Automatizari email de care ai nevoie in eCommerce
Emailul nu este mort nici pe departe. De fapt, este canalul care vinde cel mai bine si costa cel mai putin, cu un ROI de 40 la 1.
Aproximativ 22% dintre utilizatori isi verifica emailul de mai mult de 20 de ori pe zi, in timp ce doar 3,5% nu il verifica zilnic. Cu alte cuvinte, daca vrei sa ajungi la un (potential) cumparator, emailul este calea. Nu te taxeaza pentru reach, nu te pedepseste pentru ca ai folosit un emoji in subiect, si nici nu te obliga sa postezi in fiecare zi la ora fixa. Tot ce trebuie sa faci este sa-ti configurezi cateva secvente si sa astepti rezultatele.
In plus, in ciuda a ceea ce s-ar putea crede, automatizarea nu diminueaza eficienta campaniilor de email, ci dimpotriva. Email-urile automatizate genereaza cu pana la 320% mai multe venituri decat cele trimise manual. De ce? Pentru ca automatizarea inseamna trimiterea lor la momentul potrivit.
Dar care sunt acele automatizari email care chiar conteaza? Cele care aduc bani si loialitate, nu doar „engagement”? Descopera in continuare cateva dintre acestea, pe care le poti implementa chiar acum in magazinul tau MerchantPro.
Secventa de bun-venit: prima impresie conteaza si vinde
Oamenii se aboneaza la newsletter din doua motive: ori le-ai promis ceva (un discount, un PDF, o reteta secreta de la bunica), ori chiar le pasa de brandul tau. In ambele cazuri, n-ar fi frumos sa-i ignori. Secventa de bun-venit este momentul perfect sa:
- Livrezi ce-ai promis;
- Setezi asteptarile (ce urmeaza sa primeasca de la tine);
- Povestesti cine esti si de ce magazinul tau nu e doar inca un copy-paste din piata;
- Sa vinzi ceva, dar fara sa presezi prea mult.
Pro tip: realizeaza secventa din 3-4 emailuri, trimise pe parcursul a 5-7 zile.
- Primul email – despre livrarea ofertei;
- Al doilea – despre povestea brandului;
- Al treilea – prezinta cele mai vandute produse;
- Al patrulea – un testimonial sau un review de client.
Emailuri post-vanzare: loializare in loc de simple multumiri
Cand clientul da click pe „Finalizeaza comanda” si primeste un email sec de multumire, fara nimic altceva in plus, acesta nu are de ce sa se simta special si nici motive sa revina in magazin. Aici apare problema. Emailurile post-vanzare sunt sansa ta sa transformi un client ocazional intr-un fan al brandului. Iata ce poti face:
- Un email cu instructiuni despre utilizarea produsului;
- Un email care recomanda produse complementare;
- Un email de solicitare feedback sau review de produs.
Bonus: daca folosesti aplicatia Feedback Clienti in magazinul tau MerchantPro, poti automatiza solicitarea de recenzii. Poti seta numarul de zile dupa care sa fie trimis emailul dupa marcarea comenzii ca livrata si totodata poti personaliza mesajul care va fi trimis catre clienti.
Recuperare cos abandonat: nu-i lasa sa-ti iasa din funnel
Cosul abandonat reprezinta echivalentul online al replicii „Ma mai gandesc si revin”. Dar stim cu totii ce inseamna asta. Ce functioneaza in schimb? Un reminder prietenos, apoi un al doilea cu un un cod de reducere.
In magazinul tau MerchantPro regasesti aplicatia Cosuri abandonate, care iti permite sa trimiti automat emailuri celor care si-au abandonat cosul, cu produse, linkuri si mesaje personalizate. Totodata, poti seta numarul de emailuri care sa fie trimise si la ce intervale de timp.
Pro tip: trimite primul email in 30-60 de minute de la abandonarea cosului, pentru a nu lasa clientul sa uite ca era la cateva click-uri distanta de produsul dorit.
Re-engagement: clienti inactivi, dar nu pierduti
Ai o lista de 5.000 de abonati, insa doar 500 dintre acestia mai deschid emailurile? Aici intra in scena secventa de re-engagement.
Trimite un email simplu: „Mai vrei sa auzi vesti din partea noastra? Avem lucruri noi de povestit (si reduceri).” Daca nu deschid nici acest email, mai incearca o data cu o oferta exclusiva. Daca nici atunci… poate este timpul sa-i scoti de pe lista.
Poate parea contraintuitiv, dar o lista mai mica si mai activa bate o lista mare si moarta. Conform unui studiu recent, 45% dintre cei care primesc campanii de re-engagement vor citi urmatoarele emailuri.
Emailuri de aniversare sau evenimente speciale
Cui nu-i place o urare de „La multi ani!” insotita de un cod de reducere? Sau un email de reamintire ca a trecut un an de la prima comanda in magazin? Un astfel de mesaj este personal, cald si poate genera vanzari neasteptate. Mai mult, poti crea si campanii de genul:
- „Back to School” pentru parinti;
- „Se apropie Craciunul, ai luat toate cadourile?”;
- „Black Friday a venit mai devreme pentru tine!”.
Automatizarea campaniilor si seriilor de campanii email inseamna ca lucrezi o data si culegi roade in fiecare an. In plus, le amintesti clientilor inactivi de ce au cumparat de la tine in trecut.
Follow-up dupa vizita fara conversie
Emailurile comportamentale genereaza venituri de 10 ori mai mari decat cele standard. Aspect firesc, de vreme ce acestea sunt hiper-personalizate si relevante.
Astfel, vizitatorii care acceseaza magazinul, se uita la anumite produse si nu realizeaza nicio alta actiune vor putea fi readusi in magazin cu un email bine tintit pentru a se gandi mai bine. Trimiterea de mesaje de tipul „Te mai intereseaza [nume produs]? Grabeste-te, sunt ultimele bucati!” necesita un mic efort de integrare tehnica, dar care merita din plin. Ce trebuie sa ai in vedere este ca personalizarea bazata pe comportament este mult mai eficienta decat „blasturile” generale.
Cum implementezi toate astea cu MerchantPro?
Dupa cum mentionam anterior, in platforma MerchantPro beneficiezi deja de toata infrastructura necesara pentru a pune in aplicare tacticile prezentate in acest articol, fie ca este vorba de recuperarea cosurilor abandonate sau solicitarea de feedback post-achizitie, pana la integrarea avansata cu solutii de automatizare a campaniilor de email, precum theMarketer.
Tot ce trebuie sa faci este sa activezi aplicatiile din sectiunea de Aplicatii din MerchantPro, sa le configurezi si sa monitorizezi rezultatele.
Un ultim sfat: nu incerca sa le implementezi pe toate intr-o zi. Incepe cu una (ideal, secventa de bun-venit) si analizeaza efectele acestei tactici. Da-ti timp pentru a testa fiecare automatizare inainte de a o seta pe urmatoarea.
Lasa un comentariu