Automatizeaza-ti magazinul pentru vara – tips & tricks pentru sezonul cald

27 iunie 2025

Fiecare vara aduce provocari specifice pentru magazinele online: scaderea traficului, modificari in comportamentul de cumparare si o concurenta acerba pentru atentia consumatorilor. Cu toate acestea, o strategie bine pusa la punct poate transforma sezonul estival intr-o oportunitate de crestere. 

Pentru a naviga cu succes prin perioada concediilor, ca antreprenor ai datoria de a anticipa modificarile sezoniere, precum si influenta acestora asupra afacerii tale. Astfel, iti poti calibra strategia, de la optimizarea stocurilor pana la implementarea campaniilor de marketing.

In plus, si tu sau angajatii tai aveti nevoie de concediu, nu doar cumparatorii. Asa ca, pe baza research-ului realizat, poti automatiza multe dintre operatiuni, cu ajutorul instrumentelor eCommerce specifice. 

Te invitam sa descoperi in continuare un set de recomandari de automatizare care te vor ajuta sa iti mentii magazinul eCommerce activ si profitabil in lunile de vara. Dar mai intai, cateva indicatii despre cum poti pregati din timp perioada de vara:

Cum pregatesti “terenul” pentru sezonul estival?

Un pas esential al pregatirii pentru vara in eCommerce este adaptarea ofertei de produse din magazin. Consumatorii isi modifica prioritatile in sezonul cald, orientandu-se catre produse precum imbracamintea de vara (rochii, pantaloni scurti, costume de baie), accesorii (ochelari de soare, palarii), produse pentru gradina si terasa sau articole pentru vacanta (genti de voiaj, produse de protectie solara).

De aceea, foloseste instrumente de analiza a tendintelor de cautare precum Google Trends, pentru a vedea de ce anume sunt interesati cumparatorii. Totodata, daca este posibil, analizeaza si vanzarile propriului magazin din verile trecute, pentru a intelege mai bine care sunt produsele pe care trebuie sa mizezi si in acest sezon. Aceste informatii te vor ajuta sa lansezi comenzi bine dimensionate catre furnizori, pentru a limita riscul de suprastocare.

Un alt aspect important este sa pregatesti din timp campanii de marketing sezoniere, care pot creste implicarea si loialitatea clientilor. Urmareste calendarul de evenimente si alege-le pe cele cu cel mai mare potential de a genera vanzari, dupa care gandeste si implementeaza campanii tematice. Poti sa:

  • Organizezi concursuri si giveaway-uri pe retelele sociale;
  • Oferi reduceri limitate in timp pentru a stimula achizitiile rapide.

Bineinteles, nu uita si de crearea unui landing page dedicat campaniilor de vara si de optimizarea din perspectiva SEO a magazinului (articolele de blog care contin cuvinte-cheie relevante sunt in continuare de mare ajutor).

Acum, sa vedem ce actiuni poti “delega” instrumentelor de automatizare din magazin.

Ce poti incepe sa automatizezi in magazin

Dupa cum mentionam anterior, automatizarile eCommerce te pot ajuta sa muncesti mai putin, odata ce ai o directie clara. Asadar, iata cateva operatiuni pe care le poti automatiza in magazin, folosind instrumentele disponibile in platforma MerchantPro:

Personalizarea recomandarilor de produse

Analizarea comportamentului vizitatorilor si afisarea de oferte personalizate pentru acestia in toate paginile magazinului poate creste considerabil rata de conversie. Cu atat mai mult daca poti face acest lucru in mod complet automatizat, cu ajutorul solutiei Aqurate, care utilizeaza inteligenta artificiala pentru a creste gradul de relevanta a recomandarilor. 

De exemplu, un client care a achizitionat produse pentru gradina vara trecuta poate fi interesat de accesorii complementare anul acesta, asa ca va primi sugestii in consecinta. Oricum, ai prins ideea, acest instrument te ajuta sa faci cat mai relevante recomandarile afisate in magazin, fara a fi necesar sa intervii manual in acest proces.

Comunicarea cu clientii

Pentru ca vara este perioada concediilor, exista o sansa destul de mare ca departamentul de support sa nu fie la fel de bine dimensionat ca in restul anului. Pentru a preintampina astfel de situatii ai la dispozitie aplicatia Inbox Pro, un agent virtual care iti permite sa automatizezi interactiunea cu clientii magazinului. 

Inbox Pro sintetizeaza informatiile si ofera raspunsuri exclusiv pe baza informatiilor la care oferi acces in setarile aplicatiei (ex: Intrebari frecvente, Despre noi etc.), articole de blog si/sau comenzi. Astfel, nu va mai trebui sa iti faci griji ca nu vei putea raspunde in timp util la intrebari frecvente din partea clientilor precum cele despre disponibilitatea produselor, politica de retur sau costurile de livrare, precum nici la cele referitoare la statusul comenzilor.

In plus, Inbox Pro este capabil sa ofere inclusiv recomandari de produse, in mod conversational, la solicitarea vizitatorilor – deci inca o modalitate prin care poti creste vanzarile prin intermediul automatizarilor.

Generarea descrierilor de produs

Daca lansezi in magazin produse noi de sezon, nu iti face griji ca nu vei reusi sa adaugi descrieri pentru acestea in timp util pana pleaca textierul in concediu. 

Asta pentru ca in lista de aplicatii a magazinului tau MerchantPro regasesti aplicatia AI Generator, care iti permite sa generezi in mod automat descrieri si meta descrieri pentru produse, bine structurate, optimizate SEO, corecte gramatical si adaptate stilistic. 

Mai mult, poti automatiza inclusiv tonalitatea textelor, utilizarea diacriticelor sau inserarea de caractere speciale. Practic, tot ce iti mai ramane de facut este sa te asiguri ca nu exista scapari, dupa care continutul este “good to go”. 

Personalizarea campaniilor de marketing

Pana nu demult, segmentarea clientilor si implementarea de campanii de marketing personalizate solicitau mult timp si efort de cercetare. In prezent, insa, aceasta actiune poate fi realizata mult mai simplu cu ajutorul inteligentei artificiale.

Spre exemplu, prin integrarea in magazin a solutiei de la TheMarketer poti configura campaniile de marketing si de loializare in functie de comportamentul vizitatorilor si de actiunile acestora in website. Totul se deruleaza apoi in mod automat, permitandu-ti sa cresti atat rata de conversie, cat si gradul de loializare a clientilor, prin oferirea de discount-uri si oferte personalizate.

Listarea produselor in eMAG Marketplace

Vanzarea produselor prin intermediul eMAG Marketplace este o optiune pe care multe magazine online o vizeaza. Daca si tu intentionezi sa faci acest pas sau daca l-ai facut deja, este bine sa stii ca in platforma MerchantPro ai la dispozitie o integrare cu eMAG care iti permite sa automatizezi procesele de publicare automata a stocurilor, respectiv preturilor, sa generezi in mod automat limite minime si maxime pentru preturile listate in marketplace.

De asemenea, aplicatia AI Generator din platforma MerchantPro iti permite sa generezi in mod automat descrieri de produse adecvate pentru publicare in eMAG, precum si valori pentru atribute.

Readucerea in magazin a clientilor cu cosuri abandonate

Adaugarea de produse in cosul de cumparaturi, neurmata de o achizitie, este o trasatura destul de des intalnita la cumparatorii online. De aceea, ar fi bine sa ai in vedere si readucerea acestora in magazin, atunci cand se intampla. Aplicatia Cosuri abandonate face fix asta si, mai important, intr-un mod complet automatizat. 

Tot ce trebuie sa faci este sa definesti categoriile de clienti catre care vor fi trimise aceste remindere si, eventual, sa asociezi si cupoane de reducere pe care acestia le pot utiliza pentru a achizitiona produsul sau produsele abandonate in cos. Practic, daca aplici aceasta tactici, iti cresti semnificativ sansele de a-i transforma pe vizitatorii nehotarati in cumparatori.

Alertele de revenire a produselor in stoc 

In aceeasi linie de gandire, vrei sa readuci in magazin si vizitatorii care au vazut un produs in magazin, dar pe care nu l-au putut achizitiona din cauza de stoc epuizat. Poti automatiza actiunea prin instalarea aplicatiei Alerta revenire in stoc, care permite utilizatorilor sa seteze solicitari de notificare in paginile produselor dorite, urmand ca sistemul sa ii informeze instant la revenirea acestora in stoc.

Colectarea de feedback de la clienti

Daca tot ai reusit sa generezi vanzari, de ce sa nu colectezi si feedback in mod automat de la clientii magazinului? Recenziile pozitive cresc credibilitatea brandului, iar in acelasi timp pot accelera si intentia de cumparare a vizitatorilor nehotarati.

In acest sens, poti utiliza in magazin aplicatia Feedback clienti, in care poti seta ca solicitarile de feedback sa fie trimise la un anumit interval de timp dupa marcarea comenzilor ca expediate sau livrate.

Asadar, daca alegi sa nu iti setezi magazinul in modul “Vacanta” vara asta si vrei sa generezi in continuare vanzari si sa iti tii vizitatorii conectati pana la campaniile spectaculoase din ultima parte a anului, aceste tactici pe pot ajuta sa iti atingi obiectivul. Iar partea cea mai importanta este ca le poti utiliza pe tot parcursul anului in magazin, alaturi de celelalte functii MerchantPro, pentru a-ti maximiza conversiile si vanzarile. Succes!

Lasa un comentariu