SMS marketing pentru eCommerce – ghidul tau complet
La inceputurile sale, SMS marketing-ul avea o reputatie relativ proasta, deoarece era perceput ca intruziv. De atunci, lucrurile au evoluat semnificativ: introducerea GDPR si a altor reguli referitoare la confidentialitate si la protejarea datelor au facut ca SMS-urile nesolicitate sa devina tot mai rare.
Utilizate corect, legal si etic, SMS-urile pot fi o unealta excelenta de marketing in eCommerce. Hai sa aflam impreuna cum si de ce sa folosesti SMS marketing pentru magazinul tau online MerchantPro.
Ce este SMS marketingul?
SMS marketing este o practica de business care consta in trimiterea de mesaje scrise informative sau promotionale catre clienti sau potentiali clienti. Este foarte important de retinut ca aceste mesaje trebuie trimise doar persoanelor care au optat explicit sa se afle pe lista ta de marketing.
De regula, mesajele de tip SMS au o limita de 160 de caractere. Desigur, poti trimite mai multe SMS-uri care contin text referitor la un singur mesaj de marketing, insa acest lucru iti va dubla costurile de expeditie si ar putea chiar sa fie ineficient. Una dintre calitatile acestei tactici este chiar brevitatea.
De ce sa faci SMS marketing?
Chiar daca email-ul este considerat un canal de comunicare mai eficient (cel putin din punct de vedere al costurilor), campaniile de SMS marketing au cateva avantaje greu de negat:
- Sunt usor de trimis si sunt deschise foarte rapid de catre utilizator – majoritatea in primele 5 minute de la primire;
- Daca email-ul are rate de deschidere (open rates) de 15-25%, in cazul SMS-urilor acestea ajung la 98%;
- Engagement rate-ul campaniilor prin SMS este de 6 ori mai mare decat al celor prin email;
- Posibilitatea ca destinatarii sa foloseasca discount-urile sau cupoanele trimise prin SMS este de 10 ori mai mare decat in cazul celor trimise prin email.
De ce sunt statisticile atat de favorabile marketing-ului prin SMS? Pentru ca oamenii sunt conditionati sa verifice telefonul de fiecare data cand primesc o alerta SMS. Acest lucru nu se intampla in cazul email-urilor. Stim ca email-urile nu sunt atat de “urgente” ca SMS-urile, asa ca multe dintre ele sunt deschise dupa zile bune de la primire – asta daca sunt deschise vreodata.
Vrei sa-ti cresti vanzarile prin SMS marketing? Afla in continuare cum o poti face.
5 sfaturi pentru SMS marketing de succes
- Foloseste o platforma dedicata
Sigur, poti trimite SMS-uri direct de pe telefon, insa acest lucru este anevoios si practic imposibil daca ai o lista foarte lunga de contacte. O platforma de trimitere a SMS-urilor faciliteaza acest lucru.
De asemenea, in cadrul unei astfel de platforme vei avea acces si la rapoarte cu date despre: rata de deschidere, rata de click, cumparaturile facute in urma campaniei etc. Mai mult, poti segmenta lista de contacte pentru a trimite mesaje personalizate.
Astfel, iti va fi mult mai usor sa trimiti mesaje relevante, dar si sa afli care sunt clientii tai cei mai loiali si care dintre campaniile tale functioneaza cel mai bine.
- Limiteaza numarul de SMS-uri trimise
Statisticile de mai sus te pot face sa-ti doresti sa te bazezi exclusiv pe SMS marketing. Insa, la fel ca orice strategie, si aceasta are succes doar atunci cand este executata corect. Ca atare, nu trimite mai mult de 4 SMS-uri intr-o luna. Scoate de pe lista acele numere de telefon care nu deschid mesajele sau care nu interactioneaza deloc cu acestea. Trimite mesaje cat mai scurte. Poti anunta o promotie in mai putin de 160 de caractere, asa ca nu incerca sa folosesti tot spatiul. Dimpotriva, creeaza mesaje scurte si usor de citit dintr-o privire.
- Trimite mesaje relevante
Iti amintesti ce spuneam mai sus despre segmentarea listei? Incepe intotdeauna cu acest pas. De exemplu, daca un consumator a cumparat constant hrana pentru pisici din magazinul tau, nu este necesar sa stie si despre promotia ta la jucarii pentru caini. Similar, daca un cumparator a achizitionat doar haine de dama, nu are sens sa-l deranjezi cu ultimele oferte la pantofi pentru barbati.
Asigura-te ca fiecare dintre campaniile de SMS pe care le trimiti sa ofere valoare. Promotiile si discounturile sunt cel mai bun exemplu, insa poti crea si alte tipuri de campanii sau notificari (vezi mai jos). Inainte de a expedia un SMS, gandeste-te asa: ai trimite aceasta informatie unui prieten? Daca nu, e mai bine sa nu o trimiti nici contactelor din lista magazinului tau.
- Trimite SMS-uri pentru ocazii speciale sau promotii cu limita de timp
Zile de nastere, onomastici, diverse sarbatori religioase sau nationale – acestea sunt exemple perfecte de campanii de marketing care nu vor irita destinatarii. Pentru ca suntem obisnuiti sa primim mesaje text cu aceste ocazii de la rude si prieteni, un SMS venit de la un magazin online pe care il cunoastem are chiar rolul de a ne apropia de acel brand si de a ne face sa ne simtim parte din familie.
Un alt exemplu bun sunt promotiile cu limita de timp, precum cele de Black Friday sau diversele flash sale-uri cu reduceri semnificative. Pentru promotii uzuale pe care le rulezi frecvent, email-ul este un canal de comunicare mai potrivit.
- Trimite remindere via SMS
Poti folosi solutii care functioneaza pe baza inteligentei artificiale pentru a sti cand e cel mai probabil ca un consumator sa fi terminat produsul comandat de la tine si sa aiba nevoie de o comanda noua. Aceasta strategie functioneaza perfect pentru produse cosmetice, produse alimentare, detergenti etc.
De asemenea, poti folosi SMS marketing-ul pentru a le aminti cumparatorilor tai ca nu au finalizat comanda si pentru a reduce astfel rata de abandon a cosului. O astfel de informatie trimisa prin SMS in locul clasicului email are rolul de a impulsiona si mai mult finalizarea cumparaturilor.
SendSMS, solutia integrata in platforma MerchantPro
Pentru a implementa mai usor serviciul de SMS marketing in cadrul magazinului tau, in platforma eCommerce MerchantPro ai la dispozitie aplicatia SendSMS. Acesta este un instrument complet de marketing, care iti permite sa trimiti SMS-uri catre clientii magazinului tau cu doar cateva click-uri. In afara mesajelor comerciale, aplicatia permite inclusiv administrarea si expedierea automata de mesaje SMS pentru diferitele etape de procesare a comenzilor.
Concluzii
Marketing-ul prin SMS poate fi cel mai bun instrument de crestere a vanzarilor daca nu abuzezi de el. Nu uita sa obtii permisiunea explicita inainte de a trimite primul SMS si sa te asiguri mereu ca informatiile tale sunt relevante si importante pentru destinatari.
Poti crea campanii de SMS marketing mai speciale daca folosesti o lista foarte scurta de destinatari (o poti numi “lista VIP”) – cei care au acces primii la o anumita informatie sau promotie si pe care vrei sa-i anunti folosind un canal cu o rata de succes mai mare. Iar daca doresti sa afli mai multe informatii, nu ezita sa contactezi Centrul de Asistenta Clienti.
Lasa un comentariu