Black Friday 2025: Functionalitatile-cheie MerchantPro pentru o campanie performanta
Pregatirile de Black Friday nu reprezinta doar un obiectiv de etapa, ci o investitie cu bataie lunga pentru majoritatea magazinelor online. Sigur, vanzarile inregistrate in timpul celui mai important eveniment de shopping al anului atrag toate privirile, insa eforturile depuse in aceasta perioada vor influenta si campaniile ulterioare. De aceea, atentia la detalii este cruciala.
Daca urmaresti blogul nostru, stii deja ca iti oferim constant informatii despre lansarile MerchantPro si ca in platforma beneficiezi de toata infrastructura necesara pentru scalare si performanta in eCommerce. Cu toate acestea, nu strica sa facem o recapitulare a tacticilor pe care ti le recomandam, precum si a functionalitatilor pe care poti conta pentru a crea o campanie solida de Black Friday si a avea succes in cele ce urmeaza.
Sa incepem!
1. Intampina vizitatorii cu un website tematic si optimizat
Nimic nu spune mai bine ca derulezi o campanie de Black Friday decat un landing page dedicat, pe care il creezi simplu in magazinul tau MerchantPro, fara sa ai nevoie de cunostinte avansate. Ai la dispozitie un sistem flexibil de personalizare, care iti permite sa customizezi atat paginile de campanie, cat si celelalte pagini din website.
Astfel, vei reusi nu doar sa asiguri unitatea identitatii vizuale a brandului tau, ci si sa oferi o experienta de navigare placuta pentru vizitatorii site-ului.
In plus, ai la dispozitie urmatoarele functii pentru design si administrarea continutului:
- Teme responsive si mobile-friendly, optimizate pentru performanta si SEO;
- Editor vizual pentru pagini statice si landing pages;
- Acces la codul CSS/HTML pentru implementari custom;
- Sistem dinamic de bannere (Video, Grid, Slider, Custom);
- Modul de blog integrat, ideal pentru strategii de content marketing;
- Modul de marturii, care iti permite sa afisezi in magazin recenzii din partea clientilor, cu scopul cresterii increderii altor vizitatori in produsele si serviciile pe care le vinzi.
2. Evita surprizele neplacute: dimensioneaza corect inventarul
In magazinul tau MerchantPro poti sa oferi spre vanzare mai multe tipuri de produse, de la cele fizice (individuale sau cu variante), pana la produse digitale, pachete de produse si carduri cadou. Insa, mai important decat acest aspect este sa ai un catalog actualizat si un stoc bine dimensionat, mai ales in perspectiva unei cereri ridicate precum se anunta in mod traditional de Black Friday.
In acest sens, ai la dispozitie un set complet de functii:
- Importuri automate din fisiere CSV, XML sau feed-uri de la furnizori;
- Sincronizare stocuri intre mai multe depozite – prin intermediul aplicatiei Gestiuni multiple, care iti ofera o perspectiva centralizata asupra disponibilitatii produselor si, in plus, iti permite sa automatizezi atat din ce depozite vor fi livrate produsele in functie de criterii precum ordinea prioritatii sau distanta pana la client, precum si in stocul carui depozit vor fi alocate produsele care fac obiectul unui retur;
- Alerte automate la scaderea stocurilor sub un anumit prag – pentru ca nu intotdeauna socoteala initiala se potriveste cu cea din timpul campaniei, poti seta alerte care sa te avertizeze in legatura cu situatia stocurilor inainte ca acestea sa se epuizeze.
3. Atrage clientii cu promotii personalizate
Ideea principala a campaniilor, si in mod deosebit a celei de Black Friday, este aceea de a oferi reduceri. In acest sens, in platforma MerchantPro poti crea in mod flexibil discount-uri si promotii precum:
- Cupoane de reducere, pentru care poti aplica discount-uri procentuale sau fixe la nivelul intregului cos de cumparaturi;
- Reduceri procentuale sau fixe la nivelul cartului, aplicabile in functie de valoarea cosului, categoria produselor sau client;
- Reguli de tip Combo, care pot stimula intentia de cumparare a vizitatorilor, prin acordarea de produse gratuite sau reduse ori prin discount-uri bulk la achizitia unor anumite produse;
- Reduceri de tip pret dinamic, a caror valabilitate poate fi programata. Spre deosebire de reducerile clasice de tip Pret vechi – Pret nou, acest tip de promotii are avantajul de a putea fi asociat simultan pe multiple produse care respecta conditiile pe care le setezi, asa ca nu vei mai irosi timp configurand pe rand fiecare reducere;
- Preturi preferentiale asociate pe anumite grupuri de clienti (B2B, VIP, clienti recurenti etc), pe care le poti implementa cu ajutorul aplicatiei Liste de preturi;
- Recuperare cosuri abandonate prin trimiterea automata de email-uri care contin cupoane de reducere suplimentare, pentru a stimula revenirea acestora in magazin si finalizarea comenzii.
4. Gratuitate si flexibilitate in livrarea comenzilor? Avantaj, tu!
Este de la sine inteles ca un cumparator care vaneaza reduceri nu va aprecia ca beneficiul perceput sa fie anulat de costul de transport. Am discutat si intr-un articol precedent despre conditiile in care poti alege sa oferi livrarea gratuita pentru a evita sa iesi in pierdere, asa ca te invitam sa revezi recomandarile noastre.
Altfel, in platforma MerchantPro ai la dispozitie urmatoarele moduri de a configura livrarea coletelor:
- Integrare nativa cu sistemul eColet prin aplicatia Shipping Pro, care iti permite sa livrezi intern si international prin oricare dintre cei mai cunoscuti curieri de pe piata (Fan Courier, DPD, Cargus, Sameday, GLS, Posta Romana, FedEx, UPS etc), fara a fi necesar sa inchei contracte separate cu acestia. In plus, poti permite alocarea automata a curierului cu cel mai mic pret si de asemenea poti seta livrarea in lockerele curierilor care ofera acest serviciu;
- Setari pentru permiterea livrarii in lockere in functie de categorii de produse, greutate sau metoda de plata selectata de catre cumparator la checkout;
- Flux automatizat pentru generarea AWB-urilor si a documentelor de livrare, inclusiv pentru procesarea simultana a mai multor comenzi. Suplimentar, daca utilizezi un sistem ERP conectat la magazin, poti elimina complet actiunile manuale, ceea ce te va ajuta sa procesezi si sa expediezi si mai rapid comenzile;
- Configurare flexibila a taxelor de transport in functie de greutate, valoare sau zona.
5. Convinge clientii sa finalizeze comenzile cu optiuni de plata variate si flexibile
Clientii au preferinte diferite cand vine vorba despre metodele de plata. Unii inca prefera sa isi introduca de fiecare data informatiile de pe card la checkout, tot mai multi prefera metodele de tip one-click payment, in timp ce altii isi doresc sa vada mai intai produsul si sa-l achite la livrare. Desigur, mai exista si categoria celor care isi doresc foarte tare un produs, astfel ca sunt dispusi inclusiv sa il achite esalonat.
De aceea, in magazinul tau MerchantPro poti pune la dispozitia clientilor:
- Metode de plata online cu cardul (PayU, Netopia, EuPlatesc, Stripe, PayPal etc);
- Plata prin Apple Pay/Google Pay;
- Metode de tip Buy Now, Pay Later, care permit incheierea unui credit direct in magazin pentru plata comenzilor (PayPo, tbi bank etc);
- Optiunea de plata ramburs sau plata direct la sediu, la ridicarea personala a comenzii.
6. Castiga increderea clientilor cu o experienta de utilizare facila si memorabila
Cand vine vorba despre tactici pentru multumirea clientilor, este dificil sa te hotarasti de unde sa incepi. Pe de-o parte, ai clientii care stiu ce isi doresc sa cumpere din magazinul tau, dar care parca tot nu ar vrea sa piarda timp folosind o functie de cautare care nu ofera rezultatele asteptate. Pe de alta parte, sunt si vizitatorii care doar arunca un ochi prin magazin si pe care trebuie sa ii “ajuti” sa isi doreasca sa cumpere un produs.
Cert este insa ca in platforma MerchantPro ai parte de instrumente care pot contribui atat la satisfactia clientilor, cat si la cresterea incasarilor afacerii tale:
- Functie de cautare performanta si care poate fi optimizata in functie de preferinte – prin instalarea aplicatiei Search Pro poti activa si utiliza functii precum modul de cautare hibrid cu ajutorul AI, adaugarea de sinonime pentru cautare si posibilitatea de a seta reguli de ranking dinamic pentru cautarile din magazin;
- Posibilitatea de adaugare a produselor in lista de favorite – functia este disponibila in mod implicit la crearea unui magazin MerchantPro si poti controla daca optiunea va putea fi accesata de toti vizitatorii sau numai de cei logati in magazin;
- Alerte la revenirea produselor in stoc, care permite notificarea automata a clientilor atunci cand un produs pe care si-l doresc este din nou disponibil;
- Proces de retur facil prin instalarea in magazin a aplicatiei Formular Retur. Aceasta iti permite sa configurezi intregul proces conform politicii tale de retur, cum ar fi definirea intervalului de timp in care clientul poate trimite o cerere de retur din magazin, selectarea produselor care permit returnare, permiterea schimbului de produse si multe altele.
7. Gandeste o strategie de marketing completa
Dupa ce pui la punct aspectele esentiale ale magazinului, ideal ar fi sa imprastii vestea despre ofertele tale. Iar daca tot reusesti sa atragi clienti noi, ar fi pacat sa nu iei masuri si in directia retentiei acestora. Iata cateva tactici de marketing recomandate pe care le poti pune in aplicare cu ajutorul instrumentelor MerchantPro:
- Targetarea clientilor pe principalele canale de social media – poti sa iti publici catalogul de produse si sa creezi reclame personalizate pe retele precum Meta (Facebook, Instagram) sau TikTok. Pana la urma, mare parte dintre potentialii clienti ai multor magazine isi petrec timpul pe aceste retele, asa ca este necesar sa ai o prezenta cat mai semnificativa aici, iar cu ajutorul integrarilor de care dispui in platforma MerchantPro, o poti face usor;
Apropo de TikTok, nu rata webinar-ul dedicat de pe data de 27 octombrie 2025, in care Victor Urda (CEO & Founder Genius Media) si Raluca Simion (Product & Marketing Manager MerchantPro) vor discuta si vor raspunde la intrebari referitoare la „Cum poti vinde pe TikTok de Black Friday?” Inregistreaza-te aici. - Afisarea de recomandari personalizate pe baza de AI – prin intermediul solutiei Aqurate, poti afisa sugestii relevante in toate paginile magazinului, pe baza datelor referitoare la comportamentul si preferintele utilizatorilor. Recomandarile vor fi afisate pe pagini precum cea principala a site-ului (homepage), paginile de produs sau in cosul de cumparaturi;
- Trimiterea de email-uri personalizate – aici intervine o alta solutie de automatizare – theMarketer, care iti permite sa configurezi campaniile in mod dinamic, in functie de comportamentul vizitatorilor si de actiunile acestora in website. Practic, este un instrument care te poate ajuta atat inaintea, in timpul cat si dupa campanie sa cresti loialitatea clientilor si conversiile din magazin;
- Trimiterea de SMS-uri – desi este una dintre cele mai vechi tactici, cu peste 3 decenii vechime, aceasta inca functioneaza. SMS-urile au o rata de deschidere net superioara celei a email-urilor, asa ca poti incepe sa utilizezi aplicatii precum SMS Pro pentru a-ti comunica ofertele si, in general, pentru a tine legatura cu clientii magazinului;
- Loializarea clientilor – au venit, au vazut, au cumparat… dar au mai si revenit. Gandeste pe termen lung si implementeaza inclusiv un program de loializare a clientilor. Permite-le sa acumuleze credite in Wallet cu fiecare achizitie realizata de Black Friday si astfel sa ii convingi sa mai revina cel putin o data in magazinul tau pentru alte cumparaturi. Daca deja aplici aceasta tactica, ia in calcul inclusiv dublarea valorii punctelor, pentru un beneficiu perceput mai consistent;
- Colectarea feedback-ului de la clienti – chiar daca aceasta tactica vine la finalul unei campanii, este important sa o aplici. In cazul in care feedback-ul este unul mai putin favorabil, colectarea recenziilor este utila pentru a imbunatati constant calitatea serviciilor pe care le ofera magazinul. In schimb, daca reactiile sunt pozitive… Jackpot! Nu ezita sa le afisezi in site si in diverse alte medii, pentru a castiga increderea altor vizitatori.
8. Poate a sosit momentul sa te adresezi si altor piete…
Daca ai un magazin care creste constant, cu siguranta incepi sa simti nevoia unei extinderi, fie ea nationala sau internationala. Partea buna? Magazinul tau MerchantPro este deja pregatit sa te ajute sa atingi acest obiectiv, cu:
- Integrare cu marketplace-uri precum eMAG Marketplace sau Skroutz, care iti permit extinderea pe piete regionale precum Ungaria, Bulgaria sau Grecia;
- Configurare Multi-store cu stoc comun sau independent;
- Vanzari crossborder cu suport pentru mai multe limbi, valute si politici comerciale;
- Posibilitatea de a seta preturi diferite pentru fiecare magazin;
- Adaugarea de domenii sau subdomenii de limba pentru fiecare piata externa.
9. La final, analizeaza si progreseaza
Poate cel mai important lucru la finalul unei campanii este analiza. Sigur, poti sa faci acest lucru si intr-o faza intermediara, ajustand in timp real parametri care functioneaza sub asteptari. Totusi, in faza post-campanie ai imaginea completa, care iti permite sa faci corecturile necesare pentru campaniile ce urmeaza.
In acest sens, in magazinul tau regasesti sistemul nativ de raportare MerchantPro Analytics, care iti ofera date complete si in timp real despre parametri precum vanzari, trafic sau inventar. In paralel, este recomandat sa iti integrezi site-ul si cu Google Analytics, pentru a compara informatiile si a avea certitudinea ca datele analizate sunt corecte. Aceasta practica te va ajuta sa iei mereu cele mai bune decizii pentru cresterea performantei campaniilor tale, de la an la an.
In MerchantPro gasesti asadar nu doar sprijinul necesar pentru a derula o campanie Black Friday de succes, ci beneficiezi de o platforma completa si scalabila, dezvoltata pentru a sustine cresterea oricarui magazin online, de la startup la business matur. Implementeaza recomandarile de mai sus si urmareste-ne in continuare pentru a ramane la curent cu modurile in care poti utiliza si celelalte functionalitati pentru a automatiza si eficientiza operatiunile magazinului tau online. Iar daca ai nevoie de lamuriri suplimentare, ne poti contacta oricand. Succes si spor la vanzari!
Lasa un comentariu