Ce este comertul instant si cum sa-l utilizezi pentru afacerea ta online?

28 martie 2025

Daca esti in eCommerce, probabil ai observat ca vizitatorii rabdatori sunt o specie pe cale de disparitie. Cei mai multi dintre cumparatori isi doresc produse acum, checkout in doua secunde si sa poata utiliza cele mai rapide sau accesibile metode de plata.

Aceasta este de altfel definitia pe scurt a comertului instant: o experienta de cumparaturi care elimina frictiunile majore si care transforma impulsul de a cumpara intr-o vanzare efectiva, fara ezitari si obstacole. Dar cum poti integra aceasta strategie in magazinul tau online? Hai sa vedem in continuare cateva solutii concrete. Mai intai, putina teorie.

Ce este comertul instant?

Comertul instant (instant commerce) este viitorul eCommerce-ului, daca nu chiar prezentul. Clientii nu mai vor sa navigheze prin zeci de pagini, sa completeze formulare lungi si sa treaca printr-un checkout complicat. Vor sa cumpere acum. Rapid, fara batai de cap.

Pe scurt, comertul instant inseamna reducerea barierelor intre dorinta de cumparare si finalizarea tranzactiei. Aceasta include totul, de la recomandari de produse personalizate si vanzare pe retele sociale, pana la checkout-uri cu un singur click si metode alternative de plata.

De ce este important acest aspect? Pentru ca un proces greoi duce la abandonul cosurilor. Peste 22% dintre cumparatori renunta la achizitii daca procesul de checkout este prea complicat.

Acesta este primul motiv pentru care iti recomandam sa implementezi comertul instant. Nu te-am convins inca? Te invitam sa exploram impreuna pe larg motivele.

De ce sa implementezi comertul instant in magazinul tau online?

Ca in orice afacere, atunci cand le oferi cumparatorilor ceea ce isi doresc, venitul si profitul tau cresc. Iata cum:

  • Mai multe conversii – reducerea pasilor dintre intentia de cumparare si finalizarea tranzactiei creste rata de conversie. Mai putina frictiune = mai multe vanzari. Mentionam anterior ca 22% dintre cumparatori abandoneaza cosul daca procesul de checkout dureaza prea mult. Imagineaza-ti, asadar: cum ar arata afacerea ta cu un venit cu 22% mai mare?
  • Experienta mai buna pentru clienti – clientii vor simplitate, iar un proces de cumparare rapid si fluid ii face sa revina in magazinul tau. Ca atare, pe langa cei 22% cumparatori in plus, poti adauga si clientii recurenti, care reprezinta baza oricarui magazin online si unul dintre motivele pentru care afacerea ta poate deveni mai predictibila si mai sustenabila.
  • Valoare mai mare per comanda – cele mai multe tactici de comert instant, cum ar fi recomandarile personalizate de produse si metodele BNPL, incurajeaza achizitii mai mari. Vom discuta mai multe despre acestea pe larg, in acest articol. Pana atunci, gandeste-te asa: cand te simti bine intr-un restaurant, cel mai probabil vei vrea sa mai zabovesti un pic si sa mai comanzi inca o bautura sau, eventual, un desert. Ei bine, la fel se intampla si in cazul magazinelor online.
  • Diferentiere fata de competitie – daca citesti frecvent blogul MerchantPro, stii ca iti prezentam aici cele mai noi trenduri eCommerce pentru a te ajuta sa fii mereu cu un pas inaintea concurentei. Asta se intampla si in cazul comertului instant, o metoda de crestere a vanzarilor inca neadoptata pe scara larga. Daca o implementezi acum, esti cu un pas inaintea concurentei.

Cum implementezi comertul instant pentru magazinul tau

Iata in continuare cateva tactici simple, mai ales ca multe dintre acestea le poti implementa cu doar cateva click-uri in magazinul tau MerchantPro:

Vanzare pe retele sociale – listezi catalogul direct in feed

Comertul instant inseamna sa fii acolo unde sunt clientii tai. Asta poate insemna adeseori pe Instagram si Facebook. Oamenii nu mai intra neaparat pe site-uri pentru a descoperi produse, ci le gasesc in feed-ul lor de social media si vor sa le cumpere pe loc.

Astfel, MerchantPro iti permite sa vinzi prin Instagram si Facebook, directionand utilizatorii direct in magazin pentru a finaliza comanda pentru produsele dorite, regasite in feed sau story-uri. Asadar, le permiti cumparatorilor sa aiba parte de o experienta de cumparare cu cat mai putine frictiuni.

One-click checkout – elimina frictiunile din procesul de cumparare

Daca trebuie sa completezi mai multe pagini de formular pentru a cumpara ceva, sansele de a renunta sunt mari. Un checkout rapid este esential pentru comertul instant.

In magazinul tau MerchantPro regasesti mai multe optiuni de setare a paginii de checkout, la care poti adauga solutii de plata precum Apple Pay si Google Pay, care permit clientilor sa cumpere cu un singur click, fara sa introduca manual detaliile cardului sau adresa de livrare. Doar apasa un buton si gata, comanda este plasata.

Totodata, plata prin Revolut este o alta metoda la indemana pentru o buna parte a cumparatorilor si pe care de asemenea o poti utiliza cu incredere in magazinul tau.

Platforma MerchantPro integreaza toate aceste metode de plata, astfel ca poti beneficia de avantajele utilizarii acestora in magazinul tau, pentru a reduce numarul de pasi necesari finalizarii unei comenzi.

Metode de plata alternative – atrage mai multi clienti

Din motive obiective, multi cumparatori ezita sa faca achizitii costisitoare. Aici intra in scena metodele Buy Now, Pay Later (BNPL) precum PayPo sau tbi bank, care permit clientilor sa cumpere pe loc produsele dorite si sa plateasca esalonat contravaloarea acestora.

Cumparatorii vor fi astfel incurajati sa acceseze aceste metode de creditare rapida pentru a achizitiona ceea ce isi doresc. De altfel, solutiile BNPL au devenit metode de plata tot mai populare in ultimii ani, mai ales in contextul actual de incertitudine economica.

Recomandari personalizate de produse – vinde mai mult, mai rapid

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a creste conversiile este sa ii arati clientului exact ce vrea, fara ca acesta sa caute prea mult. Algoritmii de recomandari personalizate analizeaza comportamentul utilizatorilor si sugereaza produse relevante.

O recomandare in acest sens este Aqurate, solutie cu care platforma MerchantPro este integrata si care iti permite sa afisezi in magazin recomandari personalizate de produse, in mod complet automatizat. Aqurate isi bazeaza recomandarile pe interactiunile clientilor in shop si recomanda in mai multe pagini din site cele mai relevante produse pentru fiecare vizitator. Astfel, sansele de conversie cresc semnificativ.

Flexibilitate in livrarea comenzilor

Desigur, in conditiile in care clientii isi doresc sa faca achizitii cat mai rapid si convenabil cu putinta in magazinele online, livrarea comenzilor ar trebui sa se incadreze in aceiasi parametri.

In cazul acestei tipologii de cumparatori, flexibilitatea este una dintre conditiile esentiale. Optiunea de ridicare a coletelor din lockere sau din puncte fixe partenere reprezinta varianta ideala pentru cei mai multi dintre clienti, iar in magazinul tau o poti oferi foarte simplu prin solutia Shipping Pro powered by Ecolet.

Integrarea iti permite ca, pe langa livrarile door-to-door folosind cei mai importanti curieri de pe piata, sa beneficiezi inclusiv de acces la livrari in reteaua de lockere sau puncte de ridicare a acestora. Totul printr-o singura conectare.

Concluzii

Comertul instant nu este un trend trecator, ci devine un „must have”. De altfel, cel mai important lucru pe care il poti face pentru magazinul tau online este sa te asiguri ca experienta cumparatorilor si a vizitatorilor este din ce in ce mai buna si mai rapida.

MerchantPro iti aduce constant inovatii si integrari care sa te ajute sa faci asta. Iar daca ai nevoie de ajutor cu implementarea lor in magazin, nu ezita sa ne contactezi.

Lasa un comentariu