu mai bine

De multe ori, avem tendinta de a complica lucrurile mai mult decat e cazul. Tombolele au regulamente multe prea complicate, promotiile sunt incalcite, iar codurile de reducere sunt ascunse in cotloane obscure ale site-ului sau emailului.

Nu uita ca, inaintea sarbatorilor, toata lumea se grabeste. Fa lucrurile mai simple pentru ei. De exemplu, evita sa comunici mai multe promotii in acelasi email sau pe aceeasi pagina a site-ului tau. Atentia zboara usor, asa ca efectul va fi inversul celui asteptat: in loc de mai mult engagement, oamenii vor fi confuzi si vor renunta cu totul la a cumpara de la tine in loc sa-si consume timpul incercand sa inteleaga ce trebuie sa faca pentru a obtine discountul promis.

Alege cu grija tipul de promotie pe care vrei sa-l oferi. Optiunile sunt nelimitate (transport gratuit, reduceri, pachete promotionale si asa mai departe), insa devin irelevante atunci cand combini prea multe in aceeasi oferta.

Ecommerce program fidelitate

4. Ofera pachete de produse

Telefon plus husa, kituri intregi pentru barbierit, cosuri cadou, pijamale plus halat, pilota plus perne - acestea sunt doar cateva exemple de pachete pe care le poti oferi usor, la un pret ceva mai mic decat costurile separate ale produselor.

Consumatorii sunt dispusi sa cumpere mai mult in aceasta perioada si prefera kit-urile complete, atat pentru ei, cat si pentru a le oferi cadou. Pentru tine, aceasta este o ocazie perfecta de a creste valoarea comenzii usor.

5. Ofera un cadou la fiecare comanda peste o anumita suma

E sezonul cadourilor, asa ca de ce sa nu-ti surprinzi cumparatorii cu un cadou inedit? Scopul acestui tip de promotie este, pe de o parte, sa creezi o legatura mai stransa cu utilizatorii site-ului tau si, pe de alta parte, sa cresti valoarea comenzii.

Iata cat de simplu e: verifica in dashboard-ul tau MerchantPro care este valoarea medie a comenzii in ultimele trei luni. Apoi, mai adauga 10% ca prag peste care fiecare comanda va primi un cadou-surprinza. De exemplu, daca valoarea medie a comenzilor in ultimele trei luni este 200 RON, ofera acest cadou la comenzi peste 240 RON.

Un ultim ingredient aici: asigura-te ca acel cadou este relevant si, mai important, nu este complet lipsit de valoare. Fie ca il pastrezi ca surpriza la deschiderea coletului, fie ca il anunti in cadrul promotiei, este important ca utilizatorul sa nu se simta pacalit.

6. Seteaza niveluri diferite de discounturi

E important pentru tine sa vinzi mult si sa faci loc in depozite? Ofera discounturi de volum. Iata cateva exemple:

  • Ai 10% reducere la o pereche de pantofi, 20% reducere la doua perechi de pantofi, 30% reducere la trei perechi de pantofi si asa mai departe.
  • Ai 100 Ron reducere pentru un aparat electrocasnic cumparat, 200 RON reducere la al doilea si 300 RON reducere la al treilea.
  • La un produs cumparat, al doilea are reducere de 50% (reducerea se ofera din produsul mai ieftin).
  • 10% reducere pentru comenzi mai mari de 100 RON, 20% reducere pentru comenzi mai mari de 200 RON, 30% reducere pentru comenzi mai mari de 300 RON.

Ecommerce promotii online

7. Ofera livrare expres pentru cumparaturi pe ultima suta de metri

Nu vrei sa fii in locul celui care a uitat sa cumpere un cadou pentru un membru important al familiei, nu? Ni s-a intamplat multora si stim ca nu e placut. Ca atare, sprijina-i pe cei carora li se intampla asta cu livrare rapida in acelasi oras (in cateva ore), daca ai logistica necesara.

8. Gesturi mici care conteaza mult

Sezonul cumparaturilor de Craciun trece foarte repede. Insa tu ai nevoie de cumparatorii tai si la finalul lui. Arata-le ca increderea lor inseamna mult pentru tine cu un cadou simbolic adaugat in fiecare pachet.

Poate fi un obiect complementar celor comandate de ei sau chiar ceva util sau placut pentru oricine, care nu se gaseste de regula in oferta ta: o lanterna, o sticla de vin, un prosop de bucatarie, o cutie de bomboane.

Bugetul nu iti permite astfel de achizitii? Atunci o felicitare scrisa de mana, cu urari specifice sezonului poate valora chiar mai mult si este un instrument la fel de util in fidelizarea cumparatorilor.

Concluzii

Anul 2020 a fost unul greu pentru toata lumea. Simplifica pentru clientii tai cumparaturile de Craciun, iar ei te vor rasplati cu fidelitatea lor. Asigura-te ca fiecare promotie pe care o planuiesti este utila atat tie (iti va creste numarul de vanzari sau valoarea medie a comenzii), dar si celor care au incredere in ofertele tale.

Cele mai durabile branduri din orice domeniu (inclusiv eCommerce) sunt cele care stiu sa-si apropie cumparatorii si sa-i transforme in ambasadori.

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.